خبرگزاری کار ایران

صفر گل زده، صفر پاس گل، صفر شوت به دروازه

الحاجی گرو در آستانه دیپورت از استقلال

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۷۰۹

تکرار مکررات است صحبت از خریدی که حرص تماشاگران را در ورزشگاه در می‌آورد.

به گزارش ایلنا، بازیکنی با هیکلی قوی و تنومند که اگر یک تنه به بازیکنان حریف بزند، بازیکن تیم مقابل خودش را در کنار تابلوهای تبلیغاتی می‌بیند اما اینجا میدان کشتی و رینگ بوکس نیست و یا روی تخته قرار نیست وزنه‌ای برداشته شود که این بدن تنومند راهگشا باشد، جایی که گرو الحاجی می‌ایستد مستطیل سبزی است که هوادار از او گل می‌خواهد نه فن بارانداز و فنون دیگر کشتی. این روزها هواداران گرو را بیشتر در قامت یک کشتی‌گیر می‌بینند تا یک مهاجم گلزن و این مشکلی است که این روزها بدجور استقلال را رنج می‌دهد. وقتی این اجبار سخت‌تر هم می‌شود که گرو در مقام قیاس با تیام قرار می‌گیرد و اینجا دیگر جای تخفیفی نیست و همین نکته باعث می‌شود که در جلسات کمیته فنی قرار بگذارند گرو الحاجی دیگر نباشد.

 دیر رسیدند، پول نداشتند و بهانه‌های دیگر باعث شد که بازیکنانی مثل تیام و جباروف را از دست بدهند.

در جایی که همه چیز به‌هم ریخت و مدیران قبلی رفتند و دیگر پشت سرشان را هم نگاه نکردند تا یک عذرخواهی خشک و خالی داشته باشند، مدیران بعدی در فرصتی کم با حالتی شتابزده به نحوی جوزده شدند که به یکباره شروع کردند به خرید بازیکنان خارجی.

 تیام هم این فرصت را ایجاد کرده بود تا مدیران با خوش‌خیالی و با پیش‌زمینه ذهنی کاملا مثبت به سراغ گرو الحاجی و نویمایر بروند و بعد هم با طارق قرارداد بستند. البته بازیکنان عراقی در لیگ ایران خوب جواب دادند و طارق هم یکی از آنها است اما نویمایر به‌عنوان یک بازیکن آلمانی فقط بلد است خوب شوت بزند، گرو هم بیشتر با بدنی تنومند به درد جنگ‌های تن به تن می‌خورد تا گل زدن.

 حالا اما حال هواداران خراب است و در فضای مجازی فقط از گرو انتقاد می‌شود. پیروز قربانی به‌عنوان پیشکسوت استقلال معتقد است که نباید فقط از خارجی‌های استقلال انتقاد کرد و این نهایت بی انصافی است، هرچند که قربانی درست می‌گوید اما این هوادار روزی را می‌بیند که خرید بی‌فایده استقلال پرونده شکایت مالی خود را تقدیم فیفا کند، آن زمان است که بازی‌های حرص دربیار او این هوادار را آزار می‌دهد.

راستی گرو الحاجی چند دقیقه برای استقلال بازی کرده است؟ مرور آمار بازی‌های استقلال (در جام حذفی، لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر) نشان می‌دهد که گرو الحاجی 370 دقیقه در این بازی‌ها به میدان رفته است و در این دقایق نه موفق شده پاس گل بدهد، نه گل بزند و نه حتی شوت به سمت دروازه داشته است.

 آنهایی که از نزدیک تمرینات استقلال را تماشا می‌کنند به این نکته اشاره می‌کنند که این بازیکن در بیشتر اوقات در انزوا به ثمر می‌برد و زیر فشار جدی است. نکته اینجاست که مدیران استقلال حاضر نیستند مسوولیت خرید این بازیکن را بر‌عهده بگیرند و اصرار دارند خود شفر مصرانه خواسته که گرو خریداری شود.

 البته در این میان قدوس بازیکن تیم ملی هم سعی کرد از این مهاجم نیجریه‌ای دفاع کند و به این نکته اشاره کرد که در تیم قبلی‌اش بد کار نکرده و شفر براساس توانایی‌های او دست به خرید این بازیکن زده است اما گرو در مدتی که در تیم استقلال حضور داشته حتی نشانی از یک مهاجم معمولی را هم ندارد و آمار نشان می‌دهد که او بی‌اثرترین و خنثی‌ترین بازیکن استقلال در داخل زمین بوده است.

 شاید هم به همین دلیل است که کمیته فنی استقلال در این روزها شفر را تحت فشار قرار دادند که فکری به حال این مهاجم بکند و نیم‌فصل دوم او را از فهرست استقلال جدا کند. گرو در بازی‌های استقلال تنها دو بار حضور 90 دقیقه‌ای داشته و در سایر بازی‌ها به‌عنوان یار تعویضی آمده است و در دقایقی که به زمین آمده هیچ اثر مثبتی برای تیم استقلال نداشته است.

در این شرایط و در روزهایی که شفر هم در ورزشگاه شعار (حیا کن، رهاکن) را می‌شنود و یا بعد از بازی با سپاهان بازیکنان با شعار بی‌غیرت به رختکن هدایت می‌شوند و برای مدت‌ها در رختکن خودشان را حبس می‌کنند، باید فکر اساسی برای ادامه لیگ بکنند.

به‌طور حتم در نیم فصل دوم در فهرست استقلال تغییراتی انجام می‌شود. بازیکنانی مثل داریوش شجاعیان و محسن کریمی به‌طور حتم به فهرست اضافه می‌شوند و بازیکنانی که بدون دلیل فهرست را پر کرده‌اند، جمع استقلالی‌ها را ترک می‌کنند و حتما گرو الحاجی و نویمایر هم بازیکنانی هستند که از فهرست استقلال خارج می‌شوند.

پرسپولیس که این روزها با دست خالی بهترین نتایج را گرفته و حتی در یک قدمی قهرمانی آسیا است، در نیم فصل دوم با خریدهای جدید قوی‌تر می‌شود و مدعی اصلی قهرمانی است. در چنین شرایطی تیم استقلال با این اوضاع و احوال اگر بتواند نتایج فصل قبل را تکرار کند به موقعیت رویایی رسیده چون تیم امیر قلعه نویی هم سایه به سایه تیم پرسپولیس خودش را برای سکوی قهرمانی آماده می‌کند.

پیرمرد محبوب آلمانی که رویای قهرمانی با استقلال را دارد، در جایی آنقدر زیر فشار روحی قرار می‌گیرد که حتی یادش می‌رود تعویض سوم را انجام داده و بازیکنانش را برای تعویض دیگری آماده می‌کند.

این یعنی غرق شدن در همان اتفاقی که خیلی زود به سراغ شفر آمده است و او باید در این بحران فکر اساسی به حال بیمار خود بکند.

 اینکه استقلال در جام حذفی هم باید مقابل تیم دایی قرار بگیرد و برای صعود به مرحله بعد نیازمند عبور از تیم این مربی است هم خودش نشان می‌دهد که کار استقلال در جام حذفی هم خیلی زود گره خورده است و فقط این گره به دست خود شفر باز می‌شود البته نه با ابزاری مثل بازی دادن به گرو الحاجی یا نویمایر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز