خبرگزاری کار ایران

استقلال می‌تواند با مهاجمش فسخ کند؟

الحاجی گرو و ماجرای 70 درصد

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۲۹۳

گفته می‌شود اگر مهاجم نیجریه‌ای استقلال تهران در 70درصد بازی‌های استقلال بازی نکند باشگاه می‌تواند قراردادش را فسخ کند.

به گزارش ایلنا، الحاجی گرو مهاجم نیجریه‌ای در این فصل به عنوان یک منجی و جانشین بابا مامه تیام مهاجم گلزن فصل قبل آبی‌های استقلال به تهران آمد اما او تا امروز و در مجموع 378‌دقیقه حضورش در استقلال تنها یک گل و آن هم از روی نقطه پنالتی در جام حذفی به ثمر رسانده است.

الحاجی گرو با قدی حدود 190 سانتیمتر است و فصل گذشته در تیم اوسترسوندس بازی می‌کرد و همبازی سامان قدوس مهاجم تیم ملی ایران در این تیم بود که امسال به آمیان در لیگ فرانسه رفته است. گرو اما فصل گذشته آماری به مراتب بهتر از امسال داشت. او در لیگ سوئد در 9 بازی، یک گل و یک پاس گل داد، در لیگ اروپا در 7 بازی 2 گل، در دور مقدماتی لیگ اروپا در 5 بازی بدون گل، در جام حذفی سوئد نیز در سه بازی یک گل به ثمر رساند و در مجموع در 24 بازی برای این تیم 4 گل و یک پاس گل به نام خودش ثبت کرد. او یکی از گل‌هایش را فصل قبل در رقابت‌های یورولیگ به تیم اتلتیکو بیلبائو زد اما امسال در استقلال هنوز نتوانسته است خواسته‌های هواداران این تیم را به عنوان یک مهاجم درجه یک در گلزنی برآورده کند.

مقایسه او با مامه تیام که هنوز آمارش در استقلال دست نیافتنی به نظر می‌رسد فشار مضاعفی را روی این مهاجم نیجریه‌ای آورده است چرا که تیام فصل قبل در 13 بازی 12‌گل زد و یک پاس گل سه امتیازی هم در دربی به وریا غفوری داد. همین باعث شده که حتی درباره گرو حرف و حدیث‌هایی نیز به وجود بیاید. خیلی‌ها خواهان بازگشت مامه تیام هستند و حتی وعده‌هایی در این رابطه نیز به هواداران استقلال داده شده است و عده‌ای می‌گویند که باید الحاجی گرو از این تیم کنار گذاشته شود چرا که انتظارات را برآورده نکرده است.

ماجرای 70 درصد

درباره الحاجی گرو حالا یک بحث تازه مطرح شده و گفته می‌شود اگر او در 70درصد بازی‌های استقلال بازی نکند باشگاه می‌تواند قراردادش را فسخ کند. حتی برخی شایعاتی را درباره وینفرد شفر به راه انداخته‌اند که او گرو را به این دلیل بازی می‌دهد که بازی‌هایش به بالای 70 درصد برسد. با وجود این شایعات که روز به روز بیشتر هم می‌شوند موضوعی که می‌توان به آن پرداخت این است که آیا او تا الان 70 درصد بازی کرده است؟ این در حالی است که استقلال هنوز چهار بازی دیگر در لیگ برتر دارد و بازی کردن یا نکردن گرو در این بازی‌ها می‌تواند از نظر آماری شرایط را تغییر بدهد.

الحاجی گروه روز هشتم اگوست سال 2018 یعنی 17 مرداد سال 1397 به تهران آمد و دو روز بعد در بازی برابر تراکتورسازی در هفته سوم به میدان رفت. او تا الان 6 بازی در لیگ برتر و 2 بازی در جام حذفی انجام داده است و در مجموع 378 دقیقه برای استقلال به میدان رفته است. او 222 دقیقه در لیگ و 158‌دقیقه هم در جام حذفی بازی کرده و یک گل هم در جام حذفی زده است.

برای محاسبه درصد حضور او ابتدا باید بدانیم که او از 9 بازی که می‌توانسته در ترکیب استقلال باشد در 6 مسابقه بازی کرده است که این معادل 67 درصد بازی‌های لیگ است. او در دو بازی جام حذفی هم برای استقلال بازی کرده و با این حساب او از یازده بازی استقلال در 8‌ بازی به میدان رفته که معادل 73‌درصد بازی‌های استقلال است اما نکته جالب‌تر اینکه گرو یک نود دقیقه هم در لیگ قهرمانان آسیا و در بازی رفت برابر السد بازی کرد اما در بازی برگشت حضور نداشت. با این وصف الحاجی گرو از مجموع سیزده بازی استقلال در 9 بازی برای این به میدان رفته و در مجموع در 69.24 درصد بازی‌های استقلال حضور داشته است.  با این وصف شاید گروه 70 درصدی که می‌گویند را پاس کرده باشد اما این ماجرا را می‌توان از نظر دقایق بازی هم محاسبه کرد.

استقلال از زمان حضور الحاجی گرو سیزده بازی انجام داده است که با توجه به دو بازی صدو بیست دقیقه‌ای این تیم در جام حذفی مجموع دقایقی که استقلال از زمان قرارداد با گرو انجام داده 1230 دقیقه است. این مهاجم نیجریه‌ای اما در لیگ برتر 222 دقیقه (حدود 25درصد)، در جام حذفی 158 دقیقه (66درصد) و در لیگ قهرمانان آسیا 90 دقیقه (50درصد) بازی کرده که در مجموع زمان 468 دقیقه را برای او به ثبت رسانده است با این وصف و اگر براساس دقایق بازی محاسبه شود الحاجی گرو در 38درصد بازی‌های استقلال تا الان حضور داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز