خبرگزاری کار ایران

کارلو آنجلوتی از بازگشت به ایتالیا می‌گوید

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۲۲۶

کارلو آنچلوتی می‌گوید انتظار نداشته که پیشنهاد هدایت ناپولی را دریافت کند. آنچلوتی در اواسط فصل پیش از سرمربیگری بایرن مونیخ اخراج شد.

به گزارش ایلنا، او تا پایان فصل بیکار بود تا اینکه اورلیو دلورنتیس مالک ناپولی بعد از اختلاف پیدا کردن با مائوریتسیو ساری، او را برکنار کرد و به آنچلوتی پیشنهاد داد. آنچلوتی به نشریه ماتینو گفت: «من انتظار نداشتم که دلورنتیس با من تماس بگیرد. در واقع انتظار هر چیزی را داشتم جز اینکه به اینجا بیایم. فکر می‌کردم ماجرای ساری در ناپولی ادامه پیدا خواهد کرد اما زمانی که به من پیشنهاد داده شد مطمئن بودم که قبول آن تصمیم درستی است چون در این باشگاه از پروژه‌اش گرفته تا بازیکنانش همه چیز مساعد بود.»

آنچلوتی ادامه داد: «مقایسه‌هایی که بین من و ساری صورت می‌گیرد هرگز آزارم نداده است. من او را خیلی خوب می‌شناسم و دوستش دارم چون در این تیم کارهای خوبی انجام داده است. او با کیفیتی که این تیم دارد، نتایج خوبی گرفت و تیمش قدرتمند بود. یکی از نشانه‌های مهم کاری که او در 3 سال حضورش در ناپولی انجام داد، افزایش هوشیاری بازیکنان در قیاس با بسیاری از دیگر فوتبالیست‌ها است. دلورنتیس؟ او پرهیاهو و بخشنده است و ما با هم فقط درباره فوتبال حرف نمی‌زنیم. وقت گذراندن با او و خانواده‌اش لذت‌بخش است. گاهی وقت‌ها با هم مسابقه‌ای انجام می‌دهیم و من اکثر اوقات برنده می‌شوم اگرچه بعضی وقت‌ها می‌گذارم که او فکر کند بهتر است. فکر می‌کنم که درست باشد به رییس باشگاه و مدیرورزشی بگویم من چه تیمی را می‌خواهم به زمین بفرستم. البته تنها صبح روز مسابقه تصمیم می‌گیرم که کدام بازیکنان بازی کنند.»

آخرین باری که یک تیم از جنوب ایتالیا قهرمان شده به سال 1990 برمی‌گردد که آن هم ناپولی مارادونا بود. کارلتو اما به تکرار آن افتخار امیدوار است. او گفت: «الان زمان قهرمانی در سری A است. در جنوب ایتالیا ناپولی تنها مدعی است. تمام سرمایه‌گذاری‌ها در شمال کشور است و به همین دلیل هم تیم‌های شمال بر فوتبال ایتالیا سلطه دارند. ما هم هرچه در توان‌مان داشته باشیم انجام می‌دهیم. امسال اینتر هم می‌تواند ما را به چالش بکشد. آنها تیمی قوی و باکیفیت هستند.»

کارلتو که سابقه کار در تمام 5 لیگ‌ معتبر اروپا را دارد معتقد است تفاوت‌های عمده‌ای در بخش زیرساخت‌ها و امکانات در فوتبال کشورش با سایر کشورها وجود دارد و این یکی از دلایل جا ماندن کالچو از دیگر لیگ‌های مطرح فوتبال قاره سبز است. او با اشاره به وضعیت نامناسب ورزشگاه سن‌پائولو، ورزشگاه خانگی ناپولی گفت: «ایتالیا در زمینه زیرساخت‌ها و نه بخش فنی عقب است. ما استعداد‌های بزرگی نداریم اما فکر نمی‌کنم از نظر فنی مشکلی داشته باشیم چون بازیکنان خوبی مانند لورنزو اینسینیه، نیکولو بارلا و فدریکو برناردسکی داریم و علاوه بر او الکس مرت را هم داریم که در آینده بازیکن بزرگی می‌شود. در زمینه ساخت استادیوم، عقب هستیم، مردم به ورزشگاه نمی‌روند. در اروپا داستان فرق می‌کند، مردم به استادیوم می‌روند و آنجا وقت می‌گذرانند. آنجا رستوران و جذابیت‌های دیگری دارد که شما می‌توانید یک روز را با خانواده‌تان سپری کنید.»

آنچلوتی یک ایراد دیگر هم به فوتبال کشورش گرفت. او گفت: «در ایتالیا، رقابت جای خودش را به توهین و گستاخی داده است. امروز ما تنها کشوری هستیم که این کارها را می‌کند. در اسپانیا میان رئال مادرید و بارسلونا رقابت شدیدی وجود دارد اما هرگز کسی از خط قرمزها رد نمی‌شود. در ایتالیا اما همیشه ما شاهد چنین چیزهایی هستیم. ما باید فکری به حال این وضعیت کنیم و ورزشگاه را به جایی مناسب برای حضور خانواده‌ها تبدیل کنیم.»

منبع: فوتبال ایتالیا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز