خبرگزاری کار ایران

راز بزرگ لو رفت: برنده توپ طلا مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۵۲۷

ظاهرا لوکا مودریچ از حالا بلیت دوشنبه پاریس را در جیب دارد چراکه گفته می‌شود او برنده توپ طلا خواهد بود.

به گزارش ایلنا، برنده توپ طلای 2018 دوشنبه شب اعلام می‌شود و در ساعات اخیر چند سایت اسپانیایی و ایتالیایی از جمله اسکای ایتالیا خبر دادند که مودریچ برنده این عنوان خواهد بود.

فرانس‌فوتبال تلاش زیادی داشت تا برنده توپ طلا پنهان بماند، ولی رسانه‌ها در هفته‌های اخیر به گمانه‌زنی در این مورد پرداختند. ابتدا شنیده شد که فهرست نهایی سه نفره شامل مودریچ، واران و امباپه است و برای نخستین‌بار در ده سال اخیر خبری از مسی و رونالدو نیست، هرچند اسکای ایتالیا خبر داده که رونالدو در این رده‌بندی رتبه دوم را به دست آورده و گریزمان در رده سوم است. مودریچ بهترین سال حرفه‌ای‌اش را پشت سر می‌گذارد و علاوه بر قهرمانی لیگ قهرمانان با رئال مادرید نقش پررنگی در رسیدن کرواسی به فینال جام‌جهانی داشت. او با وجود شکست تیمش به‌عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد و در ماه سپتامبر هم جایزه «بهترین» را از سوی فیفا دریافت کرد.

دو انتقاد به انتخاب مودریچ

با وجود درخشش مودریچ برخی عقیده دارند که یک بازیکن فرانسوی باید قهرمان توپ طلا شود، چراکه این تیم توانست به قهرمانی جهان برسد. گریزمان که با اتلتیکو فاتح لیگ اروپا شده و واران که توانست همراه مودریچ قهرمان لیگ قهرمانان شود، گزینه‌های مناسبی برای این عنوان هستند، با این حال به نظر می‌رسد رای‌دهندگان نظر دیگری داشته‌اند.

در دو جام جهانی قبلی هم فاتح توپ طلا یکی از اعضای تیم قهرمان جهان نبود. در سال 2014 که آلمان قهرمان جهان شد، توپ طلا به رونالدو رسید و چهار سال پیش از آن، در سال قهرمانی اسپانیا، مسی این جایزه را برد. در سال 2006 این روال منطقی حفظ شد و کاناوارو، مدافع ایتالیایی پس از قهرمانی جهان توپ طلا را هم برد. در سال 2002 و 1998 هم رونالدو و زیدان، ستاره‌های تیم قهرمان جهان به توپ طلا رسیدند.

انتقاد دیگر به مودریچ، افت او در هفته‌های گذشته است و در فصل جدید با رئال مادرید نتوانسته بازی‌های خوب گذشته را تکرار کند. او در شکست سه بر صفر هفته گذشته مقابل ایبار که پنجمین باخت رئال در لالیگا ثبت شد هم نمایش ضعیفی داشت و در نیمه دوم تعویض شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز