خبرگزاری کار ایران

درخشش ماشین گلزنی برزیلی که توسط قلعه‌نویی به فوتبال ایران آمد؛

کی‌روش استنلی سوارز، خرید هوشمندانه ژنرال

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۵۹۰

مهاجم برزیلی سپاهان این روزها در ترکیب تیمش خوش می‌درخشد و امتیازات زیادی برای طلایی‌پوشان درو کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، کشف که نه، اسمش را تیزهوشی امیر قلعه‌نویی می‌گذاریم. سرمربی 54 ساله سپاهان که فصل قبل، مهاجمی جذب کرد که کارنامه آنچنانی نداشت. یک برزیلی که مهم‌ترین بخش از کارنامه‌اش، بازی در جی‌لیگ 2 و حضور در سری C لیگ برزیل بود. نام این بازیکن کی‌روش استنلی بود که قلعه‌نویی بعد از تماشای چند فیلم، سبک بازی‌اش را پسندید و از مدیران ذوب‌آهن خواست تا او را جذب کنند.

کی‌روش استنلی، بعد از انجام تنها 2 بازی برای باشگاه آمریکن در لیگ 4 برزیل و البته حضور در 11 بازی جی‌لیگ 2 با پیراهن کیوتو سانگا، پیراهن ذوب‌آهن را پوشید تا مشکلات خط حمله این تیم را حل کند. قدِ بلند و قدرت سرزنی در کنار چارچوب‌شناسی کی‌روش باعث شد تا او به مرد اول ذوب‌آهن در فاز تهاجمی تبدیل شود. مهاجمی که به تمام خصوصیاتش، باید گام‌های بلند و تخصص در بازی روی زمین را نیز اضافه کرد.

استنلی، 1890 دقیقه برای ذوب‌آهن بازی کرد و 9 گل زد. میانگین هر 200 دقیقه یک گل زده، دلیل محکمی بود تا قلعه‌نویی او را همراه خود به سپاهان ببرد و با او قرارداد چند 100 هزار دلاری ببندد. اتفاقی که باعث شد تا ابراهیم صالحی، مهاجم بوشهری پارس‌جنوبی‌جم، تنها بعد از گذشت 2 هفته از حضور در سپاهان، قرارداد خود را فسخ کند و به تیم سابق خود برگردد. صالحی می‌دانست که با حضور کی‌روش، بازی به او در ترکیب سپاهان نمی‌رسد.

امیر قلعه‌نویی، 6 هفته صبر کرد تا پای کی‌روش استنلی به گلزنی در لیگ هجدهم باز شود. امیر پای مهاجم برزیلی‌اش نشست، چون می‌دانست او چه توانایی‌هایی دارد. کی‌روش در نخستین گام، سپاهان را مقابل پارس‌جنوبی‌جم از شکست نجات داد. او وقتی سپاهان 2 بر یک از حریف خود عقب بود، گل تساوی را در دقیقه 5+90 به ثمر رساند تا دو تیم با کسب یک امتیاز زمین را ترک کنند. این هدیه ویژه کی‌روش استنلی به امیر قلعه‌نویی بود که هفته‌های متوالی به او اطمینان کرد و از وجودش در ترکیب سپاهان سود برد.

استنلی، هفته هفتم و در روز پیروزی 3 بر یک سپاهان مقابل فولاد، یکی از گل‌های تیمش را به ثمر رساند. او هفته هشتم هم برای سپاهان مثمرثمر بود. برد 2 بر صفر مقابل نفت مسجدسلیمان را سپاهان مدیون کی‌روش استنلی است. او 2 گل زد تا سپاهان با نتیجه 2 بر صفر حریف خود را شکست بدهد و با دست پر از خوزستان خارج شود.

موتور کی‌روش استنلی در هفته نهم هم خاموش نشد. او این بار در بازی حساس و حیاتی مقابل نساجی، باز هم در وقت‌های تلف شده بازی به فریاد سپاهان رسید و گل برتری این تیم را به ثمر رساند. بازی با نتیجه 2 بر 2 در جریان بود که استنلی در دقیقه 6+90 گل برتری سپاهان را زد تا این تیم در خانه، مقابل نساجی با نتیجه 3 بر 2 پیروز شود.

هفته دهم را هم که به یاد دارید. بازی سپاهان مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی. کی‌روش استنلی در دقیقه 80، گل برتری سپاهان را به ثمر رساند تا این تیم 3 امتیاز ارزشمند را با خود به اصفهان ببرد. یک بازی حساس و مهم برای امیر قلعه‌نویی که در نهایت با گل مهاجم مورد علاقه او، به سود سپاهان به پایان رسید.

کی‌روش استنلی در 5 هفته اخیر، 7 گل زیبا، مهم و سرنوشت‌ساز برای سپاهان به ثمر رسانده. گل‌هایی که جز بازی با فولاد، در باقی اوقات امتیازهای بسیاری به سپاهان هدیه داده و باعث شده تا این تیم در کورس قهرمانی بماند و یکی از مدعی‌های جدی تصاحب آن باشد. استنلی در 4 بازی گل‌هایی زده که منجر به کسب امتیاز شده. نمونه‌اش نفت‌مسجدسلیمان، پارس‌جنوبی‌جم، نساجی و استقلال. او روی هم در کسب 10 امتیاز برای سپاهان، نقش مستقیم داشته و البته در 5 هفته اخیر هم برای این تیم گل زده. رکوردهایی جالب از مهاجمی که در ایران درخشیده و نشان داده حتی از سری‌D لیگ برزیل هم می‌شود بازیکن خوب خرید و از او در لیگ ایران استفاده کرد.

 برای کی‌روش استنلی، روزها یکی‌یکی سپری می‌شوند و او به آنتونی استوکس در صدر جدول گلزن‌های لیگ نزدیک‌تر می‌شود. رقابت شانه به شانه این 2 مهاجم، یکی از جذابیت‌های لیگ هجدهم است. پیش‌بینی زودتر از موعد، آقای گلی یکی از این مهاجمان در لیگ برتر است. کی‌روش اگر با همین فرمان پیش برود، چه بسا استوکس را جا بگذارد و به تنهایی بر صدر جدول بهترین گلزن‌ها تکیه بزند. آن وقت، هم قلعه‌نویی می‌تواند به خرید برزیلی خود افتخار کند و هم سپاهان که برای او هزینه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز