خبرگزاری کار ایران

سکانس‌های به یادماندنی در نیم فصل اول لیگ برتر/ دعوا در تونل، نقطه پرسپکتیو و داوری‌های پرحرف و حدیث

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۷۲۷

نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر با حواشی فراوان به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر با تمام فراز و نشیب هایش به اتمام رسید و سپاهان به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به پدیده و پرسپولیس در صدر جدول قرار گرفت. در پایین جدول هم استقلال خوزستان به واسطه 6 امتیازی که از آنها کم شد آخر شدند و سپیدرود در رده پانزدهم جای گرفت.

در ادامه با مهمترین اتفاقات هفته به هفته رقابت های لیگ برتر همراه ما باشید:

هفته اول:

استارت لیگ هجدهم با اولین بازی پرسپولیس در ورزشگاه امام رضا(ع) بود. جایی که سرخپوشان تهرانی موفق شدند با یک گل از سد تیمی بگذرند که قرار بود به یکی از مدعیان تبدیل شود. در این بازی چند بازیکن پدیده به خاطر ثبت نشدن نامشان در لیست سازمان لیگ اجازه حضور در مسابقه را پیدا نکردند. آبی های پایتخت هم در خانه خود مقابل پیکان به تساوی بدون گل رضایت دادند.

هفته دوم:

بی تردید مهمترین اتفاق این هفته در رشت اتفاق افتاد. جایی که سپاهان با امیر قلعه نویی، سپیدرود را در سردار جنگل شش تایی کرد. خداداد هم با هواداران تیم گیلانی که روی سکوها به او و تیمش فحاشی می کردند درگیر شد و کار به جایی رسید که امیر قلعه نویی هم پادرمیانی کرد و نهایتا عزیزی از کنار زمین اخراج شد. این آغاز داستان جدایی غزال تیزپا از جمع سرخپوشان گیلانی بود.

هفته سوم:

ورزشگاه آزادی مملو از جمعیت بود. تراکتورسازی با ستاره هایی چون مسعود شجاعی و اشکان دژاگه که هر دو هم ناآماده بودند به مصاف استقلال رفت و تیم شفر با ارائه یک بازی زیبا حریف خود را 3-0 برد. اشتباهات فردی عجیب در تیم جان توشاک همه را نسبت به اینده این تیم نا امید کرد. در همین هفته جدال جنجالی دو تیم استقلال خوزستان و پرسپولیس هم که درگیری های زیادی را داشت با نتیجه بدون گل به اتمام رسید.

هفته چهارم:

دربی اصفهان در فولادشهر برگزار شد و سپاهان با هدایت امیر قلعه نویی به سختی و با نتیجه 2-1 از سد ذوب آهنِ امید نمازی گذشت. نمازی اعتراضات فراوانی به مسائل داوری داشت. پرسپولیس هم در ورزشگاه آزادی نتوانست نفت مسجد سلیمان را از پیش رو بردارد. شکست 1-0 استقلال در جم مقابل پارس هم یکی دیگر از نتایج جالب توجه این هفته بود.

هفته پنجم:

فیروز کریمی خیلی زود دورانش در ماشین سازی به سر رسید. تیم او با نتیجه 2-1 به ذوب آهن باخت. فیروزخان رفت و امید نمازی هم با تیمش آخرین برد را کسب کردند. آنها تا پایان نیم فصل دیگر بردی به ارمغان نیاوردند. در عین حال باید به مسابقه حساس سپاهان و تراکتور هم اشاره ای داشته باشیم. دیداری که با شوت استثنایی دانیال اسماعیلی فر در لحظات پایانی دو بر دو مساوی شد.

هفته ششم:

تیم جواد نکونام قبول کرد در زمانی با پرسپولیس بازی کند که مشکلی برای آنها در لیگ قهرمانان به وجود نیاید. با این حال اخراج بازیکنش در جریان مسابقه او را حسابی شاکی کرد. پرسپولیس در هر صورت موفق شد با نتیجه 2-1 از سد تیم مازندرانی بگذرد. چند روز بعد استقلال هم در مسجد سلیمان در یک دیدار جنجالی و پر خطا، با نتیجه 2-1 نفت را از پیش رو برداشت. شفر در این دیدار از جوان های خود استفاده کرد و سود برد.

هفته هفتم:

دیدار دو تیم صنعت نفت آبادان وپیکان تهران در ورزشگاه تختی آبادان به جنجال کشیده شد. هواداران صنعت نفت به شدت از داوری گلایه داشتند و امکان ادامه مسابقه فراهم نبود. بازی در حالی که با نتیجه 2-1 به سود پیکان در دقایق پایانی دنبال می شد متوقف شد و نهایتا کمیته انضباطی رای به برتری 3-0 تیم مجید جلالی داد. در تهران هم پرسپولیس با گل دقیقه نودی آدام همتی از سد سپیدرود و علی کریمی گذشت.

هفته هشتم:

دربی پایتخت در سردترین حالت خود برگزار شد و بدون هیجان خاصی به اتمام رسید. علیرضا فغانی قاضی مسابقه بود و یکی دو صحنه مشکوک هم در قضاوتش اعتراضات زیادی را به همراه داشت و باعث شد تا هواداران علیه او فحاشی کنند. او بعد از بازی گفت قضاوت این دیدار برایش اهمیت خاصی ندارد. حسین ماهینی هم به خاطر درگیری با همام طارق رباط صلیبی اش پاره شد و خانه نشین شد.

هفته نهم:

ورزشگاه نقش جهان اصفهان شاهد یک جدال جنجالی بود. سپاهان بعد از برد سخت و نفس گیر در جام حذفی، این بار در لیگ میزبان نساجی بود. بازی در دقیقه 90 مساوی شد و همه انتظار پایان مسابقه را داشتند اما پنالتی بحث برانگیز که کوپال ناظمی برای سپاهان گرفت باعث شد تا سه امتیاز دیگر به حساب سپاهان واریز شود. استقلال هم در زمین نه چندان مساعد تختی با پنالتی دقایق پایانی وریا به پیروزی 2-1 مقابل سایپا رسید. بی آنکه خبر داشته باشد چند روز بعد در ورزشگاه آزادی دایی انتقام سختی از آنها می گیرد.

هفته دهم:

بدون شک پراتفاق ترین بازی نیم فصل اول در ورزشگاه تختی بود. جدال سایپا و پرسپولیس 1-1 تمام شد اما به محض اتمام بازی بازیکنان دوتیم به جان هم افتادند و درگیری تا تونل هم کشیده شد. دایی هم وارد ماجرا شد و برای درگیری با رادوشوویچ به سمت او رفت. شایعه شد که او یک خبرنگار را هم زده است اما هیچ وقت این مساله اثبات نشد. بازیکنان دو تیم هم مصاحبه های تندی را علیه هم انجام دادند.

هفته یازدهم:

پرسپولیس در بازی عقب افتاده این هفته با یک گل از سد ذوب آهن گذشت. بازگشت منصوریان به عنوان سرمربی ذوب آهن به ورزشگاه آزادی و همچنین اولین شکستش مقابل برانکو از نکات جالب توجه این مسابقه بود. جدال استقلال هم با ماشین سازی در تبریز بدون رد و بدل شد به اتمام رسید.

هفته دوازدهم:

تراکتورسازی با یک گل در نیمه اول به ذوب آهن باخت اما در 45 دقیقه دوم شاگردان تقوی در زمانی کوتاه حریف خود را به 4 میخ کشیدند. لی هری اروین در هفت دقیقه هت تریک کرد و درخشش ویژه ای برای تیمش داشت. استقلال هم در بازی عقب افتاده در ورزشگاه آزادی مقابل پدیده به تساوی 0-0 رسید. یک گل درست آبی پوشان به خاطر پرچم اشتباه داور مردود اعلام شد. در حساس ترین بازی هم سپاهان مقابل پرسپولیس به تساوی 1-1 انجامید. گل پرسپولیس در حالی زده شد که به نظر می رسید پنالتی گرفته شده توسط فغانی درست نباشد و پیش از آن بازیکن تیم قرمزپوش خطایی را مرتکب شده باشد. اعتراضات دامنه دار به داوری ها بعد از این مسابقه شدت گرفت.

هفته سیزدهم:

دیدار پیکان و فولاد تا دقیقه 85 یک بر یک دنبال می شد اما در 10 دقیقه پایانی چهار گل رد و بدل شد و نهایتا فولاد با استفاده از اشتباهات شیخ ویسی به پیروزی 3-2 رسید. جدال حساس پرسپولیس و تراکتورسازی هم بدون گل تمام شد. این در حالی است که تراکتور توسط حاج صفی گل زد اما کمک داور آفساید گرفت. بعدا در برنامه نود با استفاده از نقطه پرسپکتیو مشخص شد این گل آفساید نبوده است. هواداران تیم تراکتور با خود پرچم ژاپن آوردند و همین باعث ایجاد حواشی فراوانی شد.

هفته چهاردهم:

پرسپولیس با گل دقیقه 93 شجاع خلیل زاده از سد ماشین سازی در تبریز گذشت و اولین باخت مهاجری با این تیم تبریزی حاصل شد. درگیری امید عالیشاه با هواداران تبریزی از نکات جالب توجه بازی بود. سپاهان هم در حساس ترین دیدار هفته با گل مهرداد محمدی از سد پدیده گذشت تا یحیی بعد از 12 هفته شکست بخورد.

هفته پانزدهم:

استقلال در رشت سپیدرود را با علی کریمی 5-0 شکست داد و قدرت خود را به رخ کشید. نکته جالب تشویق کریمی بعد از این باخت سنگین بود. سپاهان در دیداری جنجالی که صحنه های داوری زیادی داشت در خوزستان مقابل استقلال این شهر به تساوی 1-1 رسید و به خاطر تفاضل گل بیشتر نسبت به پدیده و پرسپولیس قهرمان نیم فصل اول شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز