خبرگزاری کار ایران

سروش رفیعی؛ پرسپولیس – فولاد و شایعات تمام نشدنی

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۵۸۱

سروش رفیعی انتقال جذاب و هیجان انگیز این فصل لیگ ایران محسوب می‌شد که البته طبق قرارداد نیم فصل خود به جمع شاگردان برانکو اضافه شده و تمریناتش را دنبال می‌کند اما ماجرای او با فولاد تمام نشدنی به نظر می‌رسد.

به گزارش ایلنا، بازیکنان زیادی هستند که خیلی‌ها به خاطر حضورشان در خوزستان فکر می‌کنند، اهل این استان هستند. بازیکنانی مثل ابراهیم میرزاپور، سروش رفیعی، بختیار رحمانی، وحید خشتان و خیلی‌های دیگر. دلیل این اتفاق هم چیزی نیست جز اینکه این بازیکنان از خوزستان به فوتبال ایران معرفی شده‌اند. به خاطر همین هم خیلی‌ها تصور می‌کنند آنها استعدادهای خوزستانی هستند که توانسته‌اند به لیگ برتر بیایند و خودی نشان دهند اما اینطور نیست. این بازیکنان در تیم‌های خوزستانی خیلی تلاش کردند و معمولا درخشش خاصی داشتند که همین مساله هم باعث توجه به آنها شده اما بدون شک این باشگاه‌ها بودند که به آنها بها دادند و در مورد این نفرات ریسک کردند. باشگاه‌هایی مثل فولاد خوزستان، استقلال خوزستان و استقلال اهواز که توجه خاصی به بازیکنان جوان و استعدادها داشته و دارند. سروش رفیعی هم یکی از این بازیکنان است که از فولاد خوزستان به فوتبال ایران معرفی شد. سروش در این تیم به خوبی درخشید و حتی ملی‌پوش هم شد اما به شکل عجیبی اهوازی‌ها را ترک کرد.

او در ابتدا چند فصل قبل به خاطر بحث کارت‌های جعلی خدمت سربازی، فولاد خوزستان را ترک کرد و به تراکتورسازی تبریز پیوست. این اتفاق قبل از تعطیلات نیم فصل افتاد. به این ترتیب به نظر می‌رسید او بعد از پایان خدمت سربازی‌اش باید یک نیم فصل دیگر در تیم قرمزپوش خوزستانی بگذراند اما رفیعی بدون توجه به این مسائل و البته با توجه به دلایلی که خودش داشت، به پرسپولیس رفت. با این اتفاق، فولاد خوزستان بارها به سروش رفیعی و باشگاه پرسپولیس برای این انتقال اخطار داد و آن را غیرقانونی دانست اما بی‌توجهی به این مساله باعث شد کار به شکایت و مراجع قانونی برسد. گفته می‌شود در این پرونده فولاد خوزستان برنده شد و سروش باید به فولاد برمی‌گشت تا یک نیم فصل در آنجا بازی کند اما بعد از این حکم، باشگاه فولاد او را بخشید تا لژیونر شود و به قطر برود. وقتی سروش رفیعی از قطر برگشت، می‌خواست به پرسپولیس برگردد اما بسته بودن پنجره نقل و انتقالات قرمزپوشان تهرانی مانع شد. به این ترتیب سروش باید نیم فصل اول لیگ هجدهم را با تیم دیگری سپری می‌کرد. او به فولاد خوزستان رفت تا به قول خودش دینش را به این تیم ادا کند اما شرایط چندان مهیا نبود، چراکه مصدومیت مانع شد. بعد از آن هم شرایطی پیش آمد که جدایی دیگری رقم خورد. این بار هم با حرف و حدیث.

نکته جالب این است که سروش رفیعی بعد از این جدایی پستی گذاشت که خیلی از پیشکسوتان فولاد خوزستان را ناراحت کرد. او به گونه‌ای همه تقصیرها را برای این جدایی گردن مدیریت باشگاه انداخت. نعیم سعداوی بازیکن و سرمربی سابق فولاد خوزستان در واکنش به این مساله می‌گوید: «از زمانی که سروش رفیعی جذب فولاد شد من در این مجموعه بودم و تمام جزییات را می‌دانم. در واقع من آگاهی کاملی نسبت به خصوصیات اخلاقی و فنی سروش دارم و می‌دانم نسبت به مجموعه فولاد کم‌لطفی کرده. سروش هر چه از فوتبال دارد، باید مدیون باشگاه فولاد باشد. او خیلی مفت و مجانی هم برای فولاد بازی نکرده و اتفاقا ارقام نجومی هم در مدت حضورش در فولاد گرفته. اینکه می‌گوید مجموعه فولاد و عشقش فولاد است، شعار است. اگر او به قراردادهای گذشته‌اش با فولاد خوزستان و بندها و متمم‌هایش مراجعه کند، متوجه می‌شود همه اینها شعار است. سروش رفیعی این فصل هم با توجه به شکایتی که باشگاه فولاد داشت برگشت و باید یک نیم فصل برای فولاد رایگان بازی می‌کرد اما فولادی‌ها نخواستند اینطور شود. او باید قدردان چشم‌پوشی فولاد از شکایتش باشد چون مجموعه فولاد نمی‌خواست جلوی پیشرفت بازیکن گرفته شود. پس نباید سر فولاد منت بگذارد.»

از همان ابتدا هم قرار بود سروش رفیعی یک نیم فصل در فولاد باشد و بعد از آن به پرسپولیس برگردد. مجموعه فولاد کاملا در جریان این مساله بود که او نمی‌خواهد یک فصل بماند و بنا بر همکاری بود. سعداوی درباره این مساله هم صحبت‌های جالبی دارد: «جای هیچ بحثی وجود ندارد. قرار بود سروش رفیعی یک نیم فصل در فولاد بماند و بعد از آن جدا شود اما کسی که ادعا می‌کند عاشق فولاد است نباید قرارداد دلاری می‌بست. آن هم زمانی که مچ پایش آسیب‌دیده بود. بعد از آن هم بدون هماهنگی باشگاه به قطر رفت که به هر حال باید پاسخگوی این مساله باشد.»

سروش رفیعی چندان بدون هماهنگی هم به قطر نرفت. او با کادر فنی تیم هماهنگ کرده بود اما زمانی که برگشت، سیروس پورموسوی و اکثر دستیارانش از فولاد خوزستان اخراج شده بودند. سعداوی به‌عنوان یک مربی می‌گوید رفیعی باید با باشگاه برای رفتن به قطر هماهنگ می‌کرد نه با کادر فنی: «شما در کجای دنیا سراغ دارید وقتی بازیکنی بخواهد جایی برود با کادر فنی هماهنگ ‌کند و کادر فنی این اجازه را صادر ‌کند؟ مسوولیت رفتن بازیکن به خارج از کشور با مدیریت باشگاه است. کادر فنی هم می‌تواند نظر خودش را بدهد.»

به هر حال همین سفر بدون هماهنگی باشگاه فولاد باعث شد مسوولان باشگاه به دنبال بهانه‌ای باشند که قرارداد سروش رفیعی را فسخ کنند تا مبلغ بالای قرارداد او را نپردازند. این مساله البته در حال حل شدن بود که سازمان لیگ اعلام کرد فسخ قرارداد سروش رفیعی ثبت شده. مساله‌ای که سروش رفیعی را خیلی ناراحت کرد. سعداوی در واکنش به این مساله می‌گوید: «سروش رفیعی 2 بار بدون هماهنگی باشگاه به قطر رفت و حالا با فسخ قراردادش می‌خواهد هواداران را مقابل مدیریت باشگاه قرار دهد. این در حالی است که هواداران هوشیار هستند و بدون شک از باشگاه حمایت خواهند کرد. من به سروش رفیعی پیشنهاد می‌کنم با هواداران روراست و صادق باشد. حلقه گمشده اینجا صداقت است و باید بگویم مسائل مالی برای سروش رفیعی اولویت اول و آخر است، نه صداقت. سروش بهتر است به جای این کارها سعی کند روی کارش تمرکز داشته باشد. کسی که می‌گوید عاشق فولاد است و می‌خواست دینش را ادا کند، رایگان بازی می‌کرد، نه با قرارداد دلاری. آن هم زمانی که یک نیم فصل به فولاد بدهکار بود.»

سروش رفیعی در این مدت حرف‌های جالبی برای جدایی‌اش از فولاد بیان کرد. او از باشگاه خواست در مورد این مساله صحبت کند و خیلی از مسائل را توضیح دهند اما هیچ واکنشی از باشگاه فولاد ندیدیم. شاید همین مساله هم باعث شد سعداوی واکنش نشان دهد اما باید دید چرا باشگاه فولاد خوزستان سکوت کرده و هیچ پاسخی به صحبت‌های رفیعی نداشت. باید دید بالاخره حق با سروش رفیعی است یا فولاد خوزستان و سرمربی سابقش.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز