خبرگزاری کار ایران

سعید عزت‌اللهی در گفتگو با ایلنا:

بعد از جام جهانی به جز شنیدن وعده کاری برای تیم ملی ندیدیم/ کی‌روش یک‌تنه مقابل مشکلات ایستاده است

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۵۸۹

هافبک ایرانی ردینگ از مصدومیت خود و شرایط این تیم و همچنین اوضاع تیم ملی در آستانه جام ملت‌ها می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سعید عزت‌اللهی این روزها در بند مصدومیت به سر می‌برد و نبود او یکی از دلایل افت نتایج ردینگ و سقوطش در جدول لیگ چمپیونشیپ عنوان شده است. عزت‌اللهی این روزها در تلاش است تا هرچه زودتر به ترکیب تیمش برگردد و البته به تیم ملی ایران هم در راه آماده‌سازی جام ملت‌ها کمک کند. گفتگوی او را با خبرنگار ورزشی ایلنا بخوانید:

 

آسیب‌دیدگی تو و دوری‌ات از ترکیب ردینگ، این تیم را با مشکلات متعددی مواجه کرده. این مشکلات را می‌توان در نتایج این تیم دید. شکست و شکست و در نهایت سقوط به جمع 3 تیم انتهای جدول چمپیونشیپ. از آسیب‌دیدگی‌ات بگو، چه شد بازیکنی که کمتر مصدوم می‌شد، حالا نزدیک به 6 هفته دیگر باید دور از فوتبال باشد؟

 در تمرین تیم ملی بودم که این اتفاق برای من افتاد. آمدم شوت بزنم، پایم صدا داد و در جا روی زمین نشستم. احساس کردم که پای من آسیب دیده اما به این شدت نه. فکر نمی‌کردم اینقدر حاد باشد اما وقتی ام‌آرآی گرفتم مشخص شد که باید مدتی دور از فوتبال باشم.

 

مراحل درمانت چطور پیش می‌رود؟ چه کارهایی روی پای آسیب دیده‌ات انجام داده‌اند؟

 وقتی از اردوی تیم ملی به انگلیس رسیدم، مرا نزد بهترین متخصص تاندون در انگلیس فرستادند. به لندن رفتم و او تشخیص داد که باید پی‌آر‌پی کنم. 3 جلسه پی‌آر‌پی برای من در نظر گرفتند. یعنی خون می‌گیرند و به تاندون من تزریق می‌کنند. دو جلسه را انجام داده‌ام و جلسه بعدی هم هفته آینده است. از طرفی پزشکان تیم ملی هم مدام وضعیت مرا می‌پرسند تا ببینند مراحل درمان من چطور سپری می‌شود.

 

تو قبل از آسیب‌دیدگی یکی از بهترین بازیکنان ردینگ بودی. هر هفته در ترکیب ثابت بازی می‌کردی و به‌عنوان بهترین بازیکن ردینگ از نظر کارشناس‌ها انتخاب می‌شدی. واکنش ردینگ به این آسیب‌دیدگی چه بود؟

 اول از همه خودم ناراحت شدم که چند هفته از بازی‌ها را از دست دادم چون این اتفاق در مقطعی رخ داد که نه توانستم برای تیم ملی بازی کنم و نه برای ردینگ. مصدومیت البته جزیی از فوتبال است و من هم سعی می‌کنم زودتر به تمرین برگردم. بازیکنان بزرگ دنیا هم آسیب می‌بینند، بنابراین مصدومیت نه دست بازیکن است و نه مربی. سرنوشت من هم اینگونه رقم خورده است.

 

 پل کلمنت، سرمربی ردینگ اعتقاد ویژه‌ای به بازی تو دارد. با او صحبت کرده‌ای؟

 وقتی به انگلیس آمدم با او حرف زدم. واقعا ناراحت بود اما به من انگیزه داد تا با قدرت برگردم و برای ردینگ بازی کنم. مربیانی که کار در باشگاه‌های بزرگ را تجربه کرده‌اند، می‌دانند که بازیکن، مصدوم هم می‌شود. آنها که نمی‌توانند بازی‌ها را به خاطر بازیکن آسیب‌دیده خود کنسل کنند. فقط باید منتظر باشند تا آن بازیکن با انرژی و قدرت کامل به فوتبال برگردد و تیم‌شان را کمک کند.

 

البته شرایط ردینگ هم خطرناک است. تیم شما در جمع تیم‌های مدعی سقوط قرار گرفته و این نمی‌تواند اتفاق خوبی برای تو و هم‌تیمی‌هایت باشد.

 هنوز چند هفته تا پایان فصل باقی مانده و می‌شود این نتایج را جبران کرد. کویئنزپارک‌رنجرز و نوریچ‌سیتی وقتی مقابل ردینگ بازی کردند، اندازه ما امتیاز داشتند اما حالا جزو 6، 7 تیم بالای جدول هستند. اختلاف امتیازها در چمپیونشیپ کم است و یک تیم با 2، 3 برد می‌تواند در جدول صعود کند. به نظر من نیم فصل دوم و بعد از تعطیلات ژانویه می‌شود درباره رده تیم‌ها صحبت کرد. آن وقت می‌توان گفت چه تیم‌هایی مدعی صعود هستند و کدام‌یک خطر سقوط را احساس می‌کنند. اغلب بازیکنان تیم ما جوان هستند و نیاز به تجربه بیشتر دارند. فکر می‌کنم در ژانویه، چند بازیکن جدید جذب شوند تا ردینگ بتواند از منطقه خطر خارج شود.

 

نگفته‌اند چه زمانی به ترکیب ردینگ برمی‌گردی و می‌توانی برای این تیم بازی کنی؟

 می‌خواستم کارم را زودتر شروع کنم اما به من گفتند نباید عجله کنی. اگر زودتر برگردم، امکان آسیب‌دیدگی شدیدتر وجود دارد. آن وقت باید جراحی کنم و 4، 5 ماه دور از فوتبال باشم. به همین دلیل میزان دوری من از فوتبال را 8 هفته تخمین زدند که 2 هفته از آن سپری شده و حدود 6 هفته دیگر باید درمان کنم تا به شرایط بازی برسم.

 

حدود یک ماه قبل بود که با هم صحبت می‌کردیم. پیش‌بینی کردی که علیرضا جهانبخش در برایتون جا می‌افتد و به ترکیب ثابت این تیم می‌رسد. پیش‌بینی‌ات درست از آب در آمد.

 با شناختی که از فوتبال اروپا به‌دست آورده‌ام، می‌دانم که یک باشگاه بی‌جهت بازیکنی را جذب نمی‌کند. در فوتبال اروپا وقتی برای یک بازیکن هزینه می‌کنند، برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلندمدت انجام می‌دهند. یعنی می‌دانند که از او و انتقالش چه می‌خواهند. درباره جهانبخش هم می‌دانستم که این اتفاق رخ می‌دهد. او بی‌جهت گرانترین بازیکن تاریخ برایتون نیست و مدیران و کادر فنی این باشگاه از حضور او برنامه‌های مختلفی در سر دارند. من هر روز با علیرضا صحبت می‌کنم و با او در ارتباط هستم. الان از لحاظ روحی شرایط بهتری دارد و من هم خوشحالم که می‌بینم به ترکیب برایتون رسیده و بازی‌های خوبی به نمایش می‌گذارد.

 

سردار آزمون هم که آسیب دید. از او خبر داری؟

 بله، دیدم که چشمش آسیب دید اما خدا را شکر مشکل حادی برایش پیش نیامد. متاسفانه چند بازیکن تیم ملی با مشکل مصدومیت مواجه شده‌اند که این مساله کار را برای تیم ملی سخت می‌کند.

 

اما می‌دانی که در این شرایط هم، همه از تیم ملی انتظار قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را دارند؟

 می‌خواهم کمی با مردم که داخل تیم نیستند، درددل  کنم و به آنها بگویم که شرایط تیم و امکانات چطور است. اصلا یک سوال، بعد از جام جهانی چه اتفاقی در تیم ملی افتاد؟ چه باری برداشته شد؟ همه حرف‌ها فقط وعده بود. برای شما مثال هم می‌زنم. نمونه‌اش همین زمین تمرین. ما در اردوی قبل فقط توانستیم 2 جلسه در زمین اصلی تمرین کنیم. بازی‌های تدارکاتی هم که وضعیتش مشخص است. اول صد درصد می‌شوند اما همه ما استرس داریم که نکند کنسل شوند. یک تیم مقابل ما بازی نمی‌کند و تیم دیگر می‌گوید برای سفر به ایران مشکل دارد.

 

در این شرایط، کار شما و کادر فنی دشوار است. بدون اردو و بازی تدارکاتی درست و درمان باید مقابل غول‌های آسیا بایستید و قهرمان هم شوید.

ما بازیکنان همیشه سعی کرده‌ایم برای مردم ایران و سربلندی تیم ملی بجنگیم و بدون چشم‌داشت، بهترین نتایج را کسب کنیم. کی‌روش هم یک تنه ایستاده و تمام کارها را انجام می‌دهد. بازی تدارکاتی جور می‌کند، دنبال البسه تیم ملی می‌گردد و برای پرواز تیم هم رایزنی می‌کند. کی‌روش تنهاست و همه بار تیم ملی را به دوش می‌کشد.

 

فکر می‌کنی اگر بازیکنان تیم ملی حرف بزنند و مصاحبه کنند، مشکلی حل می‌شود؟

نمی‌دانم اما امیدوارم حالا که فقط 2 ماه تا جام ملت‌ها باقی مانده، مسوولان بیایند و حرف‌های بازیکنان و سرمربی تیم ملی را بشنوند. الان وقت حمایت است نه 10 روز مانده تا آغاز بازی‌ها. جام جهانی این اتفاق افتاد و مسوولان در آستانه بازی‌ها، به اردو آمدند و روحیه دادند. واقعیتش حمایت در لحظه‌های آخر، کمکی به تیم ملی نمی‌کند. اگر حرفی می‌زنیم، می‌خواهیم مردم بدانند که کمبود امکانات داریم. فدراسیون هم تلاش خود را انجام می‌دهد اما واقعا یکسری چیزها دست ما، کادر فنی و حتی مسوولان فدراسیون فوتبال نیست.

 

حرفت را تا حدود زیادی قبول دارم. به‌عنوان نمونه رقبای تیم ملی در جام ملت‌ها، هیچ‌یک از روزهای فیفا را از دست نمی‌دهند اما هر ماه یکی از بازی‌های تدارکاتی تیم ملی ایران لغو می‌شود.

 همین مساله بار منفی روی تیم می‌گذارد و تمرکز را از ما می‌گیرد. به ما می‌گویند با ونزوئلا بازی می‌کنید. تمرکز خودمان را روی این بازی می‌گذاریم اما لحظه آخر همه چیز منتفی می‌شود. با همه این اتفاق‌ها، ما هیچ عذر و بهانه‌ای نداریم و به جام ملت‌ها می‌رویم تا قهرمان شویم. هر چند سخت است اما باور کنید انرژی می‌گذاریم تا به این هدف برسیم. فقط امیدوارم شرایط هم مهیا شود تا ما با انگیزه کامل در امارات به زمین برویم.

 

از وقتی مصدوم شده‌ای، با کادر فنی تیم ملی در تماس هستی؟

 هم کی‌روش و هم کادر فنی، بدنساز و فیزیوتراپیست تیم ملی همه روزه شرایط مرا بررسی می‌کنند و جویای احوالم هستند. فیزیوتراپیست تیم ملی قرار است ظرف روزهای آینده به انگلیس بیاید و با من اختصاصی کار کند. این اتفاق نه فقط برای من بلکه برای همه بازیکنان تیم ملی رخ می‌دهد. شما مرتضی پورعلی‌گنجی را ببینید. چند هفته است که با کادر پزشکی تیم ملی تمرین می‌کند. این توجه و این نگرانی کادر فنی، انگیزه ما را بیشتر می‌کند تا با تمام قوا برگردیم و بهترین بازی‌های‌مان را انجام بدهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز