خبرگزاری کار ایران

بی‌توجهی محض فدراسیون به تیم امید؛ باز باید در حسرت المپیک بمانیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۱۴۶

تیم امید تا مدتی دیگر وارد مسابقات مرحله اول مقدماتی المپیک می‌شود و باید در مسیری قرار گیرد که همه امیدوارند با طلسم‌شکنی 44 ساله، صعود به المپیک توکیو هموار شود اما شرایط برای این تیم همچنان مهیا نیست.

به گزارش ایلنا، در اردوی قبل این تیم نه موفق به انجام بازی تدارکاتی شد نه اینکه زمنی تمرین مناسب پیدا کرد. این بار در اردویی که چند روز است آغاز شده هم مشکلات مشابهی وجود دارد. این بار قرار است امیدها یک بازی دوستانه با عمان داشته باشند اما همچنان از کمبود امکانات رنج می‌برند.

تمرینات تیم امید چند روزی است در مجموعه الیاف آغاز شده اما نه زمین چمن این مجموعه چندان مناسب است نه اینکه با توجه به بارندگی‌های اخیر سالن این مجموعه از امکانات لازم برخوردار است.

امروز بعد از سه روز تمرین کرانچار به اردوی تیمش پیوست اما مشخص شد وضعیت لباس‌ها، زمین تمرین، هتل و ... اصلا مناسب نیست. همچنین گفته می‌شود وضعیت اردوگاه تمرینی امیدها هم مناسب نیست و ملی پوشان گلایه‌هایی دارند. سرد بودن اتاق‌های محل اقامت تیم امید و البته وضعیت نه چندان خوب تغذیه نیز از دیگر مشکلاتی است که وجود دارد.

وضعیت زمین چمن هم یک مساله مهم تلقی می‌شود. با توجه به اینکه تمرینات تیم ملی در زمین شماره دوی اردوگاه برگزار می‌شود، این زمین به تیم امید داده نشده و در فصل سرما زمین بهتری در اختیار نیست که به امیدها بدهند و به همین خاطر زمین کنونی اگرچه از اردوی قبلی بهتر است اما همچنان شرایط مناسبی ندارد و احتمال مصدومیت بازیکنان را بالا می‌برد.

محمدمهدی مهدی‌خانی‌ یکی از بازیکنان تیم امید در پاسخ به این سوال که آیا واقعا زمین تمرین‌شان شرایط خوبی دارد یا نه، می‌گوید: «امروز باران باریده و فکر نمی‌کنم در تهران زمینی باشد که بتوان در زمان بارش باران، در آن تمرین کرد. زمین شماره دو آکادمی‌ هم به ما نمی‌دهند و تیم‌ملی در آن تمرین می‌کند. باقی زمین‌ها هم شرایطشان به همین شکل است.»

او درباره دلیل استفاده نکردن تیم‌ امید از زمین شماره دو آکادمی فوتبال می‌گوید: «معمولا در فیفادی‌ها اردو داریم که همزمان با اردوی تیم‌ملی است. شرایط هم طوری نیست که دو تیم از آن استفاده کنند. ان‌شاءا... آنها هم در مسابقات‌شان موفق باشند.»

حمیدرضا طاهرخانی بازیکن پرسپولیسی تیم امید هم می‌گوید: «چند مرتبه به خاطر شرایط آب و هوایی و شرایط بد زمین تمرین مجبور شدیم در سالن تمرین کنیم. الان هوا سرد است و امیدوارم شرایط را طوری فراهم کنند که بازیکنان سرما نخورند. بازیکنانی که در اردو حضور دارند، اغلب جزو بازیکنان اصلی تیم‌شان هستند و باید سلامت به تیم‌های‌شان برگردند.»

این بازیکن در پاسخ به اینکه آیا لباس گرم به آنها داده شده یا نه، می‌گوید: « سه شنبه شب لباس آستین بلند و کلاه دادند ولی هوا خیلی سرد است و ممکن است باعث شود که سرما بخوریم.»

محمد سلطانی مهر دیگر بازیکن امیدها و عضو تیم سایپا هم مهم‌ترین نیاز این تیم را بازی دوستانه بیشتر می‌داند: «یکی از مسائلی که در روند آماده‌سازی ما مهم است، بازی‌های دوستانه است. از فدراسیون می‌خواهم که بیشتر به تیم‌ملی امید کمک کند تا بتوانیم با قدرت به‌عنوان تیم‌ اول به المپیک صعود کنیم.»

هافبک سایپایی تیم امید درباره تفاوت امکانات تیم بزرگسالان و امید می‌گوید: «اگر امکانات‌مان بهتر شود، شرایط بهتر است. اصلی‌ترین مشکل ما زمین تمرین است که ان‌شاءا... در اردوهای بعد شرایط بهتر شود. محمد مسلمی‌پور هم به خاطر مشکل زمین مصدوم شد که باید MRI بگیرد.»

 با وجود اینکه یکی از بازیکنان در زمین چمن نه چندان جالب الیاف مصدوم شده اما کرانچار از این مجموعه و امکاناتش راضی است: «در واقع این اردوگاه را من انتخاب کردم چون امکانات خوبی دارد. ما در اینجا تمرکز داریم و همه بازیکنان به راحتی حضور دارند. نیازی به سفرهای با اتوبوس و اتومبیل در شهر و اتوبان‌ها نیست. رستوران و جکوزی مناسبی داریم به علاوه سه زمین خوب که متاسفانه به خاطر شرایط آب و هوایی نتوانستیم در آن تمرین کنیم اما اگر ببینید دو زمین دیگر این اردوگاه وضعیت خیلی خوبی دارد. امیدوارم شرایط آب و هوایی زودتر مساعد شده و ما بتوانیم از زمین‌ها بهتر استفاده کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز