خبرگزاری کار ایران

نگذاشتند ستاره سوم را بگیریم

شفر: حیدری به سپاهان نمی رود/ از داخل باشگاه نمی توانند به ما ضربه بزنند/ دریبل کردن در استقلال ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۶۲۲

سرمربی استقلال صحبت های جالب و جنجالی را در نشست خبری پس از بازی با استقلال خوزستان انجام داد.

به گزارش ایلنا، وینفرد شفر بعد از دیدار تیمش مقابل استقلال خوزستان در نشست خبری گفت: قبل از صحبت در مورد بازی باید بگویم خوشحالم که در اهواز هستم. همیشه شایعات وجود دارد، به خصوص در فضای مجازی و سایت‌ها. از جمله این شایعه که حیدری می‌خواهد به سپاهان برود ولی ما کاپیتان‌مان را حفظ می‌کنیم.

وی افزود: اگر شایعه‌ای وجود داشته باشد من در موردش صحبت می‌کنم و البته این را هم بگویم که با مدیرعامل باشگاه در تعامل هستم. ما اهداف‌مان یکی است و سعی و تلاش می‌کنیم استقلال را به جایگاه اصلی‌اش برسانیم اما خیلی‌ها پیش از این می‌خواستند برای باشگاه مشکل درست کنند و آنها به دنبال استقلال خوب نبودند بلکه می‌خواستند استقلال بد را ببینند. الان هم افرادی را داخل باشگاه داریم که در مورد تیم و مسائل مختلف حرف می‌زنند و در حالیکه من و مدیرعامل باشگاه فقط باید در مورد مسائل صحبت کنیم. کسی نمی‌تواند از داخل باشگاه به ما ضربه بزند و من می‌خواستم از همین‌جا این پیغام را به این افراد بدهم. 

سرمربی استقلال تأکید کرد: به هر حال بازی مقابل تیم‌هایی که شرایط یکسان ندارند سخت است. تیم‌هایی که از نظر اسم و رسم شاید شرایط پایین‌تری داشته باشند با تمام قوا به مصاف حریفان می‌آیند. ما در این بازی ۵-۶ موقعیت گل داشتیم و در بازی قبل هم ۳-۴ موقعیت گل؛ در صحنه گل هم شانس با ما یار بود ولی خیلی خوشحالم که توانستیم برنده باشیم.

وی ادامه داد: در نیمه اول داور به خاطر ریزش باران بازی را قطع کرد که دلیل این مسئله را نمی‌دانم در خیلی از مسابقات دیگر شاهد بارش شدیدتر باران هستیم که شاید بشود گفت امروز مقابل آن روزهای بارانی یک روز آفتابی محسوب می‌شد. اگر بخواهند به خاطر چنین بارانی بازی را متوقف کنند خیلی از بازی‌ها در دنیا باید متوقف شود. وقفه‌ای که در بازی ایجاد شد تمرکز تیمی ما را به هم زد اگر آن اتفاق نمی‌افتاد می‌توانستیم گل دوم را هم بزنیم. موقعیت‌های گلزنی خوبی ایجاد کرده بودیم.

شفر تصریح کرد: در ۱۵ دقیقه پایانی خیلی باهوش بازی نکردیم، چند موقعیت کرنر داشتیم که آنها را مستقیم زدم و دروازه‌بان حریف گرفت. زمانی که یکضرب دوضرب بازی می‌کنیم شانسی به حریف نمی‌دهیم ما باید به روش خودمان بازی کنیم نه اینکه ضربات کرنر را بلند بزنیم که دروازه‌بان حریف توپ را بگیرد و آن را بلند به پشت محوطه جریمه ما بیندازد. این مشکل ما بود نه مشکل داور مسابقه. همچنین خطاهای بچگانه‌ای اطراف ۱۸ قدم مرتکب می‌شویم که این خطاها به تیم‌های حریف شانس استفاده می‌دهد. باید بتوانیم توپ را به گردش دربیاوریم اگر بدون عجله بازی می‌کردیم شانس زدن گل دوم را هم داشتیم. 

سرمربی استقلال با اشاره به تلاش بازیکنانش گفت: باید از بازیکنان و تیمم تشکر کنم. خوب بازی کردیم با این برد فشار روی تیم ما کم شد بارها گفته‌ام تیم جدیدی می‌سازیم و نیاز به زمان داریم. هواداران ما هم فوق‌‌العاده بودند. هر وقت به این ورزشگاه می‌آیم و می‌بینم که هواداران آبی هستند لذت می‌برم این هواداران فوق‌العاده هستند.

سرمربی استقلال در خصوص عملکرد الحاجی گرو گفت: این بازیکن خوب جنگید و خوب پاس داد و می‌تواند بهتر هم باشد و در آینده بیشتر به ما کمک کند. گرو می‌توانست بهتر هم باشد تا ما به گل دوم برسیم. او بازیکنی است که برای بقیه فضاسازی می‌کند و امروز هم برای باقری فضاسازی کرد. حالا ما خودمان را آماده یک تمرین ریکاوری می‌کنیم تا برای مسابقه بعد آماده شویم.

وی در خصوص اینکه امروز هافبک‌های استقلال توپ از دست می‌دادند، گفت: خیلی مواقع به خصوص در چند بازی اخیر این اتفاق افتاده است اما مهم این است که وقتی توپ را از دست می‌دهیم آن را پس می‌گیریم درست مثل فوتبال آمریکایی که هافبک‌ها باید برای پس گرفتن توپ تلاش کنند. در بازی امروز چندین بار چشمی به علی کریمی پس داد و او به عقب یک پاس دیگر داد و بازی‌سازی از آنجا شروع شد. در مورد غفوری هم این اتفاق افتاد چون او به گرو پاس می‌داد و گرو هم به علی کریمی و به همین شکل ما خلق موقعیت می‌کردیم اما در مجموع باید بگویم دریبل کردن در استقلال ممنوع است و بازیکنان فقط در موقعیت‌های خطرناک مقابل دروازه اجازه چنین کاری را دارند ما اگر می‌خواهیم سرعتی بازی کنیم باید بیشتر پاس بدهیم چون طبیعتاً سرعت توپ بیشتر از سرعت بازیکنان است.

شفر در مورد اینکه در نیم‌فصل بازیکن جدیدی به استقلال اضافه می‌شود یا نه، عنوان کرد: من در این مورد صحبت کرده‌ام هشت ماه قبل، شش ماه قبل و یک ماه قبل هم گفته‌ام که چه کاری می‌خواستیم انجام بدهیم. ما شانس قهرمانی در آسیا را داشتیم و می‌توانستیم ستاره سوم را برای استقلال بگیریم. نمی‌خواهم نام آن افراد را دوباره بگویم و اینکه چه کارهایی شد. این مسائل تمام شد. اکنون تیم جدیدی داریم و ما آنالیز می‌کنیم و اینکه بتوانیم چه کارهایی در نیم‌فصل باید بکنیم تا شانس برای قهرمانی داشته باشیم. باید ببینیم در نیم‌فصل چه می‌شود کرد.

سرمربی استقلال  در مورد گروه‌بندی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: من مالزی بودم (به شوخی) العین پارسال و سال قبل‌تر از آن هم با استقلال هم‌گروه بود. امسال این تیم عمر عبدالرحمن را از دست داده و این بازیکن به الهلال رفته و مصدوم شده است. الهلال هم شاید میلیون‌ها دلار برای جذب بازیکنان جدید هزینه کند. پارسال ما با العین و الهلال هم‌گروه بودیم و می‌گفتند استقلال شانسی ندارد اما ما اول شدیم. امسال هم باید ببینیم چه کارهایی می‌توانیم بکنیم. من با مدیرعامل باشگاه کاملاً هماهنگ هستم و با او مرتب جلسه دارم شاید هفته بعد هم در این مورد صحبت کنیم. آدم‌هایی که پشت‌سر تیم ما صحبت می‌کنند شانسی برای رسیدن به اهداف‌شان ندارند. استقلال باید آماده باشد ما در نیم‌فصل دوم محسن کریمی و شجاعیان را هم خواهیم داشت که به تیم کمک می‌کنند و از این بابت خیلی خوشحالم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز