خبرگزاری کار ایران

بارسلونا – مسی؛ استقلال و پرسپولیس با گرو و دی‌کارمو!

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۱۹۴

لیونل مسی در تازه‌ترین مصاحبه‌اش به دشواری‌های عقد قرارداد خود با باشگاه بارسا اشاره کرده است. لئو که بی‌گمان یکی از 5 ‌ستاره تاریخ فوتبال است از بی‌میلی بارسا به عقد قرارداد با خود پرده برداشته و حتی از افرادی یاد کرده که مخالف حضورش در این باشگاه بودند.

به گزارش ایلنا، مسی اما به سبب اصرارهای چارلی رکساچ، یکی از مربیان پایه بارسا، در نهایت با بارسلونا قرارداد منعقد کرده است. از خاطره‌نگاری ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا می‌شود برداشت‌های متفاوتی به ذهن آورد. شاید این‌طور تعبیر شود که بارسایی‌ها در آن زمان در حال ارتکاب یک خطای تاریخی بودند و شاید هم مسی در این ماجرا خوش‌اقبال تصور شود که در نهایت با این باشگاه قرارداد بسته اما اصل ماجرا  جای دیگری است.

نکته اینجا است؛ وسواس بارسا در جذب بازیکنان؛ بازیکنی که بعد‌ها برنده 5 توپ طلا می‌شود. حال در فوتبال ایران بسیاری از بازیکنان بوده‌اند که از رده‌های پایه تا بزرگسالان به راحتی پیراهن استقلال و پرسپولیس و دیگر باشگاه‌های متمول ایران را پوشیده‌اند و هیچ کارآیی و بازدهی برای این دو باشگاه نداشته‌اند.

 بارسا پروسه جذب بازیکنان را چنان با وسواس و حساسیت طی می‌کند که برای عقد قرارداد با یک بازیکن 13ساله میان مربیان پایه این باشگاه اختلاف‌ نظر به وجود می‌‌آید و حال باید از مدیران باشگاه‌های بزرگ فوتبال ایران بخصوص استقلال و پرسپولیس پرسید آیا تاکنون چنین اختلاف نظری در تاریخ باشگاه‌شان بر سر جذب یک بازیکن وجود داشته است؟ موضوع جذب بازیکنان پایه در تیم‌های بزرگ فوتبال ایران اما آن‌قدر دم‌دستی و کوچک شمرده می‌شود که عملا بسیاری از استعدادها از ورود به دایره تیم‌های پایه این باشگاه‌ها محروم می‌مانند و در عوض به وفور بازیکنانی یافت می‌شوند که بدون کمترین شایستگی با این باشگاه‌ها قرارداد منعقد کرده‌اند. در حقیقت کمیته‌ای برای ارزیابی توانایی‌هایی بازیکنان وجود ندارد و بسیاری از بازیکنان جوان بدون رد شدن از فیلترهای شایستگی به عضویت باشگاه‌ها درمی‌آیند.

مصاحبه مسی در واقع تاییدی است بر آنچه در آکادمی بارسا می‌گذرد؛ بر سختگیری‌هایی که حتی برای جذب بازیکنان جوان نیز وجود دارد. و آنگاه نه تنها چنین دیدگاهی در تیم‌های پایه تیم‌های بزرگ فوتبال ایران وجود ندارد و حتی رابطه‌بازی در انتخاب بازیکنان نقش بازی کرده، بلکه در تیم‌های بزرگسالان باشگاه‌های بزرگ نیز بازیکنانی ورود کرده‌اند که پیشینه فوتبالی هم نداشته‌اند. نمونه‌اش دیکارمو یا همین اواخر جذب بازیکنی ناکارآمد به نام گرو در استقلال.

 البته اینها یکی، دو نمونه‌اند از صدها بازیکن بی‌اثری که در سال‌های اخیر وارد باشگاه‌های فوتبال ایران شده‌اند، پول مفت گرفته‌اند و با لب‌های خندان ایران را به مقصد زادگاه‌های خود ترک کرده‌اند. حال اگر می‌بینیم بارسا، بارسا می‌شود یکی از دلایلش همین است؛ توجه و  دقت به جذب بازیکنان حتی در رده‌های پایه! و باشگاه‌های فوتبال ایران همچنان تیم‌های پایه را شوخی می‌گیرند و حتی بسیاری از پیشکسوت‌های این باشگاه‌ها حاضر به کار در این رده نیستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز