خبرگزاری کار ایران

مهدوی‌کیا: باید به بازیکنان کادرفنی و هواداران تبریک گفت/ لزومی نمی‌بینم وارد حواشی شوم

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۸۲۸

پیکشسوت پرسپولیس در مورد شرایط این تیم صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی مهدوی‌کیا در حاشیه تمرین پرسپولیس اظهار داشت: قول داده بودم که بیایم و امروز هم آمدم. شرایط خیلی سخت بود و از روز اول پیگیر بودم. پنجره بسته بود و با 10، 12 تا بازیکن ادامه دادند و نتایج خیلی خوبی گرفت و الان هم جزو 2، 3 تیم بالای جدول است.باید به بازیکنان کادرفنی و هواداران تبریک گفت. کار بزرگی انجام شد و امیدواریم در نیم فصل دوم بهتر هم شود.

کاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی در مورد اینکه صحبت‌ها در مورد داوری زیاد است و هجمه‌هایی که علیه پرسپولیس وارد می‌شود، گفت: صحبت در مورد داوری کار تخصصی من نیست، اشتباه در همه جای دنیا وجود دارد اما تکنولوژی‌های جدید این موضوع را کنترل می‌کند و تصمیمات داور عوض می‌شود. به نظرم کشور ما هم به این تکنولوژی احتیاج دارد. اشتباهات داوری در مورد همه تیم‌ها وجود دارد نه فقط پرسپولیس. به نظرم با آمدن تکنولوژی جدید حرف و حدیث‌ها هم تمام می‌شود.

وی در مورد اینکه شکاف و اختلاف بین سرمربی تیم ملی و پرسپولیسی‌ها به وجود آمده است، گفت: ما همه ایرانی هستیم و تیم ملی اولویت همه ما است. من سال‌ها در تیم ملی بازی کردم و موفقیت این تیم برای همه مهم است، چون غرور ملی می‌آورد. همیشه هم حمایت کرده‌ام. به نظرم این اختلاف‌ها و بحث‌ها را می‌شد با جلسه‌ای مشترک بین فدراسیون و باشگاه پرسپولیس راحت‌تر حل کرد. باز هم می‌گویم من همیشه حامی تیم ملی هستم و همه منتظریم در جام ملت‌ها قهرمان شوند.

مهدوی‌کیا در مورد اینکه گفته بود برانکو بهترین مربی خارجی است که به ایران آمده، آیا این موضع‌گیری به خاطر اختلافات اخیر بوده است یا خیر، گفت: هیچ وقت دنبال این جریانات حاشیه‌ای نبودم. از من در مورد عملکرد برانکو سؤال شد و من هم جواب دادم، الان هم با قاطعیت می‌گویم. تیم المپیک ما با او قهرمان آسیا شد، توانستیم به جام جهانی برویم و در جام ملت‌ها هم با برانکو خوب نتیجه گرفتیم. می‌توانستیم حتی به فینال برویم. پرسپولیس هم در این سال‌های اخیر با برانکو نتایج خوبی گرفته و حتی به فینال آسیا صعود کرده است. من بر اساس عملکرد گفتم که او بهترین مربی خارجی است.

بازیکن سابق تیم ملی ادامه داد: صحبت‌های در مورد حواشی همیشه وجود دارد اما نباید دامن زد. من هم لزومی نمی‌بینم که وارد شوم. همیشه از تیم ملی و پرسپولیس حمایت کردم. پرسپولیس را از بچگی دوست داشتم و برانکو را هم چون سال‌ها با او کار کردم به خوبی می‌شناسم. در چند سال گذشته مربی بسیار موفقی بوده است. پرسپولیس تا قبل از برانکو نتایج خوبی نمی‌گرفت، اما برانکو غرور را به هواداران بازگرداند، الان هم این تیم در هر مسابقه‌ای حاضر می‌شود، با قدرت و زیبا بازی می‌کند.

لژیونر سابق فوتبال ایران در مورد اینکه چرا در حال حاضر لژیونر خوبی در اروپا نداریم، اضافه کرد: بحث لژیونر شدن بازیکنان به مربی تیم ملی بازنمی‌گردد. این به فوتبال پایه و ساختار فوتبال ما مربوط است. مربی تیم ملی که نمی‌توان لژیونر بسازد، باشگاه‌ها باید کار کنند. اوایل سال‌هایی که در آلمان بودم، در بوندس لیگا یک و دو چند بازیکن ایرانی داشتیم اما الان ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها جای ما را گرفته‌اند چون سرمایه‌گذاری خوبی کرده‌اند. در حال حاضر در هر تیم آلمانی یک بازیکن از این دو کشور وجود دارد. در همین هامبورگ که من فعالیت می‌کنم بازیکن کره‌ای و ژاپنی وجود دارد. متأسفانه ما فوتبال پایه را رها کردیم و بازیکن نساختیم. ویترین مسابقات ملی جام جهانی است، تیمی که سال ۹۸ به جام جهانی رفت، دو سه بازیکن جوان داشت که لژیونر شدند. 

مهدوی‌کیا عنوان کرد: هیچ ستاره‌ای نداشتیم که از تیم ملی به فوتبال جهان ترانسفر کنیم. علیرضا جهانبخش بود که آن هم از هلند به فوتبال انگلیس رفت. ان‌شاءالله که در آینده این اتفاق بیفتد. من خودم به شخصه دوست دارم در آلمان بازیکنان ایرانی حضور داشته باشند، اما باید واقعیت‌ها را بپذیریم.

ملی‌پوش سابق کشورمان عنوان کرد: به نظر من در رده بزرگسالان خوب هزینه می‌کنیم اما یک هزارم آن را برای فوتبال پایه نداریم. بازیکنان آموزش صحیح نمی‌بینند و مربیان هم در کلاس‌های روز دنیا حضور ندارند. در کل کشور هم ضعیف هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم با این بازیکنان و کادر فنی در جام ملت‌های آسیا قهرمان شویم یا خیر، گفت: در حال حاضر جزو بهترین‌ها هستیم.در برخی تورنمنت‌ها موفق بودیم اما در برخی هم حذف شدیم، اما این نسلی که در تیم ملی است و به عنوان اول تیم آسیا محسوب می‌شود در جام ملت‌ها هم باید نشان دهد که تیم اول آسیا است. امیدوارم این نسل فوتبال ما به مرحله‌ای برسد که انتظارش را داریم. امیدوارم این بار این اتفاق بیفتد که قهرمان شویم. 

بازیکن سابق هامبورگ در مورد نحوه کارش در این باشگاه عنوان کرد: این را باید بگویم که اعتقاد دارم هر چند ماه یکبار مربیان بزرگ را برای آموزش بازیکنان و مربیانمان به ایران بیاوریم. ما الان هم در آکادمی خودمان یک کلاس را با حضور مربی دوم تیم هامبورگ برگزار می‌کنیم. دوست داریم از سبک و سیاق اروپایی‌ها الگوبرداری کنیم. امکان همکاری هست و نیاز به مطالعه دارد. در مجموع باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز