خبرگزاری کار ایران

بررسی عملکرد استقلال در ۴۵ دقیقه دوم

ناکامی شفر در نیمه مربیان

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۶۳۲

استقلال تیم فصل گذشته نیست. روی این موضوع هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد. حتی کادر فنی آبی‌ها و در راس آنها وینفرد شفر هم این جمله را تایید می‌کند.

به گزارش ایلنا، استقلال تیم فصل گذشته نیست. روی این موضوع هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد. حتی کادر فنی آبی‌ها و در راس آنها وینفرد شفر هم این جمله را تایید می‌کند. خیلی‌ها مشکل این تیم را تغییرات زیاد و ناهماهنگی بازیکنان و حتی کیفیت فنی پایین اغلب آنها عنوان می‌کنند. اما با نگاه به نتایج و عملکرد استقلال و یک بررسی ساده مشخص می‌شود که آبی‌پوشان در نیمه دوم مشکل دارند و بخش زیادی از ناکامی‌های این تیم در 45 دقیقه دوم رخ داده است. این موضوع 2 دلیل اصلی و عمده می‌تواند داشته باشد که هردو به ضعف سرمربی و کادر فنی او بر می‌گردد. اول اینکه استقلالی‌ها به لحاظ  بدنی افت می‌کنند و نمی‌توانند همپای رقبا حرکت و دوندگی داشته باشند. این موضوع یعنی بدنسازی و آماده‌سازی ابتدای فصل به خوبی انجام و اجرا نشده است. دلیل دوم هم می‌تواند تصمیمات اشتباه کادر فنی در تعویض‌ها یا اتخاذ برنامه‌های تاکتیکی اشتباه در نیمه موسوم به مربیان باشد. نگاهی به نتایج استقلال در این فصل نشان می‌دهد شفر و شاگردانش در 45 دقیقه دوم فقط 2 بار موفق شده‌اند بازی باخته را مساوی کنند یا از مساوی یک برد بسازند، اما در 14 بازی دیگر در بهبود یا تغییر نتیجه ناکام بودند!

تفاضل منفی در نیمه مربیان

از 16 بازی استقلال در این فصل شامل 12 بازی در لیگ برتر، 2 بازی در لیگ قهرمانان آسیا و 2 بازی در جام حذفی، استقلالی‌ها در 45 دقیقه یا نیمه نخست 3 برد، 10 مساوی و 3 باخت به دست آوردند. در این نیمه 11 گل زده‌اند و 7 گل هم دریافت کردند. به این ترتیب تفاضل 4+ برای شفر و شاگردانش ثبت می‌شود. در 45 دقیقه یا نیمه دوم هم 3 برد، 10 مساوی و 3 باخت در کارنامه آبی‌ها دیده می‌شود. با این تفاوت که در نیمه دوم آبی‌ها فقط 4 گل زده‌اند و در نقطه مقابل 6 گل دریافت کرده‌اند تا تفاضل 2- برای آنها ثبت شود. کاملا مشخص است که کادر فنی استقلال در نیمه مربیان نتوانسته در 15 دقیقه وقت استراحت تاثیر مثبتی روی تیم بگذارد و برعکس  تفاضل منفی هم پیدا کرده است!

برنده برابر مربیان  اخراجی

امید نمازی سرمربی برکنار شده ذوب‌آهن، جان توشاک سرمربی اخراج شده تراکتورسازی و علی دایی تنها مربیانی هستند که در نیمه مربیان مغلوب وینفرد شفر و کادر فنی استقلال شدند. همان‌طور که اشاره شد از این جمع 2 نفر به دلیل کسب نتایج ضعیف برکنار شدند. در نقطه مقابل علیرضا مرزبان سرمربی نفت مسجدسلیمان، امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان و فریرا سرمربی پرتغالی السد قطر هم نفراتی هستند که در نیمه مربیان مچ شفر و کادر فنی اش را خوابانده‌اند. استقلال شفر در نیمه دوم تیم کم‌خطر و بی آزارتری از نیمه اول می‌شود و برعکس دروازه‌اش آسیب‌پذیرتر به نظر می‌رسد. همین موضوع هم باعث شده تا آمار گل‌های زده و خورده تیم در نیمه مربیان منفی شود. گفتنی است در این محاسبه گل استقلال به نفت مسجدسلیمان در 30 دقیقه وقت‌های تلف شده  و باخت به سایپا در ضربات پنالتی حساب نشده است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز