خبرگزاری کار ایران

افشا‌گری استقلال؛ از سازمان لیگ تا صدا و سیما!

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۹۷۴

علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال در مصاحبه‌ای ادعا کرده باشگاه استقلال در سه، چهار سال اخیر هیچ پولی بابت تبلیغات محیطی از سازمان لیگ دریافت نکرده است.

به گزارش ایلنا، این ادعا را گرچه سازمان لیگ با ادبیاتی خاص تکذیب کرده اما باید به طور جدی آن را پیگیری کرد. بدون شک اگر باشگاه استقلال حق تبلیغات محیطی خود را دریافت می‌کرد، خطیر اینگونه لب به افشاگری نمی‌گشود.

بهانه افشاگری معاون ورزشی باشگاه استقلال سوالی درباره ورود کمک‌داور ویدئویی به فوتبال ایران و منابع لازم برای تهیه این امکانات سخت‌افزاری بوده است.

خطیر در حالی که درباره این ماجرا واکنش نشان داده در ادامه حرف‌هایش بحث را به سمت پرداخت نشدن حق تبلیغات به باشگاه استقلال برده است. او می‌گوید: «نمی‌خواهم در مورد اینکه فریدون اصفهانیان اعلام کرده استفاده از کمک‌داور ویدئویی ۳۰۰ هزار دلار هزینه دارد و باشگاه‌ها هم باید کمک کنند، صحبت کنم. می‌توان با حرف‌های قشنگ همه را سرگرم کرد اما حقیقت چیز دیگری است، ما که زیرساخت‌های اولیه، زمین تمرین و زمین مسابقه نداریم، نباید شعار بدهیم، بهتر است ما ابتدا حق فوتبال را بگیریم. ما هیچ‌کدام از حقوق فوتبال مثل حق پخش و حق تبلیغات دور زمین را نداریم، قیمت بلیت‌فروشی مسابقات هم بسیار پایین است، ۹۰ درصد باشگاه‌ها ورشکسته هستند، در چند سال اخیر ۳۰۰، ۴۰۰ میلیارد تبلیغات‌محیطی بسته می‌شود اما استقلال سه، چهار سال است هیچ دریافتی در این مورد نداشته است. باشگاه هزینه‌های خود را از کجا تأمین کند؟ با پیامک که نمی‌توان همیشه کار را پیش برد، فوتبال حقوق خودش را دارد اما این حقوق داده نمی‌شود و دولت هم کمک نمی‌کند. موضوع کمک‌داور ویدئویی یک جنبه تبلیغاتی است، ما ورزشگاه آزادی را درست کردیم، آن وقت سایر ورزشگاه‌ها را باید چه کنیم؟»

افشاگری تازه خطیر از این منظر اهمیت پیدا می‌کند که درمی‌یابیم صداوسیما نیز در سال‌های گذشته هیچ گاه حق فوتبال را به صورت تمام و کمال پرداخت نکرده و همواره از زیر بار پرداخت حقوق واقعی باشگاه‌ها شانه خالی کرده است.

در یکی، دو سال اخیر هم این بی‌توجهی به نقطه اوج رسیده و حتی در فصل جاری یک ریال هم از سوی صداوسیما به فدراسیون فوتبال پرداخت نشده است.

شکی نیست اگر استقلال باشگاه خصوصی بود، می‌توانست به سادگی مقابل این ماجرا بایستد و نه تنها مانع از ورود دوربین‌های تلویزیونی به ورزشگاه‌ها شود، بلکه سازمان لیگ را هم به واسطه این اهمال به چالش بکشد اما فوتبال سراسر دولتی و بده‌بستان‌های پشت پرده‌ای موجب شده حقوق زیادی از باشگاه‌ها تضییع شود.

وقتی سال‌ها است که می‌گویند باشگاه‌های فوتبال ایران ورشکسته شده‌اند و عملا هیچ سوددهی ندارند در واقع نتیجه همین بی‌توجهی‌ها است و اگر این منوال ادامه داشته باشد بدون شک دولت نیز در سال‌های آتی برای اداره فوتبال با مشکلات جدی مواجه خواهد شد پس چه بهتر که برای رفع این نواقص فوتبال به بخش خصوصی واگذار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز