خبرگزاری کار ایران

همه ما مقصر بودیم نه فقط آقای جلالی

آرمان قاسمی:رکورددار بازی بودم چطور برایم حرف درست کردند!

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۵۰۰

نیم فصل اول در حالی به پایان رسید که چند تیم با تغییرات مربیانش مواجه شدند و دست به جابه‌جایی کادر فنی زدند.

به گزارش ایلنا، نیم فصل اول در حالی به پایان رسید که چند تیم با تغییرات مربیانش مواجه شدند و دست به جابه‌جایی کادر فنی زدند. جالب اینجاست که هم تیم‌های انتهای جدولی تغییرات داشتند و هم تیم‌های میانه جدولی که این نشان می‌دهد صندلی مربیان همچنان ناامن است.

در این راستا گفتگویی با آرمان قاسمی کاپیتان پیکان انجام دادیم که سال‌هاست در این تیم بازی می‌کند.

چرا پیکان به این روز افتاد؟

تیم ما شروع بسیار خوبی در لیگ داشت و توانست به جایگاه خوبی هم برسد ولی تعطیلات پشت‌سر هم باعث شد تا وارد یک بحران عجیبی شویم. تیم ما تا قبل از بازی با پرسپولیس فوق‌العاده کار کرده بود اما بعد از این مسابقه دچار افت شد. البته در همین هفت بازی هم انصافا به جز یکی در سایر بازی‌ها حق‌مان باخت نبود و روی اشتباهات فردی شکست خوردیم.

قبول داری لغو بازی پرسپولیس به ضرر شما شد؟

قبول دارم به ضرر ما شد ولی بحث منافع ملی در میان بود و باید با نماینده ایران همکاری می‌کردیم. سال‌ها بود که یک تیمی از ایران به فینال آسیا نرسیده بود که باید همکاری لازم را می‌کردیم.

فکر این را کردی که این بحث ملی به راه انداختن برای یک تیم باشگاهی، در آینده مشکل‌ساز خواهد شد چون تا یکی، دو ماه دیگر چهار تیم از ایران باید در مسابقات آسیایی شرکت کنند که همه آنها خواسته‌های ملی خواهند داشت؟

کاملا درست است ولی شرایط پرسپولیس فرق می‌کرد و چون این تیم از نقل و انتقالات محروم بود و بازیکن نداشت، باید به این تیم کمک می‌کردیم. شما شک نکنید اگر پرسپولیس از نقل و انتقالات محروم نبود، خود من اولین نفری بودم که مخالفت می‌کردم. در هر حال این اتفاق رخ داد و ما بعد از استراحت یک ماهه روزی هم که مقابل پرسپولیس بازی کردیم بد نبودیم و می‌توانستیم به برتری برسیم ولی اتفاقاتی رخ داد تا برنده نشویم.

اینکه اول فصل هر 16 تیم لیگ برتری برای قهرمانی یا سهمیه گرفتن تیم می‌بندند و توقعات را بالا می‌برند، آیا درست است؟

متاسفانه این اتفاق در خیلی از تیم‌ها رخ می‌دهد و ابتدای فصل کلی سر و صدا می‌کنند و کافی است که در لیگ هم چند بازی را ببرند، آن‌وقت بحث سهمیه و قهرمانی را به راه می‌اندازند تا توقعات را بالا ببرند. بعد هم که دو بازی را می‌بازند، حواشی شروع می‌شود و بحث تغییرات و سایر چیزها را به راه می‌اندازند تا تیم را وارد حاشیه کنند. این مشکلات سال‌هاست در فوتبال ما وجود دارد و کاری هم نمی‌شود کرد.

وقتی هم که تیم نتیجه نمی‌گیرد، اولین نفر سرمربی است که قربانی می‌شود. آیا مجید جلالی در نتیجه نگرفتن تیم مقصر اصلی بود؟

همان‌طور که یک تیم برنده می‌شود و همه در آن سهم دارند، وقتی هم که تیم می‌بازد همه مقصر هستند؛ از تدارکات گرفته تا سایر عوامل و نمی‌شود فقط سرمربی را مقصر دانست. ما باید در چنین شرایطی اول به دنبال راه‌حل بگردیم و بعد برویم دنبال تغییرات و سایر چیزها که در مرحله بعدی قرار دارند.

فکر می‌کنی باید کادر فنی تغییر می‌کرد؟

قطعا شما اطلاع دارید که پیکان شرایط بدتر از این را هم سپری کرده بود ولی مدیریت باشگاه از مدیرعامل گرفته تا آقای یکه‌زارع و دیگران نهایت همکاری را کردند و در کادر فنی تغییرات صورت ندادند. ما فصل گذشته 10 بازی امتیازات لازم را نگرفتیم و دوران بدی را سپری کردیم اما هیچ تغییراتی در تیم صورت نگرفت. این فصل از هفت بازی فقط یک امتیاز گرفتتیم که شاید یک فاجعه بود. وقتی تیمی از 21 امتیاز ممکن فقط یک امتیاز می‌گیرد حتما یک جای کار ایراد دارد. البته این را هم باید بگویم که مدیریت باشگاه بارها با آقای جلالی جلسه گذاشتند و به این نتیجه رسیدند که قطع همکاری کنند. اینگونه نبود که یکدفعه تصمیم به قطع همکاری بگیرند.

مجید جلالی قبل از بازی با نساجی چند نفر را کنار گذاشت که تو هم یکی از آنها بودی. داستان چه بود؟

اگر آمار بازی‌های لیگ را نگاه کنید متوجه می‌شوید که من به همراه سیدجلال حسینی در همه بازی‌ها ثابت بازی کرده بودیم که خود آقای جلالی به این نتیجه رسیده بود که چند نفر مثل موسوی، مومنی، ابراهیمی و خود من بازی با نساجی را استراحت کنیم. اصلا بحث دیگری نبود و کسی هم ناراحت نشد. چون همه چیز فنی بود و مشکل خاصی نداشت. شما حتما می‌دانید که ابراهیمی همیشه یک نیمه بازی کرده بود و موسوی را هم که خود آقای جلالی بارها گفته‌اند حقش بوده به تیم ملی دعوت شود. من هم که از سال 81 در پیکان هستم و همه شناخت کافی دارند. این بحث‌ها شیطنت عده‌ای بود که نمی‌دانم دنبال چه چیزی بودند!

مربی آینده چه کسی خواهد بود؟

هنوز مشخص نیست ولی هر کسی که بیاید ما سرباز باشگاه هستیم و کارمان را انجام خواهیم داد. تا یادم نرفته این را هم بگویم که در این فصل غیبت مربیانی مثل آقای پورغلامی و آقای صالح در پیکان احساس شد. با اینکه سایر مربیان هم زحمت کشیدند اما غیبت آنها نیز به تیم ضربه زد.

نیم‌فصل دوم که به تیم دیگری نخواهی رفت؟

من از تیم‌های پایتخت و چند تیم دیگر پیشنهاد دارم ولی در پیکان خواهم ماند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز