خبرگزاری کار ایران

بدون مسی؛ بدون رونالدو

گزارش ویژه | الکلاسیکو: برداشت شماره 239

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۸۹۴

رئال مادرید و بارسلونا امروز در حالی الکلاسیکو بازی رفت فصل 18-2019 لالیگا را برپا می‌کنند که لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در آن حضور ندارند.

به گزارش ایلنا، حساس ترین بازی نیم فصل اول لالیگا فرا رسید و از ساعت 18:45 امروز در ورزشگاه نیوکمپ تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا برای دویست و سی و نهمین مرتبه مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. این دو تیم 178 دیدار رسمی در تاریخ مسابقات لالیگا داشته‌اند. در اواخر امسال، آخرین رویارویی بین این دو تیم با تساوی دو بر دو در ورزشگاه نیوکمپ به پایان رسیده و پیش از آن هم در ماه دسامبر بارسلونا موفق شده بود با سه گل رئال را در خانه شکست بدهد.

دوران لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برای این بازی بی معنی است؛ ستاره پرتغالی رئال مادرید را ترک کرده و در یوونتوس به گلزنی ادامه می‌دهد و کاپیتان آبی اناری پوشان هم به دلیل مصدومیت نمی‌تواند در این بازی حضور داشته باشد. با این حال ستاره‌هایی هستند که در غیاب این دو بازیکن بتوانند دیداری جذاب و مهیجی را رقم بزنند.

رئال مادرید در شرایط متفاوتی به سر می‌برد و از شش دیدار گذشته چهار مرتبه شکست خورده است اما با این حال سران این باشگاه فرصت بزرگی در اختیار یولن لوپتگی قرار داده‌اند که الکلاسیکو را با کهکشانی‌ها تجربه کند و در صورت تداوم ناکامی‌ها او به احتمال زیاد برکنار می‌شود. هر دو تیم با پیروزی به این دیدار پا گذاشته‌اند؛ بارسلونا دو بر بر صفر اینترمیلان را در نیوکمپ شکست داده و رئال پس از نتیجه عجیب مقابل زسکا مسکو با نتیجه دو بر یک ویکتوریا پلژن را مغلوب کرد.

نشریه گل به مقایسه و بررسی عملکرد دو تیم در مقابل هم پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

آمار الکلاسیکو

گزارش ویژه | الکلاسیکو: برداشت شماره 239

بازی ماه مِی بازی شماره 238 بین رئال و بارسلونا بود و این دو تیم در 34 مسابقه دیگر در فرمت بازی‌های دوستانه و دیگر مسابقات رو در روی هم قرار گرفته‌اند. رئال در بازی‌های لالیگا دو پیروزی بیشتر از بارسا دارد و همچنین در مجموع رویارویی‌ها هم دو پیروزی بیشتر در کارنامه ثبت کرده است. آنها همچنین در سوپرکاپ اسپانیا و کوپا دل ری هم بازی کرده‌اند. در جام حذفی اسپانیا بارسا دو برتری بیشتر نسبت به رقیب دیرینه خود دارد و در مقابل هم رئال در لیگ قهرمانان اروپا از 8 تقابل با بارسلونا به سه پیروزی و دو تساوی دست پیدا کرده است.

گزارش ویژه | الکلاسیکو: برداشت شماره 239

 

عناوین

گزارش ویژه | الکلاسیکو: برداشت شماره 239

بارسلونا طی سال‌های اخیر به عناوین مختلفی دست پیدا کرده اما در مقایسه با رئال مادرید در لالیگا قهرمانی کمتری کسب کرده است. لوس بلانکوس به 33 قهرمانی در رقابت‌های باشگاهی اسپانیا رسیده که از این حیث رکورد دار است و از این حیث هشت قهرمانی بیشتر از بارسلونا دارد. آنها همچنین در مقایسه 13 قهرمانی اروپا با پنج قهرمانی بارسلونا عملکرد بهتری داشته‌اند. رئال به قهرمانی یوفا کاپ (لیگ اروپا فعلی) دست پیدا کرده و بارسلونا هم به چهار قهرمانی در جام قهرمانان بین المللی دست پیدا کرده است.

بارسلونا 11 مرتبه بیشتر از رئال در کوپا دل ری به قهرمانی رسیده و در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان که از سال 2000 آغاز بکار کرده سه مرتبه جام قهرمانی را بالای سر برده‌اند. نگاهی دقیق‌تر به تاریخ اخیر، تصویری بسیار دلپذیر را برای بارسلونا ارائه می‌دهد. از فصل 1990-1991، آنها 15 بار لالیگا را ثبت کرده‌اند و رئال مادرید هم 8 بار. 

گزارش ویژه | الکلاسیکو: برداشت شماره 239

 

مقایسه افتخارات فردی

گزارش ویژه | الکلاسیکو: برداشت شماره 239

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو طی دهه گذشته چهره‌های بارز لالیگا و دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا بوده‌اند هرچند با انتقال تابستانی مهاجم پرتغالی به یوونتوس این تصویر را شکست. این دو ستاره تا سال گذشته از زمانی که رونالدو منچستریونایتد را ترک کرده بود در کسب توپ طلا رقابت بزرگی داشتند و اکنون هر کدام پنج بار به این عنوان دست پیدا کرده‌اند. 

دو باشگاه رئال و بارسلونا همچنان رقابت نزدیکی برای توپ طلا دارند؛ بارسلونا در حالی 10 توپ طلا در تالار افتخاراتش دارد که یک عنوان از رئال مادرید کمتر دارد. رونالدو نازاریو و فابیو کاناوارو دو بازیکن سابق رئال و بارسا هستند که به توپ طلا رسیده‌اند.

گزارش ویژه | الکلاسیکو: برداشت شماره 239

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز