خبرگزاری کار ایران

صعود دیناموزاگرب و مالمو به مرحله حذفی لیگ اروپا

تداوم درخشش ستاره‌های ایرانی در اروپا با محرمی و بهرنگ!

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۵۶۹

آخرین هفته از مرحله گروهی لیگ اروپا، با حذف عجیب میلان و البته صعود مالمو همراه شد.

به گزارش ایلنا، برای ما ایرانی‌ها، شاید تنها نکته جالب حفظ دو سهمیه در این رقابت‌ها بود. مالمو سوئد که بهرنگ صفری را در اختیار دارد، در هفته ششم و در حالی که فقط با کسب پیروزی مقابل بشیکتاش می‌توانست جواز صعود به مرحله حذفی را به‌ دست بیاورد، حریف قدرتمند و ترکیه‌ای خود را با یک گل شکست داد و توانست پس از سال‌ها موفقیتی بزرگ را در سطح اروپا به نام خود ثبت کند.

این بازی حساس در ورزشگاه وودافون استانبول برگزار شد و بهرنگ صفری مثل همیشه با پیراهن شماره 4 در ترکیب مالمو حضور داشت. تک گل آنتوئنسون در دقیقه 51 باعث شد تا مالمو در این بازی خارج از خانه به برتری برسد و راهی دور بعد شود. بهرنگ صفری هم تا دقیقه 55 در زمین حضور داشت اما جای خود را به فرانس برورسون داد تا بقیه بازی را از روی نیمکت تماشا کند.

صفری در این فصل، 6 بازی برای مالمو در مرحله گروهی انجام داد و روی هم 415 دقیقه در زمین حضور داشت. او گلی به ثمر نرساند اما یکی از ارکان اساسی خط دفاع مالمو بود و توانست بازی‌های درخشانی انجام بدهد. با توجه به پایان فصل 2018 لیگ سوئد، صفری در صورتی می‌تواند در مرحله حذفی لیگ اروپا بازی کند که قراردادش با مالمو تمدید شود. اتفاقی که به احتمال فراوان رخ می‌دهد و بهرنگ یک فصل دیگر در مالمو می‌ماند.

مالمو با کسب 9 امتیاز از 6 بازی، جایگاه دوم جدول رده‌بندی را به خود اختصاص داد. گنک 11 امتیازی از بلژیک در صدر قرار گرفت و بشیکتاش و سارسبورگ از نروژ نیز در رده‌های سوم و چهارم ایستادند.

دیناموزاگرب کرواسی و اسپارتاک‌ترناوا از اسلواکی دیگر تیم‌هایی بودند که به دلیل حضور بازیکنان ایرانی، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کردند. علی قربانی که فصل قبل پیراهن استقلال را پوشید و چندین گل هم به ثمر رساند، این روزها پیراهن اسپارتاک‌ترناوا را می‌پوشد و البته یکی از بازیکنان اغلب ذخیره این تیم است.

اسپارتاک‌ترناوا در آخرین هفته از رقابت‌های گروهی و در حالی که امیدی برای صعود نداشت، مقابل فنرباغچه از ترکیه قرار گرفت و با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. این بازی در ورزشگاه سیتی آره‌نا ترناوا برگزار شد و کوبیلای ییلماز اتریشی تنها گل اسپارتاک را در دقیقه 41 وارد دروازه فنرباغچه کرد.

 علی قربانی در این بازی از دقیقه 75 جانشین مارک باکوس 35 ساله شد اما در گشودن دروازه فنرباغچه توفیقی به‌دست نیاورد. در این گروه، دیناموزاگرب با کسب 16 امتیاز از 6 بازی صدرنشین شد و فنرباغچه نیز با 8 امتیاز در رده دوم ایستاد.

 ترناوای 7 امتیازی و اندرلخت 3 امتیازی هم موفق نشدند به مرحله حذفی رقابت‌ها صعود کنند.

قربانی که این فصل 2 گل در لیگ اسلواکی و یک گل در جام حذفی برای اسپارتاک‌ترناوا به ثمر رسانده، با آمار 5 بازی، 238 دقیقه حضور و تنها یک گل از رقابت‌های لیگ اروپا خداحافظی کرد. تنها گل قربانی نیز در اسلواکی وارد دروازه دیناموزاگرب شد تا این مهاجم گلزنی در لیگ اروپا را نیز به کارنامه خود اضافه کند.

صادق محرمی یکی دیگر از بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ اروپا بود که البته فرصتی برای بازی به‌دست نیاورد. محرمی در 2 بازی دیناموزاگرب به فهرست 18 نفره راه پیدا کرد و در باقی دیدارها روی سکو نشست. نناد بیلیکا- سرمربی دیناموزاگرب- در بازی تشریفاتی مقابل اندرلخت که پنجشنبه شب برگزار شد، باز هم به محرمی اطمینان نکرد تا این بازیکن بدون حتی یک دقیقه حضور، رکوردی منفی در دور گروهی رقابت‌ها به نام خود ثبت کند.

با اینکه محرمی هرگز در اروپا فرصت عرض‌اندام پیدا نکرده اما می‌توانیم به ادامه رقابت‌ها دلخوش باشیم. جایی که هم بهرنگ صفری حضور دارد و هم صادق محرمی. بازیکنانی که می‌توانند لیگ اروپا را برای ما ایرانی‌ها در کانون توجه قرار بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز