خبرگزاری کار ایران

گزارش ویژه

به قهرمان نیم فصل، جام می دهند؟ در 52 درصد اوقات بله!/ سپاهان به پرسپولیس رسید

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۵۰۹

سپاهان اصفهان برای چهارمین بار قهرمان نیم فصل شد.

به گزارش ایلنا، نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر در حالی امروز به پایان می رسد که سپاهان اصفهان برای رسیدن به قهرمانی نیمه نخست لیگ، می بایست از اهواز و استقلال خوزستان حداقل یک امتیاز بگیرد. با این حال اصلا قهرمانی در نیم فصل عنوان مهمی است و تیمها در صورت صدرنشینی تا پایان نیم فصل اول می توانند شانس بیشتری برای بردن جام در انتهای فصل داشته باشند؟ بهتر است نگاهی به قهرمان های نیم فصل و پایان فصل ادوار مختلف لیگ برتر بیندازیم:

لیگ اول:

استقلال فاتح نیم فصل اول شد اما سرانجام سرخپوشان تهرانی در هفته پایانی جام را مال خود کردند.

لیگ دوم:

سپاهان اصفهان با هدایت فرهاد کاظمی از همان ابتدا خودش را به عنوان مدعی اصلی معرفی کرد و هر دو نیم فصل را با قهرمانی به اتمام رساند.

لیگ سوم:

ذوب آهن با هدایت رسول کربکندی فاتح نیم فصل اول شد اما در ادامه پاس تهران با سرمربی گری مجید جلالی موفق شد مقام قهرمانی را به دست بیاورد.

لیگ چهارم:

فولاد خوزستان با هدایت ملادن فرانچیچ توانست در رقابتی جذاب و دیدنی با سه تیم، مقام قهرمانی را به دست بیاورد. آنها در نیم فصل اول هم مقام نخست را به خود اختصاص داده بودند.

لیگ پنجم:

استقلال با سرمربی گری امیر قلعه نویی برای رسیدن به اولین جام کمر همت را بسته بود. آنها در نیم فصل اول و در پایان مسابقات تیم اول جدول بودند.

لیگ ششم:

ابتدا با ورنر لورانت و سپس با علی دایی، ماموریت قهرمانی سایپا در لیگ برتر با موفقیت به سرانجام رسید. نارنجی پوشان در نیم فصل اول هم قهرمان شده بودند.

لیگ هفتم:

افشین قطبی آمد تا پرسپولیس را به دومین قهرمانی برساند. تیم او در نیم فصل اول مقام نخست را مال خود کرد و در هفته پایانی هم جلوتر از تیم سپاهان تیم اول جدول رده بندی شد.

لیگ هشتم:

رقابت ذوب آهن و استقلال برای قهرمانی در این دوره از همان ابتدا وجود داشت. نماینده اصفهان با هدایت منصور ابراهیم زاده فاتح نیم فصل اول شد اما در هفته پایانی و به لطف تفاضل گل بهتر امیر قلعه نویی با استقلال به دومین قهرمانی دست پیدا کرد.

لیگ نهم:

این بار ژنرال راهی اصفهان شد تا با تیم پرستاره اش به قهرمانی برسد. آنها در نیم فصل اول هم تیم نخست جدول بودند.

لیگ دهم:

در لیگ دهم دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب آهن توانست نیم فصل اول را با قهرمانی پشت سر بگذارد اما در نیم فصل دوم سپاهان گوی سبقت را هم شهری خود ربود و در نهایت به سومین قهرمانی خود رسید.

لیگ یازدهم:

سپاهان اصفهان برای هت تریک در لیگ بی تابی می کرد. با اینکه قهرمانی نیم فصل اول نصیب استقلال و پرویز مظلومی شد اما در ادامه طلایی پوشان به صدر رسیدند و چهارمین قهرمانی را جشن گرفتند.

لیگ دوازدهم:

این دوره برعکس فصل قبل بود. سپاهان برنده نیم فصل اول شد اما در نیمه دوم لیگ، استقلال به صدر جدول رسید و نهایتا قهرمان لیگ شد.

لیگ سیزدهم:

علی دایی با پرسپولیس شروع قدرتمندانه ای در لیگ داشت. آنها نیم فصل اول را به عنوان تیم اول به پایان رساندند اما در نیم فصل دوم این فولاد بود که با حسین فرکی به دومین قهرمانی اش رسید.

لیگ چهاردهم:

فرکی به سپاهان آمد. در نیم فصل اول تراکتورسازی به مقام اول رسید اما در بخش دوم لیگ این سپاهان بود که در چند هفته پایانی فوق العاده کار کرد و به پنجیمن قهرمانی خود دست پیدا کرد. فرکی هم برای دومین سال پیاپی این عنوان را به دست آورد.

لیگ پانزدهم:

استقلال خوزستان با عبدالله ویسی سورپرایز بزرگ لیگ نام گرفتند. آنها از همان ابتدا در صدر جدول قرار گرفتند. نیم فصل اول را فتح کردند و در پایان هم با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس به عنوان قهرمانی رسیدند.

لیگ شانزدهم:

حالا دیگر نوبت پرسپولیس بود. آنها پس از مدتها به جرگه مدعیان اضافه شدند و زننده حرف اول و آخر بودند. آنها هم در نیم فصل اول و هم در نیم فصل دوم بهترین تیم بودند و قهرمان شدند.

لیگ هفدهم:

در لیگ هفدهم هم چیزی تغییر نکرد. بازهم سرخپوشان تهرانی با پروفسور برنده نیم فصل اول شدند و در نیمه دوم لیگ هم جایگاه خود را حفظ کردند و برای چهارمین بار قهرمان لیگ شدند.

لیگ هجدهم:

سپاهان اصفهان در رقابتی تنگاتنگ با پدیده و پرسپولیس موفق شد با 31 امتیاز و به خاطر تفاضل گل قهرمان نیم فصل اول شود. هنوز مشخص نیست در پایان چه تیمی عنوان قهرمانی را به دست می آورد.

                                                                           ×××××××××××××××××××××

تا به اینجا در هجده دوره ای که از مسابقات گذشته پرسپولیس و سپاهان با چهار قهرمانی نیم فصل بهترین تیم از این حیث بوده و تیمهای ذوب آهن و استقلال تهران با سه قهرمانی در رده بعدی قرار دارند.

 فولاد، سایپا، تراکتور و استقلال خوزستان هم یک قهرمانی نیم فصل دارند. در این بین 9 بار تیمهایی که نیم فصل اول را برده اند در پایان هم قهرمان مسابقات شده اند و در 8 دوره این اتفاق رخ نداده است.

پرسپولیس  75 درصد اوقاتی که قهرمان نیم فصل شده در پایان هم تیم اول لیگ بوده است. این اتفاق برای سپاهان روی درصد 66 است و باید دید چهارمین باری که آنها فاتح نیم فصل شده اند در پایان به چه مقامی می رسند. ذوب آهن هم هیچ وقت نتوانسته در فصولی که نیم فصل را به عنوان تیم اول تمام کرده در پایان هم قهرمان لیگ شود.

نکته جالب توجه این است که در سه دوره آخر، تیمهایی که نیم فصل اول را فتح کرده اند در پایان هم قهرمان لیگ بوده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز