خبرگزاری کار ایران

صحبت‌های علیرضا بیرانوند با سایت AFC:

از مقایسه با عابدزاده و حجازی تا زمان جدایی از پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۵۹۳

علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس در گفتگو با سایت AFC از زمان جدایی خود از پرسپولیس صحبت کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی AFC؛ نتیجه 1-1 برای صعود پرسپولیس کافی بود. دریافت تنها یک گل برابر السد در طول دو بازی از سوی بیرانوند به طور موثر آنها را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برد. او توپ ژاوی، افسانه اسپانیایی که با ضربه سر از تنها هفت متری دروازه به ثمر رسید را دفع کرد.

در آن لحظه 81000 نفر از طرفداران در استادیوم آزادی به طور کامل سکوت کردند و فکر کردند کارشان تمام است اما دروازه‌بان پرسپولیس ایده متفاوتی داشت. بیرانوند واکنش غیرممکنی را به وجود آورد تا تیمش را نجات دهد.

برای بیرانوند بسیار مهم بود که پرسپولیس برای اولین بار در فینال لیگ قهرمانان آسیا باشد، او حالا با بزرگترین دروازه‌بان‌های تاریخ ایران مقایسه می‌شود.

بیرانوند عملکرد قهرمانانه‌‌اش در جام جهانی 2018 روسیه، او را به شهرت جهانی رساند، به خصوص زمانی که او ضربه پنالتی از کریستیانو رونالدو پرتغال را مهار کرد. او در مورد مقایسه‌اش با دو گلر مطرح تاریخ ایران گفت:" احمدرضا عابدزاده و ناصر حجازی دروازه‌بان های بزرگ هستند که من از آنها بسیار یاد گرفته‌ام. من هرگز نمی توانم مثل آنها باشم. حجازی یک مرد عالی بود که به خاطر احترام به ارزش‌های اخلاقی شناخته شده بود. من همیشه از او آموخته‌ام. و من عابدزاده را خیلی دوست دارم پسرش هم تیمی من در تیم ملی است. "

با این حال بیرانوند می‌تواند عنوانی را بدست آورد که هیچکدام از دو دروازه‌بان ایرانی در اختیار ندارند، اگر او تبدیل به بازیکن سال AFC شود به این جایگاه خواهد رسید. او طی 12 ماه گذشته با عملکردش به احتمال زیاد خود را یکی از نامزدهای این عنوان در ماه نوامبر قرار داده است.

دروازه‌بان تیم ملی ایران گفت: "اگر من بتوانم این عنوان را کسب کنم، برای خودم و کشورم افتخار بزرگی خواهد بود. امیدوارم این اتفاق بیافتد، زیرا همیشه یکی از خواسته‌های من در زندگی بوده است. اگر من بتوانم این جایزه را ببرم، سال‌های آینده از آن لذت خواهم برد،

پس از گذراندن تمام دوران بازیگری خود برای نفت تهران و سپس پرسپولیس، عملکرد بیروانوند در طول سال، مطمئنا پیشنهاداتی را از اروپا به ارمغان خواهد آورد که در آن بسیاری از بهترین فوتبالیستهای ایران در زمینه تجارت خود قرار دارند، اما بعد از آن هرگونه صحبت از سوئیچ اروپا را به تعویق می اندازد جام آسیا AFC 2019.

پس از تجربه بازی در نفت تهران و پرسپولیس، عملکرد بیرانوند در طول سال بدون شک پیشنهادات اروپایی جذابی برای او همراه خواهد داشت که نمونه آن را پیش از این بهترین فوتبالیست‌های ایران تجربه کرده‌اند. اما بیرانوند هرگونه جابجایی و تغییر تیم را به بعد از بازی‌های آسیایی جام ملت‌های 2019 به تعویق می‌اندازد: پس از جام جهانی من فقط به پرسپولیس فکر می‌کردم زیرا واقعا به مشکلات این تیم توجه داشتم. در حال حاضر می‌خواهم قهرمان لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس باشم و پس از آن من تمرکزم را  روی جام ملت‌ای آسیا خواهم گذاشت. من واقعا دوست دارم بهترین دروازبان آسیا با ایران در جام ملت‌های آسیا 2019 باشم. پس از آن زمان کافی برای فکر کردن درباره هرگونه پیشنهاد را خواهم داشت، اما همان طور که همیشه گفتم، اگر روزی از ایران بروم می خواهم برای یک باشگاه بزرگ در اروپا بازی کنم."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز