خبرگزاری کار ایران

در بهترین حالت ۲ و در بدترین شرایط ۱۴ امتیاز!

بررسی وضعیت احتمالی استقلال در پایان نیم فصل و فاصله‌ با صدر جدول

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۲۲۶

با توجه به شرایط جدول استقلال هیچ شانسی برای قهرمانی و نایب قهرمانی نیم فصل ندارد. جدال اصلی بین تیم‌های سپاهان اصفهان، پدیده مشهد و پرسپولیس است.

به گزارش ایلنا، با توجه به شرایط جدول استقلال هیچ شانسی برای قهرمانی و نایب قهرمانی نیم فصل ندارد. جدال اصلی بین تیم‌های سپاهان اصفهان، پدیده مشهد و پرسپولیس است. اما وینفرد شفر و شاگردانش در بهترین حالت تا نیم‌فصل می‌توانند در جایگاه سوم یا چهارم جدول قرار بگیرند؛ آن هم به شرطی که هر 2 بازی باقی مانده برابر سپیدرود رشت و پدیده را با برد پشت سر بگذارند و 27 امتیازی شوند. از آن طرف هم امیدوار بماند که تراکتورسازی در بازی آخر برابر فولاد بازنده شود یا مقابل تیم افشین قطبی نتیجه‌ای بهتر از تساوی خانگی  نگیرد. همچنین پرسپولیس اگر از 3 بازی باقی مانده برابر ذوب آهن، سپاهان و پارس جنوبی جم بیشتر از 3 امتیاز دشت نکند. در بدترین حالت استقلال در جایگاه ششم و پایین‌تر از پارس جنوبی نیم‌فصل را به پایان خواهد برد. این اتفاق زمانی می‌افتد که آبی‌ها از 2 بازی باقی مانده حداکثر یک امتیاز بگیرند و از آن طرف شاگردان تار تار در تهران موفق به شکست دادن پرسپولیس شوند!  

ایده‌آل‌ترین حالت برای آبی‌ها، فاصله 2 امتیازی تا صدر 

 اکنون فاصله استقلال با صدر جدول 8 امتیاز است. آبی‌پوشان برای قرار گرفتن بین 3 تیم ابتدای جدول و تضمین کسب سهمیه آسیایی هم فعلا 5 امتیاز عقب هستند و باید خودشان را به تراکتور 26 امتیازی برسانند. البته اگر پرسپولیس در بازی معوقه‌اش برابر سپاهان برنده شود، این اختلاف به 6 امتیاز افزایش پیدا خواهد کرد. حالا سوال اینجاست که در بهترین و بدترین شرایط در پایان نیم فصل اول، فاصله استقلال با صدر جدول و محدوده کسب سهمیه آسیایی چقدر خواهد بود؟ بهترین حالت این است که آبی‌پوشان هر 2 بازی باقی مانده از جمله دیدار با پدیده مشهد را با برد پشت‌سر بگذارند و از 21 امتیاز امروز، 27 امتیازی شوند. از آن طرف امیدوار باشند تا پرسپولیس سپاهان را شکست بدهد. در ادامه هر 4 تیم بالای جدول یکی، دو بازی باقیمانده را به رقبا واگذار کنند. هرچند چنین نگاهی برای آبی‌پوشان خیلی خوش‌بینانه و کمی رویایی به نظر می‌رسد اما خب در فوتبال نشد نداریم! اگر اینچنین شود، آنوقت سپاهان و پدیده 29 امتیازی خواهند بود و پرسپولیس هم بین27 تا 29 امتیاز خواهد داشت و تراکتور هم 26 یا 27 امتیازی باشد. این نتایج یعنی آبی‌ها فقط 2 امتیاز با صدر جدول فاصله خواهند داشت وقهرمانی کاملا در تیررس‌شان قرار دارد.

حالت بد و نرمال، اختلاف 14 تا 6 امتیازی

بدترین حالت برای آبی‌پوشان از دست دادن 6 امتیاز در 2 بازی پیش رو و برنده شدن پدیده و سپاهان یا پرسپولیس در بازی‌های باقی مانده تا نیم‌فصل است. در این صورت فاصله آبی‌پوشان تا صدر جدول 12 تا 14 امتیاز خواهد. در نتیجه نه تنها شانس قهرمانی که  تقریبا احتمال کسب سهمیه آسیایی هم از بین می‌رود. به خصوص که استقلالی‌ها در جام حذفی هم اوت شده‌اند و از آن طرف هم شانس کسب سهمیه ندارند. اما نرمال‌ترین حالت برای استقلال کسب 6 امتیاز باقیمانده تا نیم فصل و رساندن اختلاف با صدر جدول به حول و حوش 6 امتیاز است. با این اختلاف امتیاز هم آبی‌پوشان می‌توانند به قهرمانی یا دست کم کسب سهمیه امیدوار باشند و نیم فصل دوم را با انگیزه شروع کنند. باید دید 22 آذر استقلال از این 3 حالت ایده‌آل، نرمال و بد در کدام وضعیت قرار خواهد داشت. آنچه که مسلم است آبی‌پوشان برای امید به قهرمانی یا کسب سهمیه باید 6 امتیاز را کسب کنند و در انتظار نتایج رقبا باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز