خبرگزاری کار ایران

گزارش ویژه فیبا از ستاره ایرانی؛ فیلیپین مثل جهنم است!

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۸۵۶

فدراسیون جهانی بسکتبال در آستانه پنجره پنجم انتخابی جام ‌جهانی ۲۰۱۹ گزارشی درباره وضعیت تیم ملی ایران نوشته و در آن با محمد جمشیدی گفت و گویی انجام داده ‌است.

به گزارش ایلنا، محمد جمشیدی به خوبی می‌داند که پنجره پنجم انتخابی جام‌ جهانی نقشی حیاتی برای ایران دارد اما می‌داند که فشار باز هم باقی خواهد ماند.

او می‌گوید: «همه چیز به این فشار بازنمی‌گردد. این یک رقابتی برای ما است و ما کاملا تمرکز کرده‌ایم و برای هر مسابقه آماده شده‌ایم.»

او که 27 سال دارد برای هفتمین سال است که در تیم ملی ایران دست به توپ می‌شود. او کنار بسیاری از بازیکنان دیگر که در حال حاضر نیستند حضور داشته و اکنون وارث آنها در تیم ملی است و به همین دلیل نقش‌اش تغییر کرده و به یکی از رهبران تیم ملی تبدیل شده است: «نقش من در تیم ملی این است که هم برای دیگران بازیسازی کنم و هم امتیاز به دست بیاورم اما در بازه کنونی نیاز است که به‌عنوان بازیکن باتجربه‌تر نسبت به بقیه آنها را هدایت کنم.»

تیم ملی ایران زمانی که وارد پنجره پنجم می‌شود به فوروارد ۱۹۹ سانتیمتری خود با بهترین شرایطش نیاز دارد. با ۶ برد و دو باخت ایران اکنون شرایط خوبی دارد اما به دو برد دیگر نیاز است تا به سهمیه جام ‌جهانی ۲۰۱۹ دست پیدا کند. در این مسیر ایران با قهرمان کاپ‌آسیا ۲۰۱۷ یعنی استرالیا بازی خواهد داشت و سپس به مصاف فیلیپینی می‌رود که با ایران در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ قهرمانی آسیا رقابت کرده ‌است. جمشیدی به خوبی این دو حریف را می‌شناسد مخصوصا فیلیپینی‌ها را که بارها برابرشان به میدان رفته ‌است.

جمشیدی درباره رقابت با فیلیپین اشاره می‌کند: «رقابت با فیلیپین همیشه دشوار است. آنها سریع و قدرتمند هستند و بازیکنان شوتزن خوبی دارند. فیلیپین در این پنجره با تیم اصلی‌اش به میدان می‌آید و قطعا رقابت سختی برابرشان خواهیم داشت. من بارها با فیلیپین بازی کرده‌ام و می‌دانم که شرایط این مسابقه برای ما مثل جهنم خواهد بود.»

نخستین باری که جمشیدی برابر فیلیپین به میدان رفت بازمی‌گردد به سال ۲۰۱۳ و قهرمانی آسیا و انتخابی جام‌ جهانی که در فینال ایران و فیلیپین در مانیل به مصاف هم رفتند. سالنی که پر از شور و هیجان بود. جمشیدی هنوز آن مسابقه را به یاد دارد. دیداری که تیم ملی ایران برنده و قهرمان شد. ملی‌پوش بسکتبال ایران می‌گوید: «رقابت بسیار سختی با حضور ۲۰ هزار تماشاگر فیلیپینی در سالن داشتیم. ما کاملا آماده بودیم و تمرکز داشتیم و کارمان را به بهترین شکل انجام دادیم. چیزی که من از رقابت با فیلیپین آموخته‌ام این است که دیدار با این حریف همیشه دشوار است و تفاوتی ندارد که کجا به مصافشان برویم و کدام بازیکنانشان وارد زمین شوند.»

جمشیدی به خوبی می‌داند که راه پیش‌روی تیم ملی ایران برای رسیدن به جام‌ جهانی آسان نیست. او پنجره بعدی را نیز مهم می‌داند و معتقد است که تیم ملی ایران شرایط خوبی دارد. برای او کسب سهمیه جام‌ جهانی و حضور در بزرگترین رویداد بسکتبال جهان برای سومین دوره پیاپی اهمیت زیادی دارد. بازیکن تیم بسکتبال شیمیدر می‌گوید: «برای ما اهمیت زیادی دارد که بتوانیم یکی از تیم‌های حاضر در جام‌ جهانی چین باشیم. قطعا این کمک می‌کند که بسکتبال بیشتر دیده شود و باعث می‌شود بازیکنان جوان تجربه حضور در جام‌ جهانی را به دست بیاورند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز