خبرگزاری کار ایران

سلطانی‌فر: ایران و بلغارستان در سال ۲۰۱۹ بازی تدارکاتی فوتبال و والیبال انجام می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۷۶۹

وزیر ورزش و جوانان گفت: پیشنهاد دادیم در سال ۲۰۱۹ در یکی از فیفا دی‌ها بتوانیم بازی دوستانه ایران و بلغارستان را داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، مسعود سلطانی‌فر درگفت و گویی درباره سفر  به بلغارستان در گفتگویی اظهار داشت : بنا به دعوت وزیر ورزش بلغارستان به این کشور سفر کردم تا ضمن مذاکره با مسئولین ورزش بلغارستان، یادداشت تفاهم امضا کنیم و از امکانات ورزشی این کشور هم دیدن کنیم.

سلطانی‌فر ادامه داد: در ابتدا ملاقاتی با وزیر ورزش و جوانان بلغارستان داشتیم و مذاکرات خیلی خوبی در زمینه همکاری‌های دو جانبه در بخش ورزشی و جوانان صورت گرفت.در ورزش بلغارستان ظرفیت‌های خوبی بویژه در ورزش‌های مادر وجود دارد همچنین به دلیل شرایط طبیعی که از آن برخوردارند، تیم‌های ورزش‌های زمستانی ما می‌توانند به دلیل هزینه‌های ارزانی که هست، از آن استفاده کنند از طرفی فاصله آن تا ایران هم زیاد نیست.

سلطانی‌فر همچنین پتانسیل ورزش های مادر در بلغارستان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: می‌توانیم از مربیان رشته‌های دو ‌و میدانی، شنا و ژیمناستیک آنها برای توسعه و پیشرفت بهره ببریم.

وزیر ورزش و جوانان رشته والیبال ایران و بلغارستان را هم‌سطح دانست که در بین 10 کشور برتر دنیا قرار دارند و افزود: در تکواندو، ووشو و کاراته وضعیت ایران بهتر از بلغارستان است و در نهایت صحبت کردیم که از ظرفیت‌های دو کشور در اعزام‌ها و برپایی اردوهای مشترک استفاده و همچنین از مدرسین و مربیان دو طرف بهره ببریم.

سلطانی‌فر ادامه داد: پیشنهاد دادیم در سال 2019 در یکی از فیفا دی‌ها بتوانیم بازی دوستانه ایران و بلغارستان را داشته باشیم که جزو تیم‌های خوب اروپا محسوب می‌شود همچنین در صورتی که برنامه های والیبال دو کشور جواب دهد بازی ندارکاتی بین تیم‌های والیبال ایران و بلغارستان برگزار شود.

وزیر ورزش و جوانان با ارزیابی مثبت از این دیدار ادامه داد: دو کشور در کشتی و وزنه‌برداری وضعیتی مشابه دارند و در بین قدرت‌های برتر دنیا قرار دارند اما در بقیه رشته‌ها همکاری های مشترک می‌تواند صورت گیرد.

سلطانی‌فر همکاری‌های دو کشور ایران و بلغارستان را در بخش جوانان هم مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: این همکاری‌ها در زمینه جوانان هم می‌تواند صورت بگیرد بطوریکه اعضای سمن‌های دو کشور رفت و آمد کنند و زمینه استفاده از تجارب همدیگر را فراهم کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: از تأسیسات ورزشی این کشور بازدید داشتم و در ادامه باز هم از بقیه تأسیسات دیدن خواهم کرد، از موزه ورزش این کشور هم بازدید داشتم و در قالب سفر فشرده امروز یادداشت تفاهم دو کشور را در زمینه ورزش به امضا رساندیم که این یادداشت در ادامه یادداشت تفاهم سال 2013 بود که می‌تواند زمینه‌های إجرائی و همکاری بیشتر را فراهم کند.در این راستا وزیر ورزش و جوانان بلغارستان بر اجرای سریع مفاد این همکاری ها تاکید دارد که ما هم در این زمینه معتقدیم که سریع تر این همکاری‌ها جنبه عملی به خود بگیرد.

سلطانی فر به دیدارش با رئیس فدراسیون فوتبال بلغارستان اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس فدراسیون فوتبال این کشور از ستاره های سابق تیم ملی بوده و در خلال سال های 1994  تا 1998 در تیم ملی که استویچکوف ستاره آن بوده، عهده دار دروازه‌بان تیم ملی این کشور بوده است.

وی ادامه داد: در این دیدار برنامه‌های آماده سازی تیم ملی فوتبال بلغارستان را مرور کردیم.

سلطانی‌فر ابراز امیدواری کرد روابط بین المللی که برای رشد ‌‌توسعه کشور فراهم می شود هرچه سریعتر عملی شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: باور داریم هر چه ارتباطات خارجی و مسابقات برون مرزی برای رشته‌های خاص بیش‌تر شود قطعا می‌تواند به سود رشته‌هایی شود که موقعیت مدال آوری در مسابقات جهانی و بازی‌های المپیک را دارند.

سلطانی فر در پایان اظهار داشت: برای حضور در المپیک 2020 برنامه ریزی کوتاه مدت داریم و برای رشته‌های مادر هم برنامه هشت تا 10 ساله داریم تا با خروج از وضعیت فعلی زمینه رشد و توسعه را فراهم آوریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز