خبرگزاری کار ایران

وینفرد شفر؛ عصیانگری‌ها عامل شکست استقلال

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۲۲۵

وینفرد شفر بی‌گمان عصبانی‌ترین سرمربی تاریخ باشگاه استقلال است. مردی که از همان لحظه شروع بازی دنبال بهانه می‌گردد تا به سمت داوران یورش ببرد و به تصمیم‌های آنها اعتراض کند.

به گزارش ایلنا، حمله‌های شفر ابتدا از کمک‌داور چهارم آغاز می‌شود، بعد به کمک‌داور بازی می‌رسد و بعد گریبان داور وسط را می‌گیرد. پیرمرد برخلاف سن و سالش که به نظر می‌رسد باید آرام و متین باشد و از یک سعه صدر ذاتی سود ببرد، هیچ نشانه‌ای از آرامش در وجود خود ندارد؛ بی‌وقفه سر داوران فریاد می‌کشد و حتی گاهی با دست زدن‌های مکرر خود سوت‌های آنها را به سخره می‌گیرد.

 شفر بیش از یک فصل است که روی نیمکت استقلال می‌نشیند و به جز هفته‌های آغازین ورودش به دایره مربیگری استقلال دیگر آن مربی متین لب خط نبود و با اعتراض‌های سریالی، داوران را تحت فشار می‌گذاشت. بی‌شک اگر هر مربی ایرانی چنین رفتاری را کنار زمین انجام می‌داد با تنبیه‌های گسترده‌ای مواجه می‌شد اما سرمربی استقلال بی‌دلیل همواره از چنین جرایمی مصون مانده و هیچ گزارشی علیه‌اش نشده و اگر هم شده با پیگیری مجدانه کمیته انضباطی همراه نبوده است. اخیرا در بازی استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان داور اقدامی در این راستا انجام داد و شفر از بازی اخراج شد تا یک بازی حضور روی نیمکت استقلال را از دست بدهد اما چنانچه همه داوران قانون را اجرا می‌کردند، سرمربی استقلال بازی‌های بیشتری را محروم می‌شد.

وینفرد شفر؛ عصیانگری‌ها عامل شکست استقلال

در بازی جمعه شب با سپاهان که با تنش‌های بسیاری هم همراه بود، شفر تا جایی پیش رفت که با بیژن طاهری هم درگیری لفظی پیدا کرد. شدت این درگیری به حدی بالا بود که طاهری برای ثانیه‌هایی بهت‌زده به صورت شفر نگاه کرد تا عصبانیت پیرمرد کاهش یابد. فریاد‌های شفر بر سر بیژن طاهری را پیش‌تر به شکلی زننده‌تر در مواجهه با اصغر حاجیلو دیده بودیم. در بازی با السد سرمربی استقلال برای لحظاتی با حاجیلو هم درگیر شد و بعد از آن ماجرا حتی خبرهایی مبنی بر جدایی احتمالی آقای سرپرست از کادرفنی نیز شنیده شد که دخالت باشگاه استقلال مانع از تغییرات احتمالی شد. شاید اگر فتحی، مدیری پیشکسوت محور نبود و برای قدیمی‌های باشگاه استقلال ارزشی قایل نمی‌شد، خیلی زود عذر حاجیلو را می‌خواست تا قدری تنش‌ها فروکش کند اما اصرار فتحی به ماندن حاجیلو باعث شد تا اصغرآقا در همان پست باقی بماند. درباره روابط شفر با بیژن طاهری نیز خبرهای خوشایندی به گوش نمی‌رسد. شفر از همان روزهای آغازین فعالیتش که قرار شد طاهری کنارش باشد نسبت به این موضوع واکنش مثبتی نداشت. در تایید این وضعیت کافی است به مصاحبه‌های پیرمرد در ماه‌های اخیر بنگریم. آیا جایی دیده‌اید که شفر از کمک دستیارانش بگوید؟ آیا جایی دیده‌اید که سرمربی استقلال نامی از بیژن طاهری ببرد؟ اصغر حاجیلو هم از دیدگاه سرمربی استقلال عنصری بی‌فایده است و اگر او حدود اختیارات بیشتری داشت حاجیلو را حذف می‌کرد. رفتارهای خودسرانه سرمربی استقلال و این اعتراض‌های عجیبش که حالات بسیار زشتی را روی نیمکت استقلال پدیده آورده البته تنها به این دایره ختم نمی‌شود. شفر حتی در نشستی که با مجتبی جباری در تمرین استقلال داشت، هرگز باشگاه استقلال را در جریان قرار نداد تا مشخص شود چندان برای ضوابط اداری و سلسله مراتب نیز ارزشی قایل نیست.

وینفرد شفر؛ عصیانگری‌ها عامل شکست استقلال

رفتارهای سرمربی استقلال آنجا بیشتر نا‌امیدمان می‌کند که درگوشه ذهن‌مان یک خاطره تلخ هم از او به یادگار داریم. جایی که شفر زیر تمام قول و قرارهایش با مدیرعامل سابق زد و توافق اولیه را که می‌گفت دستمزدش تا 600 هزار دلار افزایش می‌یابد منتفی دانست و از مدیران سابق خواست دوباره با او پای میز مذاکره بنشینند که در نهایت با دریافتی 850 هزار دلار حاضر به تمدید قرارداد شد. شفر در پایبندی به آنچه چه خود تعهد داده بود نیز با باشگاه روراست نبود. سرمربی استقلال با این رویه اخلاقی بدون شک در این تیم با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد. لازم است که شفر اولا با همکاران ایرانی‌اش تعامل بیشتری داشته باشد و در برخی تصمیم گیری‌های مهم از جمله انتخاب دستیار، حتما نظرات مسوولان باشگاه را جویا شود و بعد به سراغ گزینه‌های مورد نظرش برود.

مساله دیگری که پیرمرد باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد همین رفتار‌های تندخویانه در کنار زمین است. او را در بازی با سپاهان 90 دقیقه معترض دیدیم. شفر در این میدان تا جایی پیش رفت که دستیارش را در مقابل دیدگاه ده‌ها هزار تماشاگر آن‌گونه مورد شماتت قرار داد. حال اینکه دوربین‌ها از این صحنه غافل بودند را باید از خوش‌شانسی شفر و باشگاه استقلال دانست اما بدون شک اگر جلوی این چالش‌ها گرفته نشود و شفر روی همان مداری حرکت کند که در بازی با سپاهان دیده شد، این مجموعه به نقطه روشنی با سرمربی‌اش نخواهد رسید.

استقلال هر قدر هم که از جانب داوران لطمه ببیند- نمونه‌اش همین بازی با سپاهان که یک پنالتی گرفته نشد- شفر نباید کنار زمین این گونه عصبی و پرخاشگر باشد و برای هر تصمیم کوچکی اینچنین دعوای لفظی راه بیندازد. استقلال یقینا به سرمربی‌اش در بازی‌های آتی نیاز دارد و شفر اگر خویشتن‌دار و آرام باشد بی شک استقلال از وجود او که به لحاظ عملی سرشار از تجربه است، بهره‌های بیشتری خوهد برد. چه بسا ریشه نبردن‌های پی درپی استقلال در فصل جدید به اوج رسیدن همین عصبانیت‌ها باشد. شفر فصل قبل قابل تحمل‌تر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز