خبرگزاری کار ایران

بازیکن خارجی باید مثمرثمر باشد نه اینکه نیمکت‌نشین باشد

بیانی: کمیته فنی باید از اول فصل تشکیل می‌شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۷۰۴

مربی سابق استقلال اوضاع کنونی این تیم را خوب توصیف نمی‌کند و اعتقاد دارد این بازیکنان خارجی کیفیت لازم را برای حضور در تیم ندارند.

به گزارش ایلنا، شاهرخ بیانی کاپیتان و مربی سابق استقلال اوضاع کنونی این تیم را خوب توصیف نمی‌کند و اعتقاد دارد این بازیکنان خارجی کیفیت لازم را برای حضور در تیم ندارند و نیم فصل باید نفرات جدیدی جایگزین آنها شوند. با بیانی در خصوص شرایط تیم، عملکرد بازیکنان و همچنین دو ستاره استقلال در آسیا صحبت کردیم.

*از شرایط استقلال راضی هستید؟

زیاد پیگیر شرایط تیم نیستم. فقط بازی‌های تیم را دنبال می‌کنم و با توجه به نتایجی که به دست آمده قطعاً شرایط خوب نیست. در واقع باید بگویم تیم یکدست نیست. امید ابراهیمی، نورافکن و جباروف و تیام از تیم جدا شدند که اگر می‌ماندند تیم الان قهرمان آسیا شده بود. باید اعتراف کنیم که مدیریت خوبی قبل از آقای فتحی در استقلال صورت نگرفت چون اگر اینگونه بود این بازیکنان در تیم حضور داشتند. مگر می‌شود یک بازیکن به نام نورافکن را فقط با 50 هزار دلار ترانسفر کنیم آن هم در حالی که این بازیکن الان در تیم خودش نیمکت‌نشین است. او می‌توانست بماند و قیمتش را بالاتر ببرد در حالی که خود  فتحی هم در تلویزیون اعلام کرد این رقم برای جدایی نورافکن بسیار پایین است.

*این روزها انتقادات زیادی به خارجی‌های استقلال وارد است؟

طارق یک بازیکن بسیار خوب است، تکنیک بالایی دارد، از دوندگی فراوانی برخوردار است اما آن بازیکن آلمانی سنش خیلی بالا است و آن کارهایی که او در زمین انجام می‌دهد بازیکنان ما راحت‌تر آن را انجام می‌دهند. گرو هم که اصلاً گلزن نیست. به نظر من بازیکن خارجی باید بتواند در یک تیم مثمرثمر باشد نه اینکه بیاید و نیمکت‌نشین باشد اگر قرار بود این اتفاق بیفتد به جای این همه هزینه برای بازیکنان خارجی بازیکن جوان را روی نیمکت قرار می‌دادیم.

*با این تفاسیر این بازیکنان نیم فصل باید جدا شوند؟

مربی باید در این خصوص نظر بدهد اما اگر نظر من را می‌خواهید این بازیکنان نتوانستند هیچ کمکی به تیم بکنند و در کل نیازی به حضورشان نیست. شما نگاه کنید تیام فصل گذشته نیم فصل به استقلال آمد و چقدر هم کمک‌رسان بود. بازیکنان خارجی تراکتور و سپاهان هم همین طور آنها توانستند حضور موثری در تیم‌های خود داشته باشند.

*کمیته فنی استقلال هم تشکیل شده است آیا این کمیته مفید است؟

بهترین اتفاقی که صورت گرفت تشکیل کمیته فنی است. باید از نظرات این عزیزان استفاده شود. زمانی که خود ما در استقلال بودیم نیز این کمیته وجود داشت اما مهم‌ترین ایراد به آن این است که این کمیته باید از اول فصل تشکیل می‌شد و در نقل و انتقالات حضور می‌داشت. نه اینکه در نیم فصل تشکیل شود و همین باعث شود مربی به حرف این کمیته گوش ندهد و کار خودش را انجام دهد. مظلومی، فریبا و نامجو همگی در گذشته در دوره‌های مختلف در استقلال مربیگری کرد‌ه‌اند و تجربه حضور در شرایط سخت را دارند و تجربیات ایشان می‌تواند کمک حال شفر باشد.

*به نظر شما شفر باید در این مقطع جدا شود؟

شفر کارایی بدی نداشته است. اما نباید همه چیز را دراختیارش می‌گذاشتیم او پارسال عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست از لحاظ روحی و روانی خیلی به تیم کمک کند. اما باید خیلی چیزها را به او می‌گفتند و نباید می‌گذاشتند چنین بازیکنانی جذب تیم می‌شدند. استقلال بازیکن بزرگ می‌خواهد؛ بازیکنی که بتواند به اصطلاح فوتبالی‌ها کار را در بیاورد.

*خیلی‌ها به دو ستاره‌ای که استقلال در آسیا کسب کرده کنایه می‌زنند که خیلی قدیمی است.

خیلی هم قدیمی نیست. مربوط به سال 1370 است در ثانی ستاره دیگر قدیم و جدید ندارد استقلال تنها تیم ایرانی است که دو بار قهرمان شده و همین باعث افتخار است. فوتبال ایران باید افتخار کند که استقلال باعث شده آنها بتوانند یکی از تیم‌های پرافتخار آسیا باشند. به نظر من کاش تیم‌های دیگر هم می‌توانستند حداقل یکی از دو ستاره را کسب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز