خبرگزاری کار ایران

هفت تفاوت علی علیپور – سوزوکی؛ قاتل سرخ کیست؟

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۵۵۱

علی علیپور و یوما سوزوکی دو مهاجم هدف پرسپولیس و کاشیما آنتلرز محسوب می‌شوند که نگاه سرمربیان دو تیم برای دستیابی به هدف به ساق آنها دوخته شده است.

به گزارش ایلنا، نقش‌های تعیین‌کننده فینال لیگ قهرمانان 2018 آسیا را برای مهاجمان اصلی پرسپولیس و کاشیما در نظر گرفته‌ایم: برای علی علیپور و یوما سوزوکی که هر کدام با «گل»‌ها و یا «پاس‌گل»‌هایشان در دو بازی رفت و برگشت می‌توانند سرنوشت قهرمانی این فصل را رقم بزنند و این همان چیزی است که به مقایسه عملکرد آسیایی آنها جذابیت بیشتری می‌دهد. کارنامه آنها را کنار هم می‌گذاریم و نتیجه‌اش می‌شود اینکه‌ علی علیپور را مهاجمی گلزن‌تر و تکنیکی‌تری بدانیم در حالی که سوزوکی بیشتر شبیه یک مهاجم مکمل عمل می‌کند و در بازیسازی و کمک به خط میانی نقش فعال‌تری دارد. در واقع علیپور مهاجم نوک کاملی به نظر می‌رسد و از او بیشتر می‌توان انتظار گلزنی داشت اما در عوض یوما سوزوکی در گلسازی و فضاسازی برای هم‌تیمی‌هایش موفق‌تر بوده است.

1. علیپور و سوزوکی در هر 12 مسابقه این فصل لیگ قهرمانان در ترکیب اصلی تیم‌هایشان به میدان رفته‌اند. علی علیپور جمعا 1036 دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده و سوزوکی 1023 دقیقه با پیراهن کاشیما در میدان بوده است. گلزن پرسپولیس 7 بار تعویض شده و از زمین بیرون رفته اما سوزوکی 3 بار تعویض شده است.

2. علی علیپور 5 گل در لیگ قهرمانان این فصل به ثمر رسانده در حالی که سوزوکی 2 گل زده. البته دو تا از گل‌های علیپور 2 پنالتی بوده اما سوزوکی پنالتی گل نکرده است. به تبع این آمار علیپور در هر 2/207 دقیقه یک گل زده و سوزوکی در هر5/511 دقیقه یک گل.

3. تعداد شوت‌های در چارچوب علیپور 18 و شوت‌های در چارچوب سوزوکی تا قبل از فینال 8تاست. دقت شوت علی علیپور هم 1/62 درصد و دقت شوت سوزوکی 8/34 درصد. حال آنکه علیپور هیچ سانتر موفقی نداشته اما سوزوکی دو ارسال موفق داشته است.

4. علیپور در این فصل لیگ قهرمانان فقط یک پاس گل داده و سوزوکی 4 پاس گل. در تعداد پاس‌های کلیدی اما رقابت نزدیک‌تر است: علیپور 13 و سوزوکی 14 پاس کلیدی داده‌اند. در عوض علیپور دو پنالتی هم گرفته اما سوزوکی نتوانسته پنالتی بگیرد. ضمن اینکه علیپور 6 بار در آفساید بوده و سوزوکی 9 بار.

5. در فاز تدافعی و در آیتم تکل برنده، عملکرد سوزوکی بهتر بوده چرا که او 9 تکل برنده داشته و علیپور 4 تا. در پوشش هم علیپور 6 بار و سوزوکی 10 بار موفق عمل کرده‌اند. در بلاک کردن توپ سوزوکی دو بار موفق بوده اما علیپور بلاکی نداشته اما در عوض در تعقیب توپ، علیپور 5 بر 4 از سوزوکی پیش است.

6. علیپور 173 پاس سالم داشته اما سوزوکی 239 پاس سالم ارسال کرده است. در دقت پاس، آمار علیپور 8/69 درصد و سوزوکی 1/73 درصد بوده. تعداد دریبل‌های موفق علیپور 12 و دریبل‌های موفق سوزوکی هم 8 تاست.

7. مهاجم پرسپولیس 16 بار از حریفان خطا گرفته اما سوزوکی 30 بار یعنی بیش از دو برابر او. از طرفی علیپور کلا 13 خطا مرتکب شده اما سوزوکی 19 بار خطا کرده است. علیپور فقط یک کارت زرد گرفته اما سوزوکی 2 کارت زرد.

نتیجه این مقایسه می‌شود اینکه‌ علی علیپور را مهاجمی گلزن‌تر و تکنیکی‌تری بدانیم در حالی که سوزوکی بیشتر شبیه یک مهاجم مکمل عمل می‌کند و در بازیسازی و کمک به خط میانی نقش فعال‌تری دارد. در واقع علیپور مهاجم نوک کاملی به نظر می‌رسد و از او بیشتر می‌توان انتظار گلزنی داشت اما در عوض یوما سوزوکی در گلسازی و فضاسازی برای هم‌تیمی‌هایش موفق‌تر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز