خبرگزاری کار ایران

بیانیه باشگاه تراکتورسازی خطاب به کمیته داوران:

جوانگرایی بسیار پسندیده است اما نه در هر زمان و هر مکان!

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۰۶۴

باشگاه تراکتورسازی با انتشار بیانیه‌ای خطاب به کمیته داوران، به وضع قضاوت‌های مسابقات اعتراض کرد.

به گزارش ایلنا نقل از سایت رسمی باشگاه تراکتورسازی،‌ در هفته نهم، مسابقه بین‌ نفت آبادان و تراکتورسازی گل دوم نفت آبادان در حالی به ثمر رسید که توپ پس از برخورد به تیر دروازه به بیرون رفته بود و ضربه سر بازیکن نفت در حالی به مهاجم این تیم رسید که توپ کامل از خط عرضی خارج شده بود اما متاسفانه کمک‌داور به علت سرعت شتاب توپ به نقطه کرنر نرسیده و نتوانست خروج توپ از خط عرضی را تشخیص دهد. 

در هفته دهم و بازی مقابل سپیدرود پنالتی روی مهاجم تراکتورسازی اتفاق افتاد که داور این خطا را تشخیص نداد و در دقیقه ۹۰ نیز درحالیکه تیم تراکتورسازی در موقعیت ضد حمله قرار می‌گرفت، عدم جایگیری مناسب داور و در مسیر توپ قرار گرفتن ایشان باعث شد تا پس از اصابت توپ به بدن داور به بازیکنان حریف رسیده و دروازه تیم ما باز شود. 

از آنجایی که احترام به داور جزیی لاینفک از اخلاق حرفه‌ای این باشگاه است از صدور بیانیه و اعتراض به نحوه قضاوت داوران چشم‌پوشی کردیم زیرا باور داریم داور به عنوان یک انسان ممکن الخطاست و جامعه پاک داوری از هرگونه فساد مبراست اما با اطلاع از چیدمان هفته یازدهم متوجه شدیم که ایراد کار متوجه داوران عزیز نمی‌باشد، بلکه این ایراد متوجه تصمیم گیران مستقر در کمیته محترم داوران است.

یک سوال مهم از فریدون اصفهانیان داریم، آیا شما حساسیت و جدول مسابقات را در چیدمان لحاظ می کنید؟

با عملکرد این چند هفته کمیته داوران به این باور رسیدیم که هیچ ساز و کار اصولی در نحوه انتخاب داوران وجود ندارد. 

آقای اصفهانیان اگر نمی توانید و یا همکارانتان که در گذشته در همه رسانه‌ها در مورد داوری صحبت می‌کردند و در حال حاضر سکوت اختیار کرده‌اند نمی توانند به شما کمک کنند ما داوطلبانه اعلام می‌کنیم که حاضریم به شما کمک نماییم.

تراکتورسازی در رده چهارم جدول قرار دارد، پیکان نیز در رده پنجم قرار دارد. هر دو تیم شانزده امتیازی و دارای تفاضل گل برابر هستند. شما بفرمایید برای این بازی ۶ امتیازی آیا داوری که سابقه قضاوت ۳ مسابقه در لیگ برتر را دارد باید برای این بازی انتخاب شود؟

اگر کمیته داوران برای جایگاه خود و تیم‌ها ارزشی قایل نیست، حداقل دلسوز داور جوان و آینده‌دار خود باشد. جوانگرایی امری بسیار پسندیده است اما نه در هر زمان و هر مکانی، زیرا با عدم اشراف به وضعیت موجود، یقینا فوتبال دچار خسارت خواهد شد. 

هیچگونه پیش داوری نمی کنیم اما از کمیته محترم داوران خواستاریم در بازی‌های حساس به ضرورت تجربه توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز