خبرگزاری کار ایران

نقش خریدهای زمستانی در نقل و انتقالات نیم فصل

نیم‌فصل خوب برای پرسپولیس یعنی قهرمانی

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۷۳۷

پرسپولیس همیشه در نقل و انتقالات چشم به بهترین ستاره‌های فوتبال ایران دارد.

به گزارش ایلنا،پرسپولیس همیشه در نقل و انتقالات چشم به بهترین ستاره‌های فوتبال ایران دارد. این تیم در هجده دوره لیگ برتر و در دو دهه اخیر البته روزهای متفاوتی را داشته است. بعد از دوران پرشکوه دهه هفتاد که تقریبا بخش اعظمی از بزرگترین ستاره‌های فوتبال ایران از پرسپولیس آمده و این تیم افتخارات زیادی به دست آورد، آرام آرام دوران افول این تیم سر رسید. ستاره‌های بزرگ قدیمی یک به یک بازنشسته شده یا بر اثر اختلافات داخلی از تیم کنار گذاشته شدند. با این وجود  در لیگ برتر و مثلا سومین دوره لیگ برتر با جذب ستاره‌های بزرگی چون دایی، باقری، کاویانپور و ... در مسابقات حاضر شد اما این تیم سرانجامی نداشت.

در دوازدهمین دوره لیگ برتر پرسپولیس با محمد رویانیان تیمی رویایی بست اما این تیم آنچه باید نشد، مانوئل و یحیی رفتند تا راه برای حضور دوباره دایی باز شود. روند کهکشانی شدن پرسپولیس ادامه داشت و این بار در نیمه‌های فصل لیگ سیزدهم محمدرضا خلعتبری و رضا حقیقی  جذب پرسپولیس شدند. این بازیکنان هرچند نتوانستند عملکردی خیره‌کننده در پرسپولیس داشته باشند و پرسپولیس هم هیچوقت به دوران اوج همیشگی‌اش نرسید اما همین خریدهای خوب نیم‌فصل بود که تیم را به مقام نایب قهرمانی رساند.

در لیگ چهاردهم ابتدا دایی و سپس حمید درخشان هدایت پرسپولیس را به عهده گرفتند. در نیم‌فصل درخشان که معتقد بود دایی تیم خوبی نبسته دست به خرید زد و گفته می‌شد که سه میلیارد تومان خرج روی دست باشگاه گذاشت. او در نیم‌فصل بابک حاتمی، رضا خالقی‌فر، مبین میردورقی، گابریل‌، ژوزه تادئو، مسعود همامی و علی علیپور را به خدمت گرفت که از آن تعداد فقط علی علیپور است که هنوز در پرسپولیس حضور دارد و بقیه این افراد دیگر جایی در پرسپولیس ندارند.

در لیگ پانزدهم که برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس شده بود در نیم‌فصل تیم با مشکل دروازه‌بانی مواجه شد چرا که سوشا یک روز درمیان یا احضار می شد یا محروم و در نهایت هم با محرومیت سنگین مواجه شد. از همین رو برانکو که تیم کاملی داشت ایمان صادقی را رد کرد و الکساندر لوبانف ازبکستانی را به خدمت گرفت. خریدهای بعدی پرسپولیس علی محسن زاده و امیرعباس آینه چی بودند که برای این تیم نتوانستند بازی کنند.

شانزدهمین دوره لیگ برتر با قدرت‌نمایی پرسپولیس آغاز شد اما وقتی در نیم فصل عالیشاه و احمد نوراللهی دو مهره کلیدی تیم به سربازی رفتند آن‌ها سه بازیکن گرفتند. سروش رفیعی بی‌شک سرشناس‌ترین آن‌ها بود اما سامان نریمان‌جهان و شهاب کرمی که در بحران هافبک دفاعی به پرسپولیس آمده بودند می‌توانست خرید خوبی باشد. اما در نهایت این سروش رفیعی بود که تبدیل به بازیکن ثابت شده و یکی از ستاره های تیمش بود.

پرسپولیسی‌ها تعطیلات نیم فصل لیگ هفدهم را به دلیل محرومیت از دست دادند و حالا بعد از دوسال این شانس را دارند که در زمستان نیز بازیکنان مورد نیازشان را بگیرند. تا الان چهار خرید اساسی به نام های سروش رفیعی، مهدی ترابی، مهدی شریفی و مهدی شیری به پرسپولیس آمده اند و این تیم حداقل دو مهره دیگر جذب خواهد کرد. این نشان می دهد پرسپولیس هرگاه در نیم‌فصل بازیکنان خوبی جذب کرده است به موفقیت رسیده است. این تیم در این نیم‌فصل هم بهترین بازیکنان بازار را به خدمت گرفته و شاید انتخاب‌های بعدی جذاب‌تر هم از آب در بیایند.

پرسپولیس در سال‌های اخیر بازیکنان زیادی را در نیم فصل به خدمت گرفته است که تعدادی از آن‌ها بازیکنان مطرحی بوده و هستند و برخی از آن‌ها محو شدند. در میان بازیکنان جذب شده در نیم‌فصل محمدرضا خلعتبری و رضا حقیقی در ورودشان به تیم تاثیرگذار بودند. اما در لیگ چهاردهم خریدهای نه چندان خوب تیم باعث شد تا تیم نتواند نتیجه بگیرد و هم اینکه باشگاه تا مدتی اسیر این خریدها بود. امروز خبر زیادی درباره ژوزه تادئو، گابریل، مبین میردورقی و مسعود همامی نیست و تنها خرید موثرش علی علیپور بوده که هنوز در پرسپولیس است.

پرسپولیس اما امسال و در لیگ هجدهم خریدهایی حداقل از نظر اسم و رسم عالی داشته و این خیلی از هواداران این تیم را به آینده امیدوار کرده است. سروش رفیعی و مهدی ترابی بی‌شک از مهمترین مهره‌های نقل و انتقالات این فصل بوده‌اند ضمن اینکه گفته می‌شود گزینه‌های جذاب دیگری هم برای پیوستن به سرخ‌های تهران در راه هستند. صحبت از مهدی طارمی و رضا قوچان نژاد است و این باعث شده هواداران پرسپولیس در فکر رویاپردازی‌های بزرگ مثل قهرمانی در لیگ قهرمانان باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز