خبرگزاری کار ایران

کار سخت استقلال برای حفظ روزبه چشمی، فرشید اسماعیلی و سیدحسین حسینی

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۹۱۵

ساشا شفر در انتقاد از مدیران سابق باشگاه اعلام کرد: «پس از گذشت یک هفته از تمرینات، با مدیرعامل وقت صحبت کردیم و تاکید داشتیم بسیار بسیار مهم است

به گزارش ایلنا،ساشا شفر در انتقاد از مدیران سابق باشگاه اعلام کرد: «پس از گذشت یک هفته از تمرینات، با مدیرعامل وقت صحبت کردیم و تاکید داشتیم  بسیار مهم است که از همان موقع مذاکرات باید با امید ابراهیمی آغاز شود، اما مدیرعامل گفت شاید خیلی لازم نباشد این کار صورت بگیرد، چون کسی از استقلال نمی‌رود. من آن لحظات یادم هست. متأسفانه به مدیرعامل باشگاه نگفتیم که باید این کار انجام شود، اما الان می‌گویم کاش می‌گفتیم تمدید قرارداد باید صورت بگیرد.» این صحبت های پسر و دست راست سرمربی آلمانی استقلال نشان می‌دهد که آنها امسال بر تمدید قرارداد بازیکنان مورد نظرشان پافشاری و اصرار خواهند کرد. هرچند با نگاهی به نام 10‌بازیکنی که قراردادشان تمام شده، به نظر می‌رسد غیر از 3 مورد، برای حفظ سایر بازیکنانی که قراردادشان در پایان فصل تمام می‌شود، مدیران کار سختی پیش رو ندارند و حتی احتمال دارد دست کم 2 نفر از این بازیکنان در لیست مازاد قرار بگیرند.

ترانسفر فرشید، در ازای 200 هزار دلار 

 فرشید اسماعیلی تا پایان لیگ هفدهم با استقلال قرارداد داشت، اما رضا افتخاری قرارداد این بازیکن را به مدت 2 فصل دیگر تمدید کرد. به این ترتیب شماره 8 آبی ها تا پایان لیگ نوزدهم با استقلالی ها قرارداد دارد. البته اگر مانند مجید حسینی و امید نورافکن بند و حق فسخ به فرشید نداده باشند! گفتنی است فرشید ابتدای فصل از قطر پیشنهاد داشت. اسماعیلی بخواهد تصمیمی برای ادامه فوتبالش بیرون از ایران بگیرد، باید به شرطی که او در قراردادش دارد توجه کرد. خبر می‌رسد بندی در قرارداد فرشید  وجود دارد که در ازای پرداخت 200 هزار دلار به باشگاه می‌تواند به یک باشگاه خارجی برود. این شرطی است که در قرارداد تیام هم وجود داشت. بر همین اساس مدیران باشگاه باید از همین حالا برای تمدید قرارداد و حفظ فرشید دست به کار شوند.

 

روزبه آخر فصل آزاد می شود 

روزبه چشمی هم در پایان لیگ شانزدهم قراردادش را به مدت 2فصل با استقلال تمدید کرد و او هم تا پایان لیگ هجدهم بازیکن استقلال است. روزبه که به دلیل مشکلات مالی تهدید به جدایی کرده و در فصل نقل و انتقالات تابستانی برای مذاکره با قطری‌ها راهی این کشور هم شده بود در آخر فصل می‌تواند استقلال را ترک کند. به خصوص که ملی‌پوش هم هست. مدیران استقلال باید از حالا به فکر تمدید قرارداد این بازیکن باشند. اگر مشکل خاصی پیش نیاید، چشمی در ایران غیر از استقلال برای تیم دیگری بازی نخواهد کرد. از طرف دیگر سابقه مصدومیت سنگین او ترانسفر شدن‌اش به اروپا را بسیار سخت می‌کند اما قطر و باشگاه‌های متمول این کشور می‌توانند روزبه را برای جدایی اغوا کنند.

پایان قرارداد 3 ساله رحمتی و خسرو 

مهدی رحمتی و خسرو حیدری با استقلال قرارداد 3 ساله داشتند. این قرارداد در انتهای فصل به پایان می‌رسد. اما احتمالا 2 سرنوشت متفاوت در انتظار این 2 ستاره خواهد بود. رحمتی همچنان روی اوج است و توانسته تا برخلاف فصل گذشته حسین حسینی جوان و ملی‌پوش را نیمکت نشین کند. اگر رحمتی این میزان از آمادگی را تا پایان فصل حفظ کند در 37 سالگی هم این شانس را خواهد داشت تا دست کم یک فصل دیگر با استقلال تمدید کند. اما خسرو حیدری در 35 سالگی باید به خداحافظی از فوتبال یا دست کم جدایی از استقلال فکر کند. درباره خسرو شنیده می‌شود او درپایان فصل از فوتبال خداحافظی خواهد کرد و مدیران به دنبال تمدید قرارداد او نیستند. به این ترتیب می‌شود گفت مدیران باشگاه برخلاف اسماعیلی و چشمی درباره کاپیتان‌های پا به سن گذاشته تیم شان نگرانی چندانی ندارند.

حسینی سنگ بزرگ نقل و انتقالاتی استقلال 

از شانس بد استقلالی‌ها قرارداد مهدی رحمتی و حسین حسینی هم‌زمان با هم به پایان می‌رسد. اگر خواسته کاپیتان استقلال هم این نباشد، دست کم می‌شود ادعا کرد حسینی با ماندن رحمتی حاضر به تمدید قرارداد و نشستن روی نیمکت آبی‌ها نیست. مگر اینکه این اطمینان را به دست آورد که مثل امسال به نیمکت دوخته نخواهد شد. تمدید قرارداد حسینی بزرگترین چالش نقل و انتقالاتی مدیران استقلال است. آنها می‌خواستند در ابتدای فصل قرارداد گلر آینده‌دار و ملی‌پوش خودشان را تمدید کنند اما حتی برای شروع مذاکره هم به توافق نرسیدند. ماندن و رفتن رحمتی یک طرف ماجرا بوده و مبلغ درخواستی حسینی و پیشنهاد مالی باشگاه هم روی دیگر این سکه است. بدون شک اگر امیرحسین فتحی بتواند قرارداد حسینی را تمدید کند بزرگترین قدم را در نقل و انتقالات استقلال خواهد برداشت.

کمر کریمی به کمک استقلالی‌ها می‌آید

برخلاف فرشید باقری که هنوز با استقلال قرارداد دارد، قرارداد یکساله علی کریمی با استقلال به پایان می‌رسد. شرایط کریمی را نمی‌شود با امید ابراهیمی مقایسه کرد. تنها شانس بزرگ استقلالی‌ها برای حفظ هافبک دفاعی جوانش همان مصدومیت کهنه‌ای است که از ناحیه کمر دارد. اتفاقا همین آسیب‌دیدگی باعث شد تا آبی‌ها با شکار بزرگ‌شان بیش از یک فصل قرارداد نبندند. علی تا اینجا یکی از بهترین بازیکنان بوده و شانس حضور در جام ملت‌های آسیا را هم دارد، اما بعید به نظر می‌رسد تیمی لیگ برتری پیدا شود که بتواند او را از چنگ آبی‌ها دربیاورد و کریمی را که تازه در استقلال جا افتاده برای جدایی اغوا کند. اما به هرحال مدیران استقلال باید از حالا به فکر تمدید قرارداد شماره 6 جدیدشان باشند تا مبادا او هم به سرنوشت امید ابراهیمی دچار شود. هرچند آسیب‌دیدگی کهنه ستاره ایذه‌ای فوتبال ایران بعید است اجازه ترانسفر شدن به این فوتبالیست با استعداد را بدهد.

چه کسی بهتر از وریا و پژمان و آرمین، چه تیمی بهتر از استقلال

پژمان منتظری هم آخر فصل قراردادش تمام می‌شود این مدافع 35 ساله و اغلب مصدوم با وجود ملی‌پوش بودن، بعید است حتی در بین تیم‌های داخلی مشتری داشته باشد. اگر شفر خواهان پژمان باشد که هست، حفظ او کار سختی نیست. چنین شرایطی را وریا غفوری هم دارد. دفاع راست 32 ساله و ملی‌پوش برای فصل آینده در آستانه 33‌سالگی قرار می‌گیرد و با وجود آمادگی بالا بعید است با پیشنهاد خارجی روبه‌رو شود. در تیم‌های لیگ برتری هم استقلال بهترین گزینه برای وریا است. همان‌طور که آبی‌ها گزینه‌ای بهتر از یک غفوری آماده پیدا نمی‌کنند. به این ترتیب حفظ او هم کار سختی نخواهد بود. آرمین سهرابیان هم که آخر فصل قراردادش تمام می‌شود شرایط مشابهی دارد. تمدید این بازیکن 24 ساله برای استقلالی‌ها سخت نیست. برای او هم‌تیمی بهتر از استقلال پیدا نمی‌شود. آخرین بازیکن این لیست 10 نفره جابر انصاری است که وینفرد شفر نظر مثبتی روی حفظ این بازیکن پا به سن گذاشته ندارد و شاید اصلا در همین نیم‌فصل نقل و انتقالات زمستانی استقلال را ترک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز