خبرگزاری کار ایران

ناگفته‌هایی از جدایی مهدی طارمی یکسال بعد از رفتن

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۶۶۴

باز هم داستان پرسپولیس و مهدی طارمی بر سر زبان ها افتاده است. مطرح شدن نام او برای نقل و انتقالات پرسپولیس، بهانه ای شد برای بررسی خاطرات گذشته و البته لایه هایی از آن که تاکنون مورد اشاره قرار نگرفته بود.

به گزارش ایلنا، مهدی طارمی رفت و سر و صدای آنچنانی هم به پا نشد. تصور این بود که طارمی به خاطر مسائل و حاشیه هایی که وجود دارد، می خواهد برود و باشگاه هم راضی است چون به درآمد خوبی می رسند، اما تمام مطلب این نبود.

بعد از یک سال، این سوال مطرح می شود که اگر به طارمی به طور جدی گفته می شد، بماند، باز هم می رفت؟ او برای این رفتن بها داد. هوادار پرسپولیس که روی او موضع داشت و به خاطر بسته شدن پنجره نقل و انتقالت به روی باشگاه ناراحت بود، با ناراحتی مضاعفی روبرو شد و می گفت: طارمی که دید پنجره بسته است، و خود نیز در آن نقش داشت. نباید می رفت.

به طارمی گفته شد باید برود

حالا بعد از یک سال، شائبه ها به یقین نزدیکتر شده است. به طارمی گفته شده بود که باید برود. چند روزی مانده بود که محرومیت او تمام شود و اجازه بازی پیدا کند. شرایط احساسی او متزلزل بود. برای بسیاری هوادارن هم، چنین بود دیگر نمی دانستند از او ناراحت هستند یا می خواهند برای بازگشتش هورا بکشند.

یک روز پنجشنبه در نهایت جدایی او کلید می خورد. گفته اند افشین پیروانی در این روز کد را به وکیل طارمی می دهد که برانکو ایوانکوویچ رضایت چندانی به بازگشت طارمی در آن شرایط ندارد. اگر این موضوع تکذیب شود تعجب نمی کنیم، اما برای ما اطمینان حاصل شده است. پیروانی البته می خواهد همه چیز در نهایت آرامش پیش برود و دو طرف کمترین تبعات را از این جدایی تجربه کنند. خواسته او از وکیل طارمی همین بود و او هم قول مساعد می دهد.

پنجره را فیفا بست، در را برانکو

موضع گیری ها و اظهارات برانکو ایوانکوویچ را که مرور می کنیم، پاسخ های او به سوالات رسانه ها را که واکاوی می کنیم، اصرار بر ماندن طارمی، احساس نمی شود. همان زمان وقتی باشگاه اعلام کرد آماده فروش مهدی طارمی است، برای همه مثل روز روشن بود که برانکو تمایل ندارد مهدی طارمی در آن شرایط برگردد. ایوانکوویچ تیمی می خواست و می خواهد که مطیع وی باشند و تحت کنترل او باشند. ماجراجویی هایشان را در زمین مسابقه دنبال کنند و او با یک گروه از بازیکنان روبرو بود که گاهی ساز خودشان را می زند و مهدی طارمی در آن گروه بود. او خاص بود. گاهی خیلی خوب و احساسی و گاهی کاملا غیر قابل پیش بینی و مثل موم، نرم در دست دیگران.

دلخوری وزیر از طارمی

علاوه بر برانکو و بخشی از هواداران به نظر می رسد افراد دیگری هم تمایل نداشتند؛ طارمی دیگر در پرسپولیس بماند. بازیکنی که در یک زمان کوتاه از حضور در پرسپولیس توانسته بود همه را عاشق و شیفیته خودش کند، حالا تبدیل به آدمی شده بود که همه می خواستند او را سر خودشان باز کنند. شاید همین یک مورد برای هر فوتبالیستی کفایت کند تا بفهمد وقتی معروف می شوند، زن ها تمام موجوداتی نیستند که باید مراقب مراودات خود با آنها باشند، چون دوستانی که هر روز با آنها برخورد دارند به مراتب می توانند آنها را در مسیرهای ناهموارتری قرار دهند و کار آن را چنان به جاهای باریک بکشانند که اصلاح آن به آسانی ممکن نباشد، هر چند در تمام قضاوت ها نمی توانیم آن طارمی روزهای اول حضور در پرسپولیس را فراموش کنیم که چقدر دوست داشتن رفتار می کرد.

راوی که یکی از دوستان نزدیک مهدی طارمی است می گوید: در آن روزهای آخر که مهدی طارمی منتظر پایان محرومیت بود. سرپرست باشگاه پرسپولیس به یکی از دوستان وی می گوید: بهتر است مهدی طارمی برود ولی این رفتن به شکلی باشد که کمترین ترکش را برای او و تیم داشته باشد. وی همچنین عنوان می کند که وزیر ورزش و جوانان هم از طارمی ناراحت است. چرا که از حرکت او در مراسم برترین های فوتبال دلخور هستند و شائبه وجود دارد که او موضع سیاسی داشته است.

به هر حال آنچه هویداست اینکه مجموعه ای از اتفاق نظرها، برای نبودن آقای گل ایران در پرسپولیس وجود داشت، اما اگر از سوی برانکو اصرار بر ماندن بود، شاید شرایط فرق می کرد. ضمن آنکه می توان یک احتمال دیگر را هم در نظر گرفت. اینکه از جایی از خود برانکو خواسته باشند که قید طارمی را بزند. البته اینها دیگر احتمالات و فرضیات است که می توانیم برای آن سناریوهای زیادی بنویسیم. هر چند برانکو درست قبل از رفتن طارمی حرکتی می کند که سوال برانگیز می شود.

بدون تیر و ترکش برای پرسپولیس

به هر حال در آن روز پنجشنبه زمستانی بود که به وکیل طارمی گفته شد باشگاه با جدایی طارمی موافق است و بهتر است این انتقال صورت بگیرد. باشگاه حتی اطلاع رسانی رسمی کرده بود. هیات مدیره هم مصوبه صادر کرده بد. افشین پیروانی که مدیر وقت تیم بود هم تلاش داشت موضوع را به شکلی مدیریت کند که سر و صدا به پا نشود. در نهایت پیشنهاد 500 هزار دلاری الغرافه کار را تمام می کند. طارمی خودش هم 100 هزار دلارروی آن می گذارد تا رضایت نامه صادر شود.

جمعه شب دیگر همه چیز تمام شده تلقی می شد. هیچکس مخالفتی نداشت. همه راضی به نظر می رسند. فقط حال مهدی طارمی خوب نبود. البته احساس ما، این را می گوید. نه او نه بدبین ترین آدم ها فکرش را نمی کردند کار او و پرسپولیس به چنان وضعیتی بیفتد. پول زیاد الغرافه هم نمی توانست این بخش بد از احساس او را جبران کند.

شنبه که می شود ابتدا به نظر می رسد شرایط تغییر کند. حسین ماهینی به وکیل و دوست مشترک خودش با مهدی طارمی زنگ می زند. او می گوید با سیدجلال حسینی در باشگاه هستند تا برای مطالبات صحبت کنند و اگر او هم می تواند خود را به باشگاه برساند و حضور داشته باشند. عبدالصمد ابراهیمی که در فدراسیون بود، سریع به باشگاه می رسد. آنجاست که برانکو را می بیند. آن روز را به یاد داریم. برانکو و دستیارانش به باشگاه رفته بودند تا بخشی از دستمزد خود را نقدی و به شکل ارز دریافت کنند. برانکو هم خوشحال بود.

نظر برانکو عوض شد ولی نه خیلی زیاد

سرمربی پرسپولیس وکیل طارمی را در آغوش می گیرد. چون می داند او بازی های فوتبال را دنبال می کند. سراغ بازیکنان جوانی را می گیرد که آینده داشته باشند ولی شناخته شده نباشند. او که چند سال قبل تر از آن، معرف طارمی و نوراللهی به علی دایی بود. چند نفری را اسم می برد ولی بعد حرف به سمت طارمی می چرخد.

بازیکنی که دیگر همه او را جدا شده تلقی می کنند. همه هم می دانند که برانکو رضایت داده است ولی در جریان این ملاقات حرف دیگری زده می شود. برانکو می گوید فکر می کردم با او 2 ساله می بندیم. یک جورهایی ابراز تمایل می کند که طارمی بماند.

از ابراهیمی می پرسیم، پس چرا دنبال این حرف را نگرفتید. او می گوید: «حرف برانکو بیشتر یک تعارف به نظر نرسید، اصراری ندیدم شاید برای این بود که بگوید او خواهان جدایی طارمی نیست.

بالاخره هر آدمی سیاست خاص خودش را دارد. کار در پرسپولیس را هم نمی شود بدون سیاست جمع کرد. خواست و اراده جدی هم نبود و کار هم تمام شده تلقی می شد. البته باشگاه هم موضوع را مطرح کرد ولی پاسخ منفی دادیم و اصرار خاصی هم نشد. بعدا که موضوع را به طارمی گفتم او هم موافق بود. به نظر می رسید بحث بیشتر این است که همه بگویند خواستشان، ماندن طارمی بود اما خودش مخالف کرد.

توپ در زمین طارمی

در نهایت یک نامه نوشتیم که مهدی طارمی با توجه به شرایط سنی و مجموع مسائل خواهان فسخ همکاری است. در عمل توپ زمین او بود این را قبول کرده بودیم. این پیشنهاد آخر هم در شرایطی مطرح شده بود که می دانستند با وضعیت پیش آمده، طارمی نمی ماند. بیشترین اصرار از سوی باشگاه نیز برای دوستانه حل شدن موضوع بود که البته طبیعی است.

بله آنچه خواندید پرده هایی از نمایش سال قبل بود برای اینکه پرسپولیس و طارمی دوره ای تازه را آغاز کنند. قطعا تمام عوامل دخیل در این ماجرا حرفهای ناگفته ای خواهند داشت. البته دیروز تلاش ما برای تماس با حمیدرضا گرشاسبی که می گویند خارج از ایران و در کانادا به سر می برد، ناکام ماند. ولی هر چه بود به نظر پرسپولیس، هواداران، طارمی، رسانه ها، دلال ها و آن دوستانی که نقشه بردن ستاره های پرسپولیس به ترکیه را طراحی کرده بودند، سلسله اتفاقاتی را رقم زد که می توانست هیچگاه رقم نخورد.

اینکه طارمی چه زمانی دوباره به پرسپولیس بازگردد. برای بعضی بازیکنان گاهی این فرصت تکرار نمی شود. او تا دیشب در فهرست خرید پرسپولیس نبود، اما در این فوتبال و این باشگاه، هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز