خبرگزاری کار ایران

گادوین منشا – علیپور؛ یادآور ستاره‌های منچستریونایتد

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۲۲۹

نمایش موفق و هماهنگ دو ستاره خط حمله پرسپولیس در این فصل برای خیلی‌ها یادآورد عملکرد دو مهاجم سابق منچستریونایتد است.

به گزارش ایلنا، اواخر دهه 90 میلادی، منچستریونایتد در انگلیس و فوتبال اروپا پادشاهی می‌کرد. شیاطین‌سرخ، الکس فرگوسن بزرگ را روی نیمکت داشتند و بازیکنانی نظیر پیتر اشمایکل، دیوید بکام، رایان گیگز، پل اسکولز، اندی کول، روی کین و دوایت یورک نیز در زمین می‌درخشیدند. به این تیم، دنیس اروین، برادران نویل، نیکی بات و اوله‌گونار سوسلشیائر را هم اضافه کنید تا ببینید یونایتد چه تیمی در اختیار داشته و فرگوسن، انبوهی از ستاره را چطور به سمت قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا هدایت کرده است.

در آن تیم مشهور، دوایت یورک و اندی کول وظیفه داشتند در موقعیت گل قرار بگیرند، از پاس‌های طلایی بکام و گیگز از کناره‌ها استفاده کنند و تور دروازه حریفان را بلرزانند. این دو البته آنقدر هماهنگ بودند که برخی اوقات، برای هم موقعیت می‌ساختند و یکدیگر را تغذیه می‌کردند. اوج هنرنمایی یورک و کول، در لیگ قهرمانان اروپا رقم خورد. جایی که هماهنگی بی‌نظیر آنها که چشم بسته هم را پیدا می‌کردند، همه تیم‌ها را به زانو درآورد و منچستریونایتد توانست عناوین متعددی به‌دست بیاورد.

یورک و کول البته این شانس را نداشتند تا در تیم ملی کنار هم بازی کنند. کول چند سال عضو تیم ملی انگلیس بود اما همیشه پشت خط آلن شیرر ماند و البته یورک هم برای تیم ملی ترینیداد و توباگو بازی کرد.

در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا و بخصوص بازی برگشت پرسپولیس-السد، علیپور و منشا همه را به یاد زوج کول و یورک انداختند. اوج هماهنگی این دو، در اواسط نیمه دوم بود. جایی که علیپور توپ را در اختیار منشا گذاشت، او کمی مکث کرد و سپس پاسی زیبا برای آقای گل لیگ هفدهم فرستاد اما او نتوانست از این فرصت طلایی استفاده کند. بی‌شک هماهنگی علیپور و منشا می‌تواند در فینال هم نقطه قوت پرسپولیس باشد. آن‌هم مقابل تیم‌هایی که از مدافعان سرعتی استفاده می‌کنند و به همین سادگی‌ها تسلیم نمی‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز