خبرگزاری کار ایران

سکوت ستاره پرسپولیس شکست/ رفیعی: بدون خبر قراردادم را فسخ کردند؛ مگر کلاس نقاشی است که بدون اجازه بروم؟

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۰۱۳

هافبک تیم پرسپولیس درباره اتفاقاتی که در فولاد برایش رخ داد صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، سروش رفیعی در حاشیه تمرین پرسپولیس درباره ماجراهایی که در فولاد داشت، اظهار داشت: من قراردادی یک ساله با فولاد بستم. با وجود اینکه قرارداد یک ساله بود بندی داشتم که می‌توانستم نیم فصل آزاد شوم. قضیه باز شد که چه اتفاقی افتاد. دوست داشتم به رسم احترام اول مسئولان و مدیر فولاد صحبتی داشته باشند و از زبان آنها داستان را بشنویم. آرزویم این بود حقیقت را بگویند. برایم مهم این بود مردم خوزستان و هواداران فولاد که به من محبت داشتند ذهنیت‌شان خراب نشود. به همین دلیل دوست دارم آقای رضایی میرعامل فولاد صحبت کند و شفاف قضیه را بگوید. اگر قضیه غیر از این بود که من می‌دانم، کامل توضیح می‌دهم.

رفیعی در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها می‌گفتند حواست به فولاد نبوده و به پرسپولیس فکر می‌کردی، تصریح کرد: متاسفانه فقط در کشور ما این ذهنیت است. همه دنیا این اتفاقات می‌افتد که می‌دانند سال بعد و نیم فصل کجا هستند و کارشان را انجام می‌دهند. این حرف‌ها خنده‌دار است.وقتی شما بازیکن حرفه‌ای می‌شوی در بازی دوستانه هم دوست نداری خودت را از نظر کم و شخصیتی کمتر از بقیه ببینی و بگویند ضعیف شده‌اند. قبلا هم گفته‌ام به فولاد دیر رسیدم چون بدنسازی اولی فصل مهم است. از طرفی آسیب‌دیدگی جزئی هم داشتم مجبور بودم خیلی فشار نیاورم همین باعث شد چند هفته اول خوب کار نکنم.

بازیکن سابق فولاد خوزستان یادآور شد: 6 هفته اول 8 امتیاز گرفتیم در ادامه روند کار فولاد در 5-6 بازی آخر 2 امتیاز گرفته است. حالا حضور من بوده یا کادر ما در همان تایم امتیاز خوبی گرفتیم که خیلی از تیم‌های بزرگ در آن زمان 6 امتیاز هم نگرفتند اما شرایط من این طوری شد که بعد از هفته ششم در جام حذفی بازی کردیم با تیم دسته 2 یا 3 که 7 گل زدیم. روز بعد از سپاهان هم من سر تمرین بودم.

رفیعی درباره اینکه باشگاه گفته تو نمی‌خواهی در کنار تیم باشی، عنوان کرد: بازی سایپا انجام شد و من کامل بازی کردم. دقیقه 80 فکر می‌کنم تعویض شد. در تایم تعطیلات لیگ بود و از مربی خواستم اجازه دهند چند روز بیشتر از بقیه استراحت کنم تا مچم بهتر شود. به قطر سفر کردم  چون مرکز آسپیتا را که یکی از بهترین مراکز پزشکی دنیاست می‌شناختم و تیم پاری‌سن‌ژرمن و منچستر تست پزشکی می‌دهند.


وی افزود: گفتم با هزینه خودم می‌روم. سوال کردم پزشکان ایرانی گفتند آسیب‌دیدگی من حداقل یک تا دو ماه زمان می‌برد اما در قطر گفتند اینقدر زمان نمی‌برد. چیزی که مرا ناراحت کرد این بود که من به مسئولان فولاد رک گفتم 6 بازی برای شما کرده‌ام تا الان پولی نداده‌اید. 3 ماه از لیگ گذشته است، اگر مصدومیت من بیشتر از یک ماه طول کشید و نتوانم در نیم فصل بازی کنم قراردادم را فسخ می‌کنم. یک ریال نگرفته‌ام و یک ریال هم نمی‌گیرم. وقتی برگشتم روز بعد از بازی با سپاهان سر تمرین بودم. گفتم اگر برای بازی با ماشین‌سازی نیاز دارید من می‌توانم بیشتر تمرین کنم تا چند دقیقه از من استفاده کنید گفتند نه چون بعد از بازی با ماشین‌سازی چند هفته استراحت بودم.


بازیکن پرسپولیس یادآور شد: من برای بازی با پدیده هم آماده بودم قرار بود بازی کنم از آنجا مشکلات شروع شد و شنیدم که بدون اطلاع من فولاد نامه فسخ قرارداد مرا به فدراسیون زده است. این بند در قرارداد من بود اگر بدون مجوز به خارج از کشور بروم آنها اجازه فسخ قرارداد دارند.من فقط از مدیرعامل نامه نداشتم. سرمربی آقای پورموسوی در جریان بود.پزشک و معاون در جریان بودند.مگر کلاس نقاشی است که بدون اجازه بروم؟ همه در جریان هستند. گفته بودم اگر نتوانم بازی کنم ریالی هم نمی‌گیرم.

این بازیکن سابق فولاد تصریح کرد: قراردادم به دلار بود. وقتی قرارداد را فسخ کردند از نوع رفتار ناراحت شدم اصلا خبر نداشتم و از طریق یک غریبه به من اطلاع دادند. حتی نگفتند فسخ کرده‌اند گفتند تو را نمی‌خواهند. بعد فهمیدم مسئولان باشگاه می‌خواهند مرا در منگنه بگذارند که قرارداد دلاری به قرارداد ریالی تبدیل شود. این قضیه طول کشید. با همه این اوصاف دیدم 7 بازی به پایان نیم‌فصل مانده و جام حذفی را هم داشتیم. من دوست داشتم فوتبال بازی کنم. دیدید که در پرسپولیس هم به خوبی تمرینات را برگزار کردم. به خاطر اینکه گفتم دوست دارم بازی کنم قراردادم را به ریالی تبدیل کردم و گفتم اشکالی هم ندارد. البته اختلاف قیمت هم زیاد بود.


رفیعی یادآور شد: در نهایت من یک چیزی به مدیرعامل باشگاه فولاد که برای او احترام قائلم گفتم. گفتم با این شرایط از این چیزهایی که گفتید کمتر می‌گیرم، هر جور می‌خواهید پول را بدهید، فقط یک شرط دارد و شفاف داستان را بگویید. اینکه چه اتفاقی افتاده؟ چرا او را جریمه کردیم؟ چرا فسخ قرارداد سروش را زدیم؟ چرا قرارداد او را ریالی کردیم؟ قبول نکردند. من سر پولی که قرار بود ایستادم. مشهد هم رفتم راهش این بود که مسئولان باشگاه نامه می‌زدند و فسخ قرارداد مرا را برمی‌داشتند که این کار را نکردند. من به مشهد رفتم بازی کنم که نشد.

سروش رفیعی در مورد فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: هر فوتبالیستی حتی اگر پرسپولیسی هم نباشد دوست دارد در چنین رقابتی فینال لیگ قهرمانان آسیا که از مهمترین رویدادهای فوتبالی است، شرکت کند این یک افتخار است. من نه به این موضوع نه به هیچ موضوع دیگری در زندگی‌ام حسرت نخوردم. همیشه بر این اعتقاد بودم که در زندگی‌ام در هر جایگاه و شرایطی گرفته‌ام انتخابی بود که با قلبم و عقلم انجام دادم. پیش از این هم گفته‌ام در آن مقطعی که از پرسپولیس جدا شدم اگر هزار بار دیگر اتفاق بیفتد با توجه به شرایط زندگی، خانواده و موقعیتی که داشتم این تصمیم را می‌گرفتم. درست است که در این بازی نیستم اما مثل هر ایرانی به این ماجرا افتخار  می‌کنم که تیم پرسپولیس با این همه هوادار در این فینال حضور دارند. بسیار امیدوارم که پرسپولیس قهرمان لیگ قهرمانان شود.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد بستر برای رقم خوردن یک اتفاق تاریخی فراهم است،‌گفت: دقیقا همین طور است. فکر می‌کنم پرسپولیس از همیشه تیم‌تر است وقتی شما با دست بسته و شرایط سخت به اینجا می‌رسید یعنی از همیشه تیم‌تر هستید. تیم بسیار همدل است و تلاش بازیکنان و تیم ستودنی است. من از این بابت لذت می‌برم و افتخار می‌کنم. با اینکه الان با باشگاه پرسپولیس قرارداد ندارم و برانکو و گرشاسبی محبت کردند و از من دعوت کردند برای تمرین پرسپولیس باشم و در کنار دوستانم، تمرین کنم. از نزدیک می‌بینم اعضای تیم فوق‌العاده کار می‌کنند و زحمت می‌کشند. قدر این تیم را بدانیم. من در این چند روز کنار تیم بودم. اعضای تیم مشکلات زیادی دارند. مشکلات کوچک تا اصل موضوع مسئله مالی مشکلاتی وجود دارد. با کمترین توقعات کار پیش می‌رود و بازیکنان به حقوق معمولی خود هم نرسیده‌اند. پرسپولیس دو سال است قهرمان می‌شود و به نیمه نهایی می‌رسد. الان به فینال رسیده و بسیار امیدوارم این تیم قهرمان شود. به این مسئله افتخار کنیم و امیدواریم باشیم پرسپولیس به قهرمانی برسد.

وی در مورد اینکه حریف پرسپولیس را چطور تیمی می‌داند، خاطرنشان کرد: پرسپولیس برای هماهنگی با شرایط ژاپن زودتر به این کشور سفر می‌کند. یکی از دلایلی هم که بازی‌ها در دو گروه غرب و شرق برگزار می‌شود همین موضوع است.  همیشه ساعت بازی در شرق آسیا مشکل‌ساز بوده است. فکر می‌کنم برای پرسپولیس این مسئله فرقی ندارد. نباید به این فکر کنیم چه حریفی مقابل شما در فینال بازی می‌کند. شما فینالیست هستید، همه آسیا به پرسپولیس سبک فوتبال قدرت و هوادارانش احترام می‌گذارند. شور و هیجان زیادی وجود دارد. به نظر من السد خیلی بهتر از تیم ژاپنی بود. هم السد و هم الدحیل جزو بهترین‌های آسیا بودند و السد هم بهترین بود وقتی ما می‌توانیم بهترین تیم آسیا را حذف کنیم می‌توانیم به قهرمانی هم برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز