خبرگزاری کار ایران

به بهانه تداوم صدرنشینی ایران در آسیا / صعود از پله شماره 51

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۱۱۶

تیم ملی جایگاه خود در صدر تیم های آسیایی را با گذشت 5 سال حفظ کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، بنابر اعلام سایت فدراسیون جهانی فوتبال،در تازه ترین رنکینگ تیم های ملی جهان، تیم ملی فوتبال کشورمان در رتبه نخست آسیا و سی ام جهان قرار گرفت.

در ادامه صدر نشینی 5 ساله تیم ملی فوتبال ایران در آسیا، بنا بر اعلام سایت فدراسیون بین المللی فوتبال – فیفا شاگردان کارلوس کی روش با ادامه درخشش خود در جایگاه سی ام جهان قرار گرفتند. از سال 2014 که تیم ملی در رده 51 رنکینگ جهانی قرار داشت،ملی پوشان روند صعودی را آغاز کردند.

تیم ملی فوتبال کشورمان با ارائه عملکردی خوب در سال های بعد از آن به رده 45 در سال 2015، رده 29 در سال 2016، رده 32 در سال 2017 و رده 30 در ماه جاری سال 2018 ارتقا یافته و توانسته تداوم صدر نشینی خود در آسیا را حفظ کند.

از سال 2014 تاکنون که تداوم صدر نشینی تیم ملی با سرمربیگری کارلوس کی روش در آسیا ادامه داشته است، تیم ملی 61 درصد از مسابقات را با برد، 25 درصد را با تساوی و تنها 14 درصد آن را با باخت به اتمام رسانده و در واقع در 86 درصد مسابقات خود بدون باخت بوده است.

این آمار شامل حضور پیاپی تیم ملی در مسابقات جام های جهانی 2014 و 2018 هم بوده و این تیم با تیم های بزرگ جهان مانند نیجریه، آرژانتین، بوسنی و هرزگوین، مراکش، اسپانیا و پرتغال مصاف داشته است.

در این بین، سایر مسابقات تیم ملی هم با تیم های مختلف و بزرگ از آسیا مانند کره جنوبی، ازبکستان، چین، امارات، عراق، قطر و ... در مسابقات مقدماتی و مرحله نهایی جام ملتهای اسیا 2015 و مقدماتی جام جهانی 2018 بوده است. از دیگر مسابقات تیم ملی می توان به دیدار برابر شیلی، سوئد، ترکیه، ژاپن، ونزوئلا، بولیوی، عراق، کره جنوبی، تونس، قطر و ... اشاره کرد.

با در پیش بودن مسابقات جام ملتهای آسیا نگاهی می اندازیم به رنکینگ سایر تیم های آسیایی که به این ترتیب است:

1- ایران رده 30 جهان و اول آسیا.

2- استرالیا رده 42 جهان و دوم آسیا.

3- ژاپن رده 50 جهان و سوم آسیا.

4- کره جنوبی رده 53 جهان و چهارم آسیا.

5- عربستان رده 72 جهان و پنجم آسیا.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز