خبرگزاری کار ایران

پیروز قربانی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مربیان ما هر وقت نتیجه نمی‌گیرند علیه داور موضع می‌گیرند/ می‌توانند بهتر از جباروف را بخرند

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۶۹۷

پیروز قربانی می‌گوید استقلال برای قرار گرفتن در جمع مدعیان قهرمانی باید در نقل و انتقالات نیم فصل عملکرد خوبی داشته باشد و بهتر از رقبا کار کند.

به گزارش ایلنا،پیروز قربانی می‌گوید استقلال برای قرار گرفتن در جمع مدعیان قهرمانی باید در نقل و انتقالات نیم فصل عملکرد خوبی داشته باشد و بهتر از رقبا کار کند. کاپیتان سابق آبی‌ها تاکید می‌کند که تیم شفر نیاز به 3 بازیکن باکیفیت دارد که بتوانند کار را برای آبی‌ها دربیاورند. در بحث‌های مربوط به داوری هم پیروز از مربیان انتقاد می‌کند که همیشه می‌خواهند ناکامی‌شان را گردن داوری بیندازند. 

استقلال نیم فصل را با 25 امتیاز و در جایگاه پنجم جدول به پایان برد. در مجموع عملکرد آبی‌پوشان در نیمه نخست لیگ هجدهم چطور بود؟

استقلال در چهار، پنج بازی آخر بهتر شد و روند خوبی داشت. فکر می‌کنم دلیل نتایج و عملکرد ضعیف استقلال در بازی‌های ابتدایی، پیش فصل بدی بود که تیم داشت چون تکلیف ماندن و رفتن چند بازیکن مشخص نبود. تعدادی از بازیکنان دیر به تمرینات اضافه شدند و تمرینات دیرتر از حد معمول شروع شد. در مجموع مشکلات و حاشیه های تیم قبل از شروع فصل زیاد بود که این موضوع تاثیر خودش را روی استقلال گذاشت. در شروع فصل کاملا مشخص بود که تیم هماهنگ نیست و کادر فنی هم ترکیب اصلی تیم را پیدا نکرده است. هماهنگی که نیاز بود به مرور حاصل شد و در چند بازی آخر بازی‌های خوبی را از استقلال شاهد بودیم و نتایج خوبی هم به دست آمد.

بازی استقلال با پدیده چطور بود؟

این بازی آنطور که انتظار می‌رفت با کیفیت نبود. سه، چهار بازی آخر استقلال و سبک بازی پدیده به شکلی بود که همه انتظار داشتند یک بازی سرعتی که پر از موقعیت گل است و احتمالا پر گل هم می‌شود را ببینند و اما خب بازی به خصوص در نیمه اول خیلی زیبا نبود و انتظارات را بر آورده نکرد. استقلال از این بازی 3 امتیاز می‌خواست که به آن نرسید. البته کمک داور هم اشتباه کرد و گل سالم استقلال را مردود اعلام کرد.   

با توجه به نمایش تیم در چند بازی اخیر فکر می‌کنید وینفرد شفر با همین نفرات و بازیکنان می‌تواند در لیگ و آسیا نتیجه بگیرد یا آبی‌پوشان واقعا نیاز به تقویت شدن و خرید بازیکن دارند؟

استقلال اگر می‌خواهد در لیگ برتر بین مدعیان قهرمانی باشد و در جام باشگاه‌های آسیا هم بتواند از گروه سختی که در آن قرار گرفته صعود کند باید تقویت شود. تیم ضعف‌هایی دارد که برای برطرف کردن آنها به سه، چهار بازیکن جدید نیاز دارد. البته به سه، چهار بازیکن معمولی و متوسط، باید تک تک نفراتی که اضافه می‌شوند کیفیت‌شان بالا باشد و بتوانند کار را برای استقلال در بیاورند. اینکه فقط 4 بازیکن بگیرند که یک کاری کرده باشند فایده ندارد. استقلال در چند بازی آخر فصل خوب بازی کرد و نتایج خوبی گرفت اما برابر تیم‌هایی که مدعی نبودند. اگر تیم می‌خواهد قهرمان باشد باید خودش را با دیگر مدعیان یعنی سپاهان، تراکتورسازی، پدیده و پرسپولیس مقایسه کند.

استقلال در چه پست‌هایی نیاز به  تقویت شدن دارد؟

فکر می‌کنم باید یک دفاع وسط خوب، یک هافبک وسط بازیساز و خلاق و یک مهاجم تمام کننده و گلزن بگیرد. همان طور که گفتم این نفرات باید از بازیکنان فعلی خیلی بهتر باشند و در ترکیب اصلی قرار بگیرند. نه اینکه بروند روی نیمکت.

مثلا سرور جباروف می‌تواند همان هافبک خلاق و توانمند باشد؟

از جباروف خیلی تعریف می‌کنند اما فکر می‌کنم می‌شود بازیکنی بهتر از او گرفت. از جباروف سن و سالی گذشته و نمی‌تواند انگیزه و انرژری گذشته را داشته باشد. بهتر است دنبال هافبکی باشند که کم سن و سال‌تر باشد و قدرت دوندگی و جنگندگی بیشتری داشته باشد. اگر خوب بگردند  می‌توانند بازیکنی بهتر از جباروف را بیاورند.

در نیم فصل اول اشتباهات تاثیرگذار داوری علیه استقلال زیاد بود. از جمله همان گل سالمی که برابر پدیده گرفته نشد. نظر شما درباره این موضوع چیست؟

همان طور که گفتم گل سالم استقلال را مردود اعلام کردند که این هم اشتباه کمک داور بود و ربطی به داور وسط نداشت. کل فوتبال ما مشکل دارد و فقط بحث داوری نیست. در این که داوری‌ها مشکل دارد و باید بهتر شود حرفی نیست اما یک سوال برای من پیش آمده است.  تا به حال ندیدم بعد از بازی یکی از مربیان بیاید بگوید که اینجا من اشتباه کردم و مقصر نتیجه نگرفتن تیم من هستم. همه مربیان دنبال این هستند که داور را مقصر نشان دهند یا به یک بازیکن و حریف گیر می‌دهند. خوب است وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد مربی تیم بگوید ممکن اشتباه کردم نه اینکه بگوید داور یک اوت هم به نفع ما نگرفته است! این خیلی بد است که مربیان لیگ برتری وقتی نتیجه نمی‌گیرند همه کاسه و کوزه‌ها را سر داور می‌شکنند اما وقتی نتیجه می‌گیرند همه چیز خوب است. به خاطر همین چیزهاست که فوتبال ما پیشرفت نمی‌کند. مربیان بعد از بازی جای اینکه از داور و حریف ایراد بگیرند، بیایند بگویند که چند موقعیت گل ایجاد کردیم یا چه برنامه‌ای برای گلزنی داشتیم .اما خب همیشه ساده ترین کار این است که وقتی نتیجه نمی‌گیری علیه داور صحبت کنید.

اینکه می‌گویند داوری‌ها به سود پرسپولیس بود و هوای این تیم را داشتند را قبول دارید؟

من فوتبال را از دور دنبال می‌کنم و در جریان خیلی چیزها قرار ندارم. برای همین نه می‌توانم این موضوع را تایید کنم و نه می‌توانم بگویم این طور نیست. چون دلیلی برای تایید یا رد این موضوع ندارم. ترجیح می‌دهم وارد این بحث نشوم و نظری ندهم. کسانی که می‌گویند هوای پرسپولیس را دارند حتما دلیل و توضیحی هم برای حرف‌شان دارند. بنابراین بهتر است از خودشان سوال کنید تا دلایل خود را بگویند.

استقلا با صدر جدول 6 امتیاز فاصله دارد. این اختلاف امتیاز قابل جبران است یا استقلال بعد از تساوی با پدیده از کورس خارج شده؟

جبران کردن 6 امتیاز در 15 بازی سخت و غیرممکن نیست. حتی 8 امتیاز را هم می‌شود جبران کرد. اما به شرطی که تیم برای نیم‌فصل دوم تقویت شود و امتیازهای از دست رفته در نیمه اول جبران شود. استقلال اگر می‌خواهد مدعی قهرمانی باشد، اول باید در نقل و انتقالات نیم فصل برنده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز