خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته عالی پروژه‌های جام جهانی قطر خبر داد

میزبانی ایران از جام‌جهانی 2022 در گرو تایید و موافقت فیفا

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۱۵۳

به علت اینکه کشور قطر با توجه به وسعت خود نمی‌تواند 60 هزار اتاق مورد نظر فیفا برای استقرار میهمانان را به تنهایی بر عهده بگیرد، این امکان وجود دارد که ایران بخشی از این میزبانی را بر عهده بگیرد.

به گزارش ایلنا وبه نقل از خبرگزاری فرانسه، حسن الذوادی، دبیر کمیته عالی پروژه‌ها و میراث جام جهانی 2022 قطر امکان اقامت برخی از تیم‌های شرکت‌کننده این رقابت‌ها در کشورهای همسایه قطر را رد نمی‌کند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا برخی از تیم‌های شرکت‌کننده جام جهانی 2022 قطر کمپ‌های خود را در ایران برپا خواهند کرد اظهار داشت: کشورهای زیادی برای میزبانی از تیم‌های این رقابت‌ها پیشنهادهای خود را ارائه کردند اما هنوز چیزی مشخص نیست. این بخشی از برنامه‌های عملی قطر است اما نیازمند تصمیم‌گیری فیفا و مذاکره است.

قطر اطمینان میزبانی از یک میلیون‌وپانصد هوادار فوتبال از سراسر جهان را ارائه داده اما به نظر نمی‌رسد بتواند 60 هزار اتاق موردنظر فیفا در هتل‌ها را فراهم کند. ایران در سال جاری میلادی پیشنهاد میزبانی از چندین تیم و میهمانان خارجی در جزیره کیش واقع در خلیج فارس را ارائه داده است. قطر از سال گذشته میلادی به اتهام حمایت از گروه‌های اسلام‌گرا همانند اخوان‌المسلمین از سوی کشورهای همسایه  خود شامل عربستان، امارات و بحرین تحریم شده است. این اتفاق نزدیکی قطر به ایران را به همراه داشته است.

دبیر کمیته عالی پروژه‌ها و میراث جام جهانی 2022 قطر افزود: امیدوارم کشورهای تحریم‌کننده قطر ارزش این رقابت‌ها را دریابند و به مردم خود اجازه بهره‌مندی از آن بدهند.

حسن الذوادی در پایان گفت: آماده‌سازی ما برای میزبانی از جام جهانی 2022 فوتبال با حضور 32 تیم است. مطالعه و بررسی برگزاری رقابت‌ها با 48 نیز ادامه دارد و تصمیم‌گیری در این رابطه به فیفا و قطر بستگی خواهد داشت. تصمیم نهایی برای برپایی کمپ و اقامت برخی از تیم‌های جام جهانی 2022 خارج از قطر به فرمت نهایی این رقابت‌ها وابسته است. برگزاری رقابت‌ها با 48 تیم یک چالش بسیار سخت است و در نشست آینده فیفا در ماه مارس باید تصمیم نهایی را بگیریم. بدین‌خاطر به طور شخصی در قامت رئیس فیفا بسیار خوشحال می‌شدم اگر برخی از بازی‌های جام جهانی 2022 در برخی از کشورهای منطقه برگزار شوند. با توجه به شرایطی که هم‌اکنون در منطقه وجود دارد و همه از آن اطلاع داریم از چنین اتفاقی بسیار خوشحال می‌شوم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز