خبرگزاری کار ایران

شاید در استقلال خوزستان از فوتبال خداحافظی کردم

مبعلی: لیدرها در اردو کاری کردند که پورموسوی رفت

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۱۹۱

کاپیتان و مربی این روزهای استقلال خوزستان در ماه‌های پایانی فوتبالش شرایط جدیدی را تجربه می‌کند اما برای کمک به استانی که از آن به فوتبال ایران معرفی شده، دست از هیچ تلاشی برنمی‌دارد.

به گزارش ایلنا،اتفاقات و حواشی استقلال خوزستان شاید برای خیلی‌ها در این تیم و اهواز عادی به نظر برسد اما ایمان مبعلی که سال‌ها در امارات و تیم‌های مطرح فوتبال ایران در باشگاه‌های قوی از لحاظ ساختار مدیریتی و فنی بازی کرده است، هضم این اتفاقات برایش سخت و طاقت‌فرساست.

کاپیتان و مربی این روزهای استقلال خوزستان در ماه‌های پایانی فوتبالش شرایط جدیدی را تجربه می‌کند اما برای کمک به استانی که از آن به فوتبال ایران معرفی شده، دست از هیچ تلاشی برنمی‌دارد. او با پای شکسته چنان روی نیمکت در بازی مقابل استقلال تهران بالا و پایین می‌پرید که انگار نه انگار نازک نی پایش شکسته است.

مبعلی در گفتگویی درباره حواشی این تیم و جدایی پورموسوی صحبت کرد.

این روزها اوضاع و احوال استقلال خوزستان چندان خوب نیست.

بله، متاسفانه استقلال خوزستان شرایط خوبی ندارد. شش امتیاز از ما کم کردند و قرار شده پنجره زمستانی ما را در نقل و انتقالات ببندند. در کنار این مسایل مربی‌مان هم عوض شده و آقاسید هم آمد و بدون تمرین استعفا داد و رفت.

چه شد که پورموسوی اول قرارداد بست و بعد انصراف داد.

آقاسید از اول هم برای آمدن به استقلال خوزستان دودل بود. شب قبل از بازی قرارداد بست اما اتفاقاتی افتاد که تصمیم گرفت به کار ادامه ندهد.

به خاطر مسایلی که در فولاد به وجود آمد گفته می‌شود که با تو مشکل داشته است.

نه، این‌طور نیست. آقاسید برای من زحمت کشیده و مشکلی با هم نداشتیم. هر مربی سلیقه خودش را دارد و این حق طبیعی او است. فکر می‌کنم اتفاقاتی که در شب بازی در اردو افتاد و درگیری پیش آمد باعث شد که به کار در استقلال خوزستان ادامه ندهم. من فکر می‌کنم که خود آقاسید شرایط را که دید پشیمان شد.

قصد داری با استقلال خوزستان از فوتبال خداحافظی کنی؟

احتمال دارد با استقلال خوزستان از فوتبال خداحافظی کنم.

از اینکه به استقلال خوزستان آمدی پشیمان نیستی؟

می‌دانستم شرایط در استقلال خوزستان مناسب نیست و اگر این پیشنهاد از شهرستان دیگری بود قبول نمی‌کردم اما با اینکه می‌دانستم شرایط به چه شکلی است، دوست داشتم آنجا باشم و در تیم استان خودم بازی کنم ولی واقعیتش این است که فکر نمی‌کردم شش امتیاز از ما کسر و پنجره نقل و انتقالات‌مان بسته شود.

یعنی اگر به عقب برگردی این انتخاب را نمی‌کنی؟

چون آن زمان نمی‌دانستم شش امتیاز کم می‌شود و فکر می‌کردم با چند بازی می‌توانیم جبران کنیم، باز هم چون تصمیم خودم بود، پشیمان نیستم و فعلا در خدمت استقلال خوزستان هستم.

در ابتدای بازی با رحمتی حسابی بگو و بخند داشتی.

رحمتی رفیق قدیمی من در تیم ملی و استقلال است و درباره برخی مسایل با هم صحبت کردیم و خندیدیم.

با این شرایط فکر می‌کنی استقلال خوزستان کارش به سرانجام برسد؟

من در این بازی مصدوم شدم و نازک‌نی پایم شکست. یک ماه تا 40 روز نمی‌توانم بازی کنم. از طرفی دیگر باشگاه هنوز سرمربی انتخاب نکرده و فعلا که من به اتفاق آقاکریم مربی موقت هستیم.

لیدرها با پورموسوی درگیر شدند و یا مساله دیگری بود که او در اردو نماند؟

یکسری از لیدرها داخل اردو آمده بودند و می‌گفتند چه کسی بماند و چه کسی برود. خود من وقتی دیدم شرایط خوب نیست، اردو را ترک کردم و دوباره به خاطر بچه‌ها و مدیریت برگشتم. شاید این اتفاق که لیدرها آمدند مزید بر علت شد که آقاسید قید همکاری با باشگاه را بزند.

اگر شرایط اینطور بود همان یزدی را نگه می‌داشتید که بهتر بود.

آقای یزدی هم امسال برای ما خیلی زحمت کشید و تمام تلاشش را کرد. این تیم شرایط خوبی نداشت و آقای یزدی با مشکلات زیادی روبه‌رو بود و بیشتر از آنکه به تیم بپردازد ذهنش معطوف به حاشیه‌ها شد.

اگر این‌طور است، تو و بوستانی هم نمی‌توانید کاری برای این تیم بکنید.

به نظر من در بحث یک تیم، ابتدا مدیرعامل و بعد مربی هستند که باعث شکل دادن ساختار می‌شوند و اگر آنها با هم هماهنگ و همسو باشند، حاشیه‌ها کمتر می‌شود. ما هم امیدواریم با هماهنگی که مدیریت باشگاه با ما دارد بتوانیم موفق شویم.

قصد داری بعد از رفع شدن مصدومیتت بازی کنی یا مربیگری را آغاز کنی؟

بستگی به شرایط دارد که بازی کنم یا مربیگری. باید دید باشگاه چه تصمیمی دارد و چه اتفاقاتی در نیم‌فصل می‌افتد.

برای مربیگری بهتر نبود سلسله مراتب را رعایت می‌کردی و پس از دوره دیدن کار را شروع می‌کردی؟

واقعیت این است که برای مربیگری اول باید به کلاس بروم اما بعضی مواقع شرایطی پیش می‌آید که شما قبل از کلاس، مربیگری را شروع می‌کنید. قطعا اگر بخواهم روی اصول کار کنم، ابتدا به کلاس مر‌بیگری می‌روم.

بازی با استقلال انگار برای تو شروع مربیگری بود چون حسابی تحت تاثیر بازی قرار داشتی و مثل یک مربی حرص و جوش می‌خوردی.

بله، این بازی برای من تجربه خوبی بود. من در این چند سال هر روز به مربیگری فکر کردم و سالیان سال با مربیان مختلفی کار کرده و از آنها چیزی یاد گرفته‌ام.

کدام مربی را الگوی خودت می‌دانی یا سبکش را دوست داری؟

من مثل خودم فکر می‌کنم و می‌خواهم در مربیگری هم مثل خودم باشم. اما می‌خواهم تلفیقی از همه مربیانم در کارم باشم. برای من نظم و انضباط و ساختار فنی تیم مهم است. دوست دارم تیمی که هدایتش را بر عهده می‌گیرم تاکتیک پذیر باشد. در بازی با استقلال اولین باری بود که حس مربیگری داشتم و در کنار آقاکریم فهمیدم که مربیگری واقعا سخت است. همان شب تا صبح به خاطر پایم که شکسته بود و فکر و خیال‌هایی که درباره بازی داشتم خوابم نبرد.

اکثر تیم‌ها دیگر روی استقلال خوزستان حساب نمی‌کنند و از الان سه امتیاز را به اسم خودشان نوشته‌اند. شما خودتان را سقوط‌کرده می‌دانید؟

اگر تیم و باشگاه ما خودشان را بازسازی کنند، می‌توانند از این دیدگاه برای موفقیت فرصت بسازند به شرط آنکه به ما بر بخورد و این طرز فکر باعث انگیزه بیشترمان شود. امیدوارم در بحث مدیریت اتفاقاتی خوبی بیفتد و باشگاه خودش را بازسازی کند. روزی که به استقلال خوزستان آمدم گفتم حفظ این تیم کمتر از قهرمانی یا کسب سهمیه آسیا نیست اما حالا می‌گویم ماندن در لیگ با این شرایط برای ما نزدیک به معجزه است.

استوری فرشید باقری درباره خودت را دیدی؟

فرشید بازیکن خوبی است و امسال هم برای استقلال خوب کار می‌کند. او در مصدوم کردن من قصد و عمدی نداشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز