خبرگزاری کار ایران

از سوی فیفا

تعداد سهمیه قاره‌ها در جام جهانی فوتبال ساحلی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۹۵۶

فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال نامه ای سهمیه قاره‌ها از مجموع شانزده تیم حاضر در جام جهانی فوتبال ساحلی 2019 را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، نخستین دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان فوتبال ساحلی از سال 1995 به میزبانی کشور برزیل آغاز شد. این رقابت‌ها تا سال 2004 به صورت قهرمانی جهان و به صورت هرساله به میزبانی برزیل برگزار شد تا اینکه پس از برگزاری 10 دوره ، با تصمیم فیفا درسال 2005 این مسابقات به جام جهانی فوتبال ساحلی تبدیل و زیرنظر خود فیفا پیگیری شد.

روش برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی حدفاصل سال‌های 2005 تا 2009 همچنان به صورت هرساله باقی ماند تا اینکه از سال 2011 به مسابقات دو سال یکبار تبدیل شد.

دهمین دوره از رقابت‌های جام جهانی فوتبال ساحلی (2019) از روزهای پایانی آبان سال 1398 به میزبانی کشور پاراگوئه آغاز خواهد شد که برهمین اساس، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با ارسال نامه‌ای سهمیه قاره ‌ا را از مجموع شانزده تیم شرکت کننده به شرح زیر اعلام کرد:

آسیا (3 تیم) 
آفریقا (2 تیم)
آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب (2 تیم)
آمریکای جنوبی (3 تیم؛ شامل پاراگوئه به عنوان میزبان)
اقیانوسیه (یک تیم)
اروپا (55 تیم) 

لازم به ذکر است از مجموع 19 دوره مسابقات قهرمانی جهان و جام جهانی فوتبال ساحلی، برزیل با 14 عنوان قهرمانی، پرتغال و روسیه هرکدام با دو عنوان قهرمانی و فرانسه با یک قهرمانی تیم‌های کسب کننده مدال طلای این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند.

گفتنی است تکلیف تیم‌های صعودکننده از قاره آسیا به جام جهانی 20199 پس از برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا (انتخابی جام جهانی) که از 16 الی 26 اسفند 1397 در کشور تایلند برگزار می‌شود‌، مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز