خبرگزاری کار ایران

نیم فصل پرماجرای فوتبال ایران

مردان با‌ثبات‌ لیگ‌برتر؛ بی‌جایگزین‌ها / ازصخره تا فرمانده

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۱۰۴

ثبات در هر تیم از مهمترین عوامل موفقیت است و هر تیمی که بتواند ثبات را چاشنی کار کند می‌تواند به موفقیت خوشبین باشد.

به گزارش ایلنا، نیم فصل اول لیگ برتر ایران به پایان رسید و تیم‌های سپاهان، پدیده و پرسپولیس به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند و تیم‌های استقلال‌خوزستان، سپیدرود رشت وذوب‌آهن اصفهان نیزسه رده‌ی انتهایی جدول را در اختیار دارند.

در گزارش زیر بازیکنان باثبات تیم‌های مختلف در نیم فصل گذشته پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

سپاهان

شاگردان امیرقلعه‌نویی که در این فصل از رقابت‌ها عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند، توانسته‌اند بدون باخت نیم فصل اول را پشت سر گذاشته و در صدر جدول رده‌بندی قرار بگیرند.  پیام نیازمند دروازه‌بان خوش آتیه و ملی‌پوش سپاهان در تمام دقایق این فصل حضور داشته و با 1350 دقیقه بازی در رتبه اول قرار دارد، مهدی کیانی هافبک دفاعی باتجربه و لرستانی سپاهان با 1260 در رده دوم قرار گرفته و ساسان‌انصاری هم با 1128 دقیقه در رده سوم جای گرفته است.

پدیده

در تیم پدیده که بهترین فصل خود را پشت سر می‌گذارد و در رده‌ی دوم جدول نیز جای گرفته است عناصر دفاعی این تیم حضور مستمری در ترکیب این تیم داشته اند. علی نعمتی، مرتضی‌منصوری و مسعود ریگی در تمام دقایق این فصل حضور داشته اند و با 1350 دقیقه بازی تاثیر بسیار زیادی در نتایج تیم یحیی گل‌محمدی داشته‌اند.

پرسپولیس

قهرمان دو فصل گذشته فوتبال ایران هم توانسته نیم فصل را بدون باخت پشت سر بگذارد که یکی از عوامل این اتفاق ثبات در خط دفاعی این تیم بوده است. دو مدافع وسط این تیم یعنی سید جلال حسینی و شجاع خلیل زاده در تمام دقایق این فصل حضور داشته اند و با 1350 دقیقه حضور تاثیر بسیار شگرفی در تداوم موفقیت‌های پرسپولیس ایفا کرده‌اند. پس از این دو علی علیپور جای دارد که رکورد 1313 دقیقه حضور را به نام خود ثبت کرده و در رده سوم این تیم از حیث مدت بازی حضور داشته است.

تراکتورسازی

تیم تراکتورسازی تبریز که کار را با جان توشاک آغاز کرد در میا‌ی راه محمد تقوی را روی نیمکت خود دید و پس از روی کار آمدن او توانست روند رو به رشد خود را آغاز کند. در این تیم محسن فروزان و محمد طیبی در تمام دقایق این فصل حضور داشته اند و رکورد 1350 دقیقه حضور در تیم تراکتورسازی را به نام خود ثبت کرده‌اند. پس از آن‌ها نیز دانیال اسماعیلی‌فر قرار گرفته که با 1268 دقیقه حضور در مسابقات یکی از ارکان نمایش‌های خوب تراکتور در انتهای فصل می‌باشد.

استقلال تهران

شاگردان شفر که نیم‌فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند، در اواخر فصل توانستند با ارائه‌ی نمایش‌های خوب  خود را تا رتبه‌ی ژنجم جدول بالا بکشند. در تیم استقلال بازیکنی حضور ندارد که درتمام دقایق این فصل به میدان رفته باشد اما در این تیم ووریا غفوری با 1206 دقیقه، علی کریمی با 1181 دقیقه حضور و فرشیدباقری هم با 1081 دقیقه حضور در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

پارس جنوبی‌جم

این تیم دومین فصل حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند و همچنان یکیاز تیم‌های قابل احترام و خوب لیگ برتر ایران است. در تیم مهدی تارتار محمد ستاری در تمام دقایق این فصل حضور داشته و جای خالی میثم تیموری را به خوبی پر کرده است. مدافع چپ خوش استایل پارس جنوبی که یکی از بازیکنان برتر زردپوشان بوده، در تمامی بازی‌ها جایگاه ثابت و بدون تغییری در تیم تارتار داشته است. حسین پورامینی با 1243 دقیقه و مجتبی لطفی با 1170 دقیقه حضور در میادین در رده‌های بعدی قرار دارند.

فولادخوزستان

تیم محبوب شهر اهواز که نیم فصل را با سه سرمربی به پایان رساند در رده‌ی هفتم جدول رده‌بندی جای گرفته و امیدوارم است با تدابیر افشین قطبی سهمیه حضور در رقابت‌های لیک قهرمانان در فصل آینده را به دست بیاورد. در این تیم لوسیانو پریرا با 1328 دقیقه بازی در رده اول قرار دارد و دو بازیکن مشترکا در رده‌های بعد جای گرفته‌اند. حسن بیت سعید و احسان مرادیان دو بازیکنانی هستند که به 1260 دقیقه حضور در میدان جزو بازیکنان تاثیرگزار فولادخوزستان در این فصل بوده‌اند.

سایپا

تیم علی دایی که به نیمه‌نهایی جام حذفی راه یافته در رقابت‌های لیگ برتر هم در رده‌ی هشتم جا خشک کرده و امیدوار به نیم فصل دوم و کسب نتایج بهتر است. در این تیم آرش رضاوند با 1341 دقیقه حضور در میدان از این حیث بهترین آمار را در تیم سایپا داشته و بعد از او نیز امید خالدی با 1303 دقیقه و آرمان‌رمضانی با 1259 دقسقه در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

پیکان

مجید جلالی سرمربی تیم پیکان پس از باخت‌های مکرر از کار برکنار شد و از جوادنکونام ، فراز کمالوند و مجتبی حسینی از گزینه‌های سرمربیگری این تیم نام برده می‌شود. جلالی در نیم فصل نخست پیکان را در رده‌ی نهم جدول تحویل داد. در این تیم وحیدشیخ‌ویسی، حجت حق‌وردی و سجادمشکل‌پور در تمام دقایق این فصل به میدان رفته‌اند و از مهره‌های قابل اتکا مجید جلالی با 1350 دقیقه بازی بوده‌اند.

نساجی‌مازندران

جوادنکونام در اولین حضور خود به عنوان مربی در لیگ برتر نتایج نسبتا قابل قبولی را از خود برجای گذاشت و در رده‌ی دهم جدول لیگ را در نیم فصل به پایان رساند. در این تیم فرشاد فرجی با 1305 دقیقه حضور در زمین بهترین آمار را در بین نفرات نساجی داشته و بعد از او سجاد آشوری با 1102 و علی اصغر آشوری با 1047 دقیقه حضور در میدان در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

صنعت‌نفت‌آبادان

پائولو سرجیو سرمربی پرتغالی تیم صنعت نفت آبادان این تیم را در رتبه‌ی یازدهم جدول رده‌بندی قرار داده و از منطقه‌ی سقوط دور کرده است. همچنین این تیم تا مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی هم صعود کرد اما در این مرحله مغلوب سایپا و علی دایی شد. در این تیم وفا هخامنش مدافع میانی این تیم با حضور تمامی دیدارها نفر اول این تیم است و رکورد 1350 دقیقه بازی را به ثبت رسانده است. پس از او اکبر ایمانی با 1260 و سیروان قربانی با 1257 دقیقه حضور در میادین در رده‌های بعد قرار گرفته‌اند.

نفت مسجدسلیمان

عبدالله ویسی این تیم را بست و آماده حور در رقابت‌ها کرد اما در میانه‌های راه کار را به علیرضا مرزبان سپرد و از سمت خود کنار رفت. در تیم نفت‌مسجد سلیمان که در رده‌ی دوازدهم جدول رده‌بندی جای گرفته علی علیزاده در تمام دقایق حضور داشته و با 1350 دقیقه بازی در رده اول جای دارد. بعد از او نیز مجتبی بیژن و موسی کولیبالی با 1243 دقیقه مشترکا در رده‌ی دوم قرار گرفته‌اند.

ماشین‌سازی‌تبریز

ماشین سازی که در ابتدای لیگ درگیر مباحث مالکیتی توانست با روی کار آمدن رضا مهاجری ثبات خوبی را در خود شکل دهد و لقمه گلوگیری برای تیم‌های مدعی باشد. در این تیم فرناندو دخسوس دروازه‌با برزیلی این تیم در تمام دقایق مسابقات حاضر بوده و بعد از او نیز محمدحسین کنعانی‌زادگان با 1260 دقیقه و عزیزمعبودی با 1215 دقیقه در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

ذوب‌آهن

این تیم ریشه‌دار و پرافتخار اصفهانی برعکس همشهری خود حال و روز خوشی ندارد و امیدو.ار است در نیم صل دوم و با تدابیر علیرضا منصوریان دوباره به روزهای خوب خود بازگردد. در این تیم رشیدمظاهری با 1260 دقیقه حضور در میدان در دره نخست قرار دارد و سیدمحمدحسینی با 1217 دقیقه و حمیدبوحمدان با 1127 دقیقه حضور در زمین در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

سپیدرود

شاگردان علی کریمی که به لطف کسر شش امتیاز از استقلال خوزستان قعرنشین نیستند در این فصل عملکرد خوبی را از خود برجای نگذاشت‌اند و در رده‌ی پانزدهم دست و پا می‌زندد. در این تیم میثم تهی دست در تمام مسابقات به میدان رفته و از این حیث در جایگاه نخست قرار دارد. پس از او میلاد قربان‌زاده با 1306 و حسین ابراهیمی با 1188 دقیقه بازی در رده‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند.

استقلال خوزستان

آبی‌های خوزستان  با کسر شش امتیاز از سوی فیفا در رده‌ی شانزدهم جدول قرار گرفته‌اند و کار سختی برای بقا دارند. در این تیم میثم کریمی با 1068 دقیقه حضور در میدان در رتبه‌ی اول قرار دارد و بعد از او مهرداد پورابوالقاسم با 1161 دقیقه و احمد آل نعمه با 1125 دقیقه جای گرفته‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز