خبرگزاری کار ایران

شفر و معماری استقلال تاریخ؛ معجزه در راه است

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۹۷۷

شرایط استقلال فرق کرده، کافی بود این تیم دو برد کسب کند تا منتقدان کمی استراحت کنند و به شفر مهلت دهند اما همچنان نگرانی وجود دارد؛ ترس از مقطعی بودن بردهایی که شاید با یک باخت رنگ ببازند.

به گزارش ایلنا، به همین دلیل است که فعلا همه چیز شکل ساکن پیدا کرده است اما برای شفر روزگار بهتر شده، مرد آلمانی زیر بار انتقادات نفس بریده بود و این بار فرصتی است برای نفس تازه کردن، حتی اگر کاملا مقطعی باشد. حالا بازیکنانی مثل صیادمنش که تنها 17 سال دارد منجی او شده‌اند. شفر آنقدر باتجربه هست که قدر این استقلالی که ساخته است بداند و دوباره دست به تغییرات اساسی نزند. او در این مدت اما کارهای مهمی انجام داده است. او بعد از اینکه ستون‌های مهم تیم جدا شدند به این نتیجه رسید که باید تیمش را عوض کند. این یعنی استقلال باید تیمی متفاوت نسبت به قبل شود. کسی قرار نیست تیام یا جباروف یا امید ابراهیمی باشد و انگار همین موضوع حالا استقلال را جذاب کرده است.

شفر توانست توانایی‌ها و ویژگی‌های بازیکنان جدیدش را به بهترین شکل بیرون بکشد، بهترین نمونه‌هایش علی کریمی است. خیلی‌ها او را با تردید نگاه می‌کردند و برخی فکر می‌کردند برای سپردن نقش فرماندهی در استقلال کمی بی‌تفاوت و زیادی خونسرد باشد اما شفر با تمام تجربه‌اش از او یک فرمانده متفاوت ساخته است.

 علی کریمی در بازی‌های اخیر استقلال نمایشی فراتر از آنچه قبلا از او دیده بودیم، داشت. این اتفاقی است که برای بازیکنانی مثل روح‌ا... باقری و الهیار صیادمنش هم افتاده و به نظر بازیکنانی چون محمد دانشگر، طارق همام و جوان‌هایی مثل آذری هم می‌توانند به این جمع اضافه شوند. این روزگار برای شفر وقتی خوش‌تر هم می‌شود که دو بازی آخر نیم فصل اول را نیز برنده شود، آن وقت می‌تواند جلوی منتقدان بایستد و حرفی برای گفتن داشته باشد.

در لابه‌لای روزهایی که استقلال به آرامش رسیده سفر معاون باشگاه استقلال به خارج از کشور و سفر فتحی به دبی هم نشان می‌دهد در تفکر آبی‌ها گزینه‌های تازه‌ای حضور دارند که به زودی از آنها رونمایی می‌شود. امیدی به جام حذفی نیست چون استقلال از این جام کنار رفته است، این بار هر چه در چنته دارند باید در بازی‌های لیگ رو کنند. نیم فصل دوم هم شروع دیگری است برای پاک کردن اشتباهاتی که خودشان با دست خودشان نوشتند. شفر روزهای تازه‌ای را تجربه می‌کند و قدر روزهای آرام استقلال را قطعا می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز