خبرگزاری کار ایران

ضعیف کش!

سرمربی تیم ملی کدام 100 بازی را برده؟

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۱۹۸

سرمربی پرتغالی تیم ملی چند روز قبل جشنی را به مناسبت رسیدن به صدمین برد ملی‌اش برگزار کرد

به گزارش ایلنا، سرمربی پرتغالی تیم ملی چند روز قبل جشنی را به مناسبت رسیدن به صدمین برد ملی‌اش برگزار کرد و البته یک روز قبل از آن نیز مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال با اعلام رسیدن کی روش به صدمین بردش با یک تیم ملی پیام تبریکی را برای سرمربی پرتغالی در اینتستاگرامش منتشر کرد.

البته که برخی رسانه‌ها مدعی شدند که کی‌روش هنوز سه برد دیگر برای رسیدن به صد برد کم دارد هرچند براساس آمار رییس فدراسیون فوتبال او به 102 برد ملی دست یافته است. اختلاف حساب اما به خاطر 3 بازی است که بین کی‌‌روش و رسانه‌ها در زمان حضور او در کشور امارات وجود دارد با  این حال و با توجه به اینکه اکثر رسانه‌های معتبر آمار 16 حضور او روی نیمکت مربیگری تیم ملی امارات را منتشر کرده‌اند این تعداد را می‌توان پذیرفت و با این وصف کارلوس کی‌روش 97 بازی ملی انجام داده است.

کیفیت بازی‌های ملی

کارلوس کی‌روش از زمانی که کار مربیگری را آغاز کرده هدایت تیم های ملی پرتغال، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی و تیم ملی ایران را به عهده داشته است. او 49  بازی در پرتغال، 24 بازی درآفریقای جنوبی، 16 بازی در امارات متحده عربی و 91 بازی در تیم ملی ایران به عنوان سرمربی فعالیت کرده و براساس آمار 97 یا 102 برد نیز به دست آورده است. اما کیفیت بازی‌هایی که کی‌‌روش برگزار کرده و در آن ها به بیش از صد برد رسیده است هم حایز اهمیت است.

او کارش را به عنوان مربی پرتغال از سپتامبر سال 1991  و تا نوامبر سال 1993 در 23 بازی هدایت این تیم را به عهده داشت و 10 برد هم کسب کرد. او در تیم ملی پرتغال در بازی‌های مرحله گروهی مقدماتی جام ملت‌های اروپا 92 و  مقدماتی جام جهانی 1994 در منطقه اروپا شش برد برابر تیم‌های ملی مالت 2 بار، استونی 2 بار، سوئیس، اسکاتلند، هلند بلغارستان، فنلاند و یونان به دست آورد.

کی‌روش در 16 مسابقه‌ای که در یک سال حضورش از ژانویه 1998 تا ژانویه 1999 هدایت تیم امارات را به عهده داشت به 8 برد دست پیدا کرد که این بردها در بازی‌های جام کشورهای خلیج و جام ملل عرب به دست آمده است و بازی‌های خیلی بزرگی قطعا به حساب نمی‌آیند. او اما از امارات خیلی زود کنار رفت و سپس در رده ملی هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی را به دست آورد.

او از اکتبر سال 2000 تا مارچ سال 2002 سرمربی بافانا بافانا بود و در این مدت در 24 مسابقه توانست 10 برد و 8 مساوی و 6 باخت کسب کند. او در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه آفریقا در سال 2001 برابر بورکینافاسو، مالاوی 2 بار و زیمباوه به برتری رسید. او در بازی‌های دوستانه هم برابر مصر و ترکیه و در مسابقات جام ملت‌های افریقا 2002 برابر مراکش و همچنین در جام جهانی 2002 کره و ژاپن با این تیم برابر اسلوونی به برتری رسید.

کارلوس کی‌روش از اواخر سال 2008 بار دیگر سرمربی تیم ملی پرتغال شد و با این تیم در 27 بازی به 15 برد دست پیدا کرد هرچند که شکست 6 بر 2 برابر تیم ملی برزیل در اولین حضورش روی نیمکت تیم ملی کشورش نیز از نتایج جالب دوران مربیگری اوست. کی‌روش اما با پرتغال برابر آلبانی، مجارستان ( 2 بار) و  مالت در رقابت های مقدماتی جام جهانی، 2 برد برابر بوسنی در بازی پلی آف، فنلاند، افریقای جنوبی و لیختن اشتاین، کامرون، موزامبیک، چین و در رقابت‌‌های جام جهانی نیز برابر تیم ملی کره شمالی به پیروزی رسیده است.

کی‌روش بعد از این مسابقات از تیم ملی پرتغال کنار رفت و بعد از مدتی هدایت تیم ملی ایران را به عهده گرفت. او اکنون نزدیک به 8 سال است که مربی تیم ملی ایران است و با این تیم  88 بازی انجام داده و 56 برد هم کسب کرده است. او در این سال‌ها اغلب برابر حریفان آسیایی در رقابت‌های رسمی یا رقابت‌های دوستانه با تیم‌های نه چندان مهم فوتبال جهان به برتری رسیده است. مهم‌ترین تیم‌هایی که کی‌روش با تیم ملی ایران مقابل آن‌ها به برتری رسیده است تیم ملی مراکش، الجزایر، شیلی و کره‌جنوبی بوده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز