خبرگزاری کار ایران

زردپوشان دلربا ؛ ققنوس برخاسته از خاکستر

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۵۱۸

تنها سه سال بعد از اعلام ورشکستگی و سقوط به دسته چهارم فوتبال ایتالیا، تیم دوباره متولدشده پارما در مسیر بازگشت به فوتبال اروپایی است که در دهه 90 در آن می‌درخشید.

به گزارش ایلنا، برخاسته از خاکستر با سه صعود متوالی، انتظار می‌رفت این تیم که دو بار قهرمانی جام یوفا و یک قهرمانی جام برندگان جام اروپا را در کارنامه دارد، این فصل در بازگشت به سری A برای بقا بجنگد اما تیم روبرتو دی آورسا در رده ششم جدول قرار دارد با آنکه در بازار نقل و انتقالات بیشتر از 13 میلیون یورو خرج نکرده است.

در نخستین بازی امروز میهمان میلان هستند که درست بالای سرشان قرار دارد و اگر در سن‌سیرو به پیروزی برسند و کار بزرگ‌شان مقابل اینتر را تکرار کنند، به رده پنجم صعود می‌کنند.

 تا اینجا بیشترین شباهت را دارند به نمونه‌های کلاسیک که بهترین استفاده را از کمترین امکانات می‌برند. پارما نتوانست بازیکنان بزرگی را جذب کند برای همین به جوانان آینده‌دار رو آورد و بازیکنان باتجربه‌ای که هنوز هم می‌توانستند کمک کنند.

ژروینیو، مهاجم سابق رم و آرسنال بهترین نمونه بود که بعد از دو سال بازی در چین به‌عنوان بازیکن آزاد به سری A برگشت. این مهاجم 31 ساله ساحل عاجی در 9 بازی پنج گل زده از جمله گل انفرادی فوق‌العاده‌اش به کالیاری اما زوج او در حمله، روبرتو اینگلسه 27 ساله که قرضی از ناپولی آمده حتی از او هم خرید بهتری بوده. دی آورسا می‌گوید: «ژروینیو و اینگلسه بازیکنان طراز اولی هستند و من خوش شانس بودم که این دو را دارم، هرچه بیشتر همدیگر را بشناسند بهتر می‌شوند.»

برونو آلوز مدافع پرتغالی دیگر نام آشنای پارما است. این بازیکن 37 ساله پارما را به آخرین ایستگاه بازی حرفه‌ای خود تبدیل کرده در حالی که سابقه بازی در یونان، ترکیه، روسیه و اسکاتلند در میان کشورهای دیگر را دارد. بازوبند کاپیتانی به او سپرده شده و همواره در قلب دفاع حضور داشته در کنار الساندرو باستونی 19 ساله که قرضی از اینتر آمده. از خریدهای دیگر می‌توان به جاناتان بیابیانی اشاره کرد که قبل از ورشکستگی برای پارما بازی می‌کرد مثل ماسیمو گابی که در 38 سالگی برگشته. اینها نمونه‌هایی هستند از آنچه فوتبال ایتالیا لقب «سوپ دوباره گرم شده» به آنها داده است. البته جایی برای تن‌آسایی و آسوده خاطری نیست چون از تیم فصل قبل در سری B تنها سه نفر در تیم حفظ شده‌اند.

آخرین فصل حضور پارما در بالاترین رده فوتبال باشگاهی ایتالیا در فصل 2015-2014 پرماجرا بود چون مالکیت تیم دو بار دست به دست شد، بازیکنان مجبور بودند پول خشکشویی لباس‌ها را خودشان بدهند و برنامه بازی‌های تیم تغییر می‌کرد چون باشگاه نمی‌توانست مخارج تامین امنیت را بپردازد.

 به آنها اجازه داده شد فصل بعد در دسته چهارم فعالیت کنند و یک گروه تجاری با نام نووو اینیتزیو اداره باشگاه را به دست گرفت. آنها صعود کردند و با دو صعود متوالی دیگر تحت مربیگری دی آورسا به دسته اول برگشتند.

فصل قبل شرکت سرمایه‌گذاری چینی دسپورتس به ریاست تاجر معروف چینی، جیانگ لیژانگ 60 درصد سهام باشگاه را خرید اما ماه گذشته دوباره نووو اینیتزیو کنترل باشگاه را به دست گرفت.

پارما در 13 مسابقه‌اش در این فصل تنها 14 گل زده اما دی آورسا قبول ندارد که تیمش کاتناچو یعنی فوتبال دفاعی ایتالیا را بازی می‌کند: «خودم را درگیر کاتناچو یا چیزهای دیگر نمی‌کنم، می‌گویم ما موثر بازی می‌کنیم و تا وقتی خوب بازی کنیم و نتیجه بگیریم، من راضی هستم. هر مربی باید از آنچه در اختیار دارد بهترین استفاده را ببرد بنابراین به نفع من است که نتیجه بگیرم.»

منبع: رویترز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز