خبرگزاری کار ایران

بهترین فرصت برای ماست که از تجربیات قطبی استفاده کنیم

میرزاپور: یک مربی بزرگ در کوتاه‌ترین زمان تیمش را متحول می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۰۸۶

مربی دروازه‌بان‌های فولاد معتقد است این مجموعه در بحث روحی و روانی دچار مشکل بود که حضور افشین قطبی باعث شد اعتماد به نفس به بازیکنان این تیم برگردد

به گزارش ایلنا،ابراهیم میرزاپور مربی دروازه‌بان‌های تیم فولاد خوزستان معتقد است این مجموعه در بحث روحی و روانی دچار مشکل بود که حضور افشین قطبی باعث شد اعتماد به نفس به بازیکنان این تیم برگردد و بتوانند با روحیه‌ای بالا در تمرینات کار کنند و در اولین بازی که قطبی هدایت تیم را برعهده داشت کار بزرگی انجام دادند و تراکتورسازی را در تبریز شکست دادند اما این پایان کار نیست و کار آنها تازه شروع شده و باید در نیم‌فصل دنبال عملکرد بهتری باشند تا سهمیه آسیا را کسب کنند.

مقابل تراکتورسازی در تبریز پیروز شدید. بازی چطور بود؟

بازی واقعا سنگین و بسیار سختی بود. با توجه به اینکه تراکتورسازی جزو تیم‌های خوب کشور است و امسال هم ملی‌پوشان خوبی مثل شجاعی، دژآگه و حاج صفی را جذب کرد و با جوان‌های خوبی که دارد واقعا تیم خطرناکی هستند و در این بازی از حمایت کامل هواداران‌شان هم برخوردار بودند و بازی کردن در آنجا خیلی سخت بود اما قطبی از روزی که آمد گفت باید برای 3 امتیاز به تبریز برویم و با کارهای تاکتیکی که در تمرینات انجام دادیم موفق شدیم. البته قطبی در این فرصت کم توانست تیم را جمع و جور کند و توانستیم با انجام یک بازی منطقی 3 امتیاز را بگیریم.

تراکتورسازی در این دیدار چطور بود؟

نیمه اول ما بازی را خیلی خوب بسته بودیم و یک موقعیت هم به آنها ندادیم اما در نیمه دوم که خیلی سریع هم گل زدیم، تراکتورسازی فشار سنگینی روی تیم ما آورد و گل هم زدند اما در نیمه دوم ما روی ضدحمله می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم. البته تماشاگران هم فشار زیادی روی تیم ما آوردند و در مجموع بازی زیبایی بود.

واقعا قبل از بازی فکر می‌کردید در تبریز تراکتورسازی را ببرید؟

می‌دانستیم کار سختی داریم. بردن تراکتورسازی در تبریز کار راحتی نیست و در این فصل در خانه خودشان باخت نداشتند اما قطبی از روز اول روی بحث روحی و روانی  خیلی کار کرد و گفت که می‌توانیم تراکتورسازی را در تبریز ببریم. حتی این بازی روز پنجشنبه بود و خود آقای قطبی درخواست داد بازی جمعه برگزار شود تا هواداران بیشتری به استادیوم بیایند و بچه‌های ما از این جو لذت ببرند. با اینکه شرایط خوبی نداشتیم اما باید از دکتر رضایی مدیرعامل و آقای محمد رییس هیات مدیره باشگاه تشکر کنیم که هرچند فشار زیادی را تحمل کردند اما یک تصمیم خوب گرفتند تا تیم از آن شرایط سخت خارج شود. باشگاه 2، 3 گزینه داشت که بالاخره آقای قطبی انتخاب شد و ایشان را جذب کردند تا در این 2 هفته تیم از نظر روحی بهتر شود. البته فرصت کمی بود که آقای قطبی مسایل تاکتیکی را بازگو کنند ولی لیگ دو ماه تعطیل است و فرصت خوبی است که قطبی تیم را به اهدافی که می‌خواهد، برساند و در نیم‌فصل دوم نتایج بهتری را کسب کنیم.

فولاد چه مشکلی داشت که نتیجه نمی‌گرفت؟

خودم 2 ماه است که کنار تیم هستم و 2، 3 جلسه تمرین تیم را که دیدم گفتم این تیم شرایط روحی خوبی ندارد. ما بازیکنان خوبی داریم و بعضی از آنها سابقه قهرمانی هم دارند اما جای سوال بود که چرا نمی‌توانند نتیجه بگیرند. بحث سرمربی خیلی تاثیرگذار است. مربی قبلی ما هم خوب بود و خیلی تلاش کرد تا تیم را از آن شرایط خارج کند اما نتوانست، حضور فریسات هم شوک خوبی بود که در دو بازی توانست 4 امتیاز بگیرد و فرصت مناسبی بود تا یک سرمربی خوب پیدا کنند و دراین زمینه موفق بودند و حضور قطبی شوک خوبی به تیم بود و اولین بازی را در تبریز بردیم.

فولاد با قطبی چه هدفی را دنبال می‌کند؟

مطمئنا هم باشگاه هم قطبی و هم بچه‌ها دوست داریم بالای جدول باشیم. کار بسیار سختی است چون امتیازات زیادی را در نیم‌فصل اول از دست دادیم و الان هفتم جدول هستیم و فاصله امتیازی ما با صدر جدول زیاد است اما با سعی و تلاش و تقویت تیم و تمرینات خوب این فاصله را جبران می‌کنیم و خودمان را جزو 4 تیم بالای جدول معرفی خواهیم کرد.

افشین قطبی چه کار کرد که فولاد در این فرصت کوتاه متحول شد؟

یک مربی بزرگ در چنین شرایطی در کوتاه‌ترین زمان تیمش را متحول می‌کند. ایشان به لحاظ روحی و روانی روی بچه‌ها کار کرد و بچه‌ها کارهای تاکتیکی را هم خوب انجام دادند و اعتماد به نفس تیم بالا رفت. مهم‌ترین بحث اتحاد و همدلی است که در تیم ما نبود و قطبی بچه‌ها را با هم همدل کرد و به بازیکنان ما اعتماد به نفس داد و نتیجه خوبی در اولین بازی گرفتیم.

فولاد در نیم‌فصل دوم می‌تواند جزو مدعیان لیگ باشد؟

دور از دسترس نیست. البته در نیم‌فصل دوم  گرفتن امتیاز خیلی سخت است چون تیم‌ها با یکدیگر کاملا آشنا هستند اما تلاش می‌کنیم که جزو 4 تیم بالای جدول باشیم. حداقل هدف باشگاه و قطبی کسب سهمیه آسیاست و برای گرفتن سهمیه تلاش می‌کنیم که هرچند کار سختی است اما دور از دسترس نیست. یک واقعیت هم هست که نباید انتظارات را از تیم بالا ببریم تا فشاری روی تیم نیاید. ما در نیم‌فصل اول امتیازات زیادی را از دست دادیم اما همیشه امید هست و تلاش خودمان را می‌کنیم و اگر هم سهمیه آسیا را نگرفتیم چیزی از ارزش‌های تیم ما کم نمی‌شود.

قطبی که کادر خودش را آورده چطور شد که با شما هم ادامه داد و شما را از فولاد کنار نگذاشت؟

از روز اول که بحث شده بود چون در تیم ملی شاگردش بودم، دوست داشت کنارش باشم. من، فریسات و سواری از کادر قبلی در تیم هستیم و قطبی فقط دو دستیار آورده است.

قطبی چقدر از شما مشورت می‌گیرد؟

خیلی، بعضی مواقع آقای قطبی ناراحت می‌شود که چرا صحبت نمی‌کنیم. بچه‌ها به قطبی گفتند که شاید دخالت در کار شما باشد و ناراحت شوید که قطبی گفت اصلا ناراحت نمی‌شوم و من به حرف شماها گوش می‌کنم و از حرف‌های شما استفاده می‌کنم. قطبی دوست دارد همه به او کمک کنند و همبستگی و همدلی در کار فنی هم به وجود آورد تا تیم را در شرایط خوبی نگه دارد.

از کار کردن با قطبی لذت می‌بری؟

وقتی در تیم ملی هم بودم قطبی خیلی خوب تلاش می‌کرد. من دو ماه با ایشان کار کردم و خیلی خوب آنالیز می‌کرد و خیلی خوب توانست شکل تیمی ما را درست کرد و از همدیگر شناخت داشتیم. قطبی الان هم سعی می‌کند مشکلات تیم فولاد را برطرف کند و این بهترین فرصت برای ماست تا از تجربیات ایشان استفاده کنیم. واقعا از کار کردن با قطبی لذت می‌بریم و سعی می‌کنیم بهترین نتایج ممکن را کسب کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز