خبرگزاری کار ایران

امیر عابدینی:

برای واگذاری باید به سراغ کسانی رفت که با چنگ و دندان باشگاه پرسپولیس را حفظ کردند / باید یک مربی جوان در راس تیم ملی باشد و حشمت مهاجرانی بر کار او نظارت کند

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۴۷۲

امیر عابدینی مدیرعامل اسبق تیم پرسپولیس در مورد بحث داغ این روزها یعنی خصوصی سازی سرخابی‌های پایتخت به اظهار نظر پرداخته است.

امیر عابدینی در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران درباره اینکه زمان مناسبی برای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس است یا نه، اظهار داشت: شرایط دولت حسن روحانی طوری نیست که امروز به این مسائل بپردازند و تا فروردین نتیجه بگیرند. برای قیمت‌گذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ساعت‌ها و روزها نیاز است که وقت گذاشته شود و بعید می‌دانم که تا شب عید بتواند این اتفاق انجام شود چون جزء کارهای نادری است که به راحتی انجام نمی‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مسئله تا بعد از عید انجام خواهد شد، افزود: اگر سال ۹۴ مصوبه هیأت دولت شکل می‌گرفت و اقدامات پوری حسینی نتیجه می‌داد شاید تا الان این دو باشگاه خصوصی شده بودند اما به هر حال سوالات گوناگونی در این‌باره مطرح می‌شود. اگر خصوصی بشوند آیا متضرر می‌شوند؟ این مسئله سود آور است؟ ورشکسته می‌شوند؟ در شرایط سال ۷۲ تا ۹۷ باشگاه پرسپولیس رشد و نزول بسیاری داشته و دستخوش حوادث متعددی هم شده است و حتی کارش به دادسرا رسیده تا حق سهامدارها مشخص شود اما با این شرایط هیچگاه به پرتگاه نرسیده است و این هم به خاطر بار معنوی است که پشت این باشگاه قرار دارد و آن همان پیشکسوتان و هواداران هستند اما دولت برای واگذاری بهایی به این برند و بار معنوی نمی‌دهد و فقط ابعاد فنی و مادی را بررسی می‌کند به طوریکه برند معنوی هیچ نقشی برای دولت ندارد.

عابدینی خاطرنشان کرد: برای واگذاری باید به سراغ کسانی رفت که با چنگ و دندان باشگاه پرسپولیس را حفظ کردند و این موضوع شامل اول پیشکسوتان و سپس مردم می‌شود برای همین باید صاحبان کسوت را وارد این موضوع کرد. به نظر من ما به ۳ گونه می‌توانیم پرسپولیس و استقلال را واگذار کنیم. یا کاملاً دولتی باشند، یا نیمه خصوصی باشند و یا اینکه به صورت تعاونی آنها را واگذار کنیم اما واگذاری در اصل ۴۴ قانون اساسی به این گونه است که تصدی‌گری دولت کمتر شود اما قانون‌گذار حواشی را درگیر این مسائل نکرده است در این بین هر دولتی که روی کار آمده به این بخش که رسیده واگذاری را لغو کرده است اما می‌بینیم در بخش صنعت، ساختمانی و اجرایی، پل‌سازی، صنعت هواپیمایی، ریلی، نفت و انرژی، نیروگاه‌ها و ... خیلی راحت به بخش خصوصی واگذار شده و چطور آنجا می‌توانند این کار را انجام دهند اما به فوتبال که می‌رسد نگرانی به وجود می‌آید؟ باید نگرانی‌ها را کنار گذاشت و به مردم این باشگاه‌ها را واگذار کنیم به این شرط که از دادن تسهیلات به بخش خصوصی دریغ نکنیم، باید بخش خصوصی را کنترل کرد تا پول سرجای خودش هزینه شود نه اینکه آنها را به حال خود رها کنیم تا خارج از برنامه کار کنند. اگر تسهیلات، فرصت و امکانات به بخش خصوصی بدهیم می‌توانند موفق باشند.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا با واگذاری به بخش خصوصی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال کوچک نمی‌شوند، گفت: از سال ۸۰ تا ۹۷ تعداد ۱۷ مدیر در پرسپولیس عوض شده‌اند و این یعنی اینکه ثبات مدیریت در دولت تعریف نمی‌شود. باید ببینیم اگر برانکو در پرسپولیس موفق می‌شود تبعات آن را چطور بررسی می‌کنیم. آیا ما به جوانان و نوجوانان به عنوان سرمایه نگاه می‌کنیم؟ نمی‌توان یک پرسپولیسی را مدیر استقلال گذاشت و یا یک استقلالی را مدیر پرسپولیس بگذاریم و حتی یک شاهینی نمی‌تواند در پرسپولیس مدیریت کند چون علایق آنها متفاوت است اما بخش خصوصی بدون رودربایستی کار می‌کند و بار به فدراسیون یا اپراتورها نمی‌دهد تا بتواند از سرمایه‌اش حفاظت کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بخش خصوصی فعال در ایران داریم؟ عنوان کرد: بله، داریم اما اگر همانطور که در بخش خصوصی مو را از ماست می‌کشیم بی‌تعارف می‌گویم اگر در بخش دولتی هم این کار را انجام دهیم، بخش دولتی تعطیل می‌شود. اگر استقلال و پرسپولیس با روندی که در ۵ سال گذشته طی کرده‌اند خصوصی بودند چه می‌شد؟ براساس نظام قانونمند باید این دو باشگاه منحل می‌شدند اما می‌بینیم که از این دو باشگاه حفاظت می‌شود چون دولتی هستند. در این دو باشگاه پرونده‌سازی کردند و مدارک بدون اصالت به فیفا داده شد چون خصوصی‌ هستند باید از آنها محافظت شود.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره اینکه کی‌روش اعلام کرده حضور ایران بین ۴ تیم اول جام ملت‌ها‌ یک رؤیا است، اظهار داشت: نمی‌دانم چه بگویم اما باید دید چه به روز مدیریت کلان فوتبال آمده که اینگونه صحبت مطرح می‌شود. الان شرایط به گونه‌ای است که اگر بین ۴ تیم هم شویم مردم باید جشن بگیرند اما توقع فوتبال ما این است؟  لژیونرهای ما این اندازه در فوتبال آسیا حرف دارند؟ اگر شرایط این است پس ما کی‌روش را برای چه می‌خواهیم؟ ما با قلعه‌نویی به اینجا نمی‌رسیدیم؟به نظر من باید یک مربی جوان و ایرانی برای تیم ملی انتخاب کنیم و حشمت مهاجرانی را در رأس کمیته فنی بگذاریم چون در این شرایط هم کادر فنی بومی می‌شود و هم نتایج بهتری می‌گیریم و هم اینکه توقع برخی دوستان که ما برایشان حوله بگیریم تا خودشان را خشک کنند از بین می‌رود. مردم ایران عاشق مملکت و کشورشان هستند و برای همین به خدمت‌گزاران عشق دارند اما اینجا کسی را می‌آوریم که توقعات زیاد دارد و توقعات کذب را حاکم می‌کنیم و او ما را تخریب می‌کند و فشار می‌آورد بعد از او حمایت هم می‌شود.من از دوستان بزرگی که می‌روند کنار این افراد و عکس می‌گیرند و به آن عکس افتخار می‌کنند تعجب می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز