خبرگزاری کار ایران

اشاره سرمربی السد به یک اتفاق ویژه برابر پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۲۲۸

در میان هجوم تیترهای حماسی و پیام‌های تبریک بابت صعود پرسپولیس، یک جمله کلیدی از سرمربی السد چندان دیده نشده است. فریرا ناکام از صعود به فینال در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی گفت: «بازی رفت را مسخره باختیم و به همین دلیل حذف شدیم.»

به گزارش ایلنا، این جمله که از عصبانیت و ناراحتی سرمربی پرتغالی السد نشات می‌گرفت، در عین حال گویای همه چیز درباره صعود پرسپولیس و حذف السد بود. السد پرستاره که نمایش خوبی در هر دو بازی رفت و برگشت داشت، در مجموع مزد بازی خوب و داشتن تیم پر‌ستاره را نگرفت و استراتژی پرسپولیس و برانکو صعود را رقم زد. یکی از نکات مهم در بازی‌های حساس رفت و برگشت، میزبانی در بازی رفت است که تیم‌ها اگر باهوش باشند به خوبی از آن استفاده می‌کنند. پرسپولیس در تهران بازی را نبرد بلکه پیروزی پرسپولیس محصول بازی رفت بود که صعود را رقم زد. اگر پرسپولیس در بازی رفت صاحب پنالتی دقیقه 90 نمی‌شد و از خانه حریف با سه امتیاز و گل زده به تهران برنمی‌گشت، با نتیجه مساوی در تهران نمی‌توانست به فینال برسد.

حالا پرسپولیس یک جدال حساس دیگر با همین شیوه مقابل کاشیما در پیش دارد با این تفاوت که باید حدود 20 ساعت پرواز کند تا خودش را به ژاپن برساند؛ این‌بار بازی اول در خانه حریف به دلیل مسافت طولانی سفر و اختلاف ساعت که موجب اختلال در خواب بازیکنان می‌شود بی‌شک برای پرسپولیس دشوارتر از السد است. پرسپولیس اگر جام قهرمانی را می‌خواهد باید از فرصت میزبانی در بازی برگشت فینال نهایت استفاده را ببرد و مثل بازی با السد، کار را در خانه حریف تمام کند تا در تهران با اندوخته سفر، بدون استرس و اضطراب جلوی صدهزار تماشاگر بازی کند.

به فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا برگردیم که پرسپولیس بازی را در نیمه نهایی باخت و الهلال از غرب آسیا راهی فینال شد. سال گذشته براساس قانون و برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا که یک‌سال درمیان میزبانی از فینال در بازی برگشت را به غرب آسیا می‌دهد، الهلال ابتدا در ‌خانه بازی کرد و بعد برای فینال برگشت راهی ژاپن شد تا با اوراواردز بازی کند. الهلال در خانه نتوانست نتیجه مطلوب را کسب کند و به‌رغم تیم خوب و پر‌مهره‌ای که داشت، در فینال برگشت شکست خورد و جام به ژاپنی‌ها رسید اما امسال بخت با پرسپولیس یار بوده که در بازی رفت باید در خانه حریف بازی کند. فینال اصلی در تهران است. از مدیریت باشگاه گرفته تا کادر فنی برای این بازی باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشند و در بهترین زمان به ژاپن سفر کنند و با رعایت مشکلات اختلاف ساعت، تیم را در بهترین فرم بدنی ممکن به زمین بفرستند و با استراتژی ویژه‌ای که برانکو باید تعریف کند، در خانه حریف نتیجه معقولی کسب کنند و به تهران برگردند. این شاید مهم‌ترین نکته فینال برای پرسپولیس باشد که از مزیت میزبانی در بازی برگشت نهایت استفاده را ببرد و برای نخستین بار صاحب جام قهرمانی آسیا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز