خبرگزاری کار ایران

برای منچسترسیتی؛ تیمی که در پاریس باخت و جان کند!

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۵۵۶

پپ گواردیولا گفته بود منچسترسیتی باید یاد بگیرد جان بکند اگر می‌خواهد در لیگ قهرمانان موفق شود و از این جهت، لیون دو بار قهرمان لیگ برتر را به زحمت انداخت.

به گزارش ایلنا، تیم فرانسوی در 180 دقیقه بازی یک برد و یک تساوی از سیتی گرفت اما این پنج امتیاز از دست رفته مانع از صعود تیم پپ به مرحله حذفی نشد. تساوی 2 بر 2 سه‌شنبه شب در استادیوم گروپاما صعود سیتی را رقم زد که با توجه به شکست‌شان در ورزشگاه اتحاد در بازی اول، دستاورد بزرگی محسوب می‌شود اما اگر سیتی فکر می‌کند حالا که توانسته دو بار در این بازی گل‌های حریف نترس فرانسوی را جبران کند کار آسانی در آینده خواهد داشت، از یک‌هشتم‌نهایی به بعد به شدت خواب از سرش خواهد پرید. گواردیولا گفته بود تیمش باید به بازی با تیم‌های بزرگی عادت کند که نفسش را بگیرند: «شاید باید با این لحظات سخت زندگی کنیم. در دو فصل اخیر خیلی راحت از مرحله گروهی بالا رفتیم و شاید بهتر باشد در گروه سختی بکشیم و جان بکنیم تا یک قدم جلوتر برویم.»

لیون بی‌محابا به سیتی حمله می‌کرد و هواداران و تحلیلگران در فکر فرو رفتند که این همان چیزی است که سیتی به آن نیاز دارد و در لیگ برتر با آن مواجه نمی‌شود چون تیم‌های حریف کیفیت یا ذهنیت لازم برای آن را ندارند.

اما در اروپا تیم‌های زیادی هستند که ساختار خیلی خوبی دارند و مقابل تیم پپ بازی خودشان را می‌کنند مثل بارسلونا، رئال مادرید، بایرن‌مونیخ، بوروسیادورتموند، لیورپول و شاید ناپولی و پاری‌سن‌ژرمن، تیم‌هایی که سیتی باید با آنها روبه‌رو شود اگر می‌خواهد این رقابت‌ها را ببرد. شاید باشگاه‌های نخبه در حال حاضر در لیگشان عالی نباشند و سیتی وضعیت خیلی بهتری داشته باشد اما همانطور که لیون دو بار ثابت کرد، فرم لیگ در این رویارویی‌ها هیچ اهمیتی ندارد. آیا مهم است که لیون در لیگ فرانسه با پاری‌سن‌ژرمن کیلومترها فاصله دارد وقتی ممفیس دپای، نبیل فاکر و مکسول کورنت را مقابل خط دفاع سه نفره سیتی قرار می‌دهد و دو بازیکن دیگر را هم در حمله به آنها اضافه می‌کند؟ این همان شجاعت همراه با کیفیتی است که در دو بازی واقعا سیتی را به دردسر انداخت و مطمئنا در بازی‌های حذفی بیشتر با آن روبه‌رو می‌شود. سیتی در این دو بازی کوین دبروین را نداشته، آمدن او به تیم کمک می‌کند اما این ستاره بلژیکی قرار نیست تمام مشکلاتی که در مواجهه با تیم‌های بزرگ گریبان سیتی را می‌گیرد، حل کند.

ماموریت بزرگ سیتی باید توانایی مقابله با تیم‌های خطرناک اروپایی باشد. نکات مثبتی در این جان کندن هست؛ گواردیولا می‌خواهد و نیاز دارد بازیکنانش برابر تیم‌هایی که به عقب می‌رانندشان، مقاومت کنند و اینکه توانستند دو بار بازی را به تساوی بکشانند، دورنمای خوبی دارد.

اینها البته برای گواردیولا شگفت‌آور نیست که قبول دارد تیمش با توجه به جایگاهش آمادگی بردن لیگ قهرمانان را ندارد اما هر کسی از بیرون این تیم مستعد، باانگیزه و باهوش را می‌بیند انتظار دارد مدعی جدی باشد. اگر می‌خواهند به این هدف برسند باید از شب‌های سخت اینچنینی موفق بیرون بیایند، جان کندن‌های بیشتری در راه است.

مترجم: سیدعلی بلندنظر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز