خبرگزاری کار ایران

ابراهیمی قاسم پور در گفت و گو با ایلنا:

در قهرمانی السد عضو تیمشان بودم؛ خودم را به مصدومیت زدم تا به عراق نروم/ برانکو را درک می کنم؛ پرسپولیس نه در لاک فرو برود و نه بی محابا حمله کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۴۳۹

کارشناس فوتبال کشورمان درباره بازی پرسپولیس و السد صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، چیزی تا آغاز بازی حساس و سرنوشت ساز پرسپولیس و السد قطر باقی نمانده است. جایی که سرخپوشان تهرانی باید در خانه خودی به مصاف یکی از قدرترین تیمهای فوتبال اسیا برود و با محافظت از گل بازی رفت راهی دیدار نهایی شود. ابراهیمی قاسم پور در اولین قهرمانی السد در آسیا عضو این تیم بود و کاملا با فوتبال این کشور آشناست.

وی درابتدا راجع به این مسابقه اظهار داشت: السد بازی رفت را باخته اما هنوز کار تمام نشده است. آنها مقابل استقلال در آزادی نمایش قابل توجهی داشتند و 3-1 به برتری رسیدند. آنها با جو ورزشگاه آزادی آشنا هستند و با انگیزه فراوان به میدان می آیند. این تیم با جو ورزشگاه بیش از تیمهای دیگر آشناست و اثری که روی آنها گذاشته می شود کمتر از الباقی تیمهای خارجی خواهد بود. نباید فراموش کنیم که پرسپولیس هم با روحیه بالاتری به میدان می آید. آنها در خانه خودی بازی می کنند. برانکو خوب می داند که تیمش نه باید بی دار به آب بزند و نه در لاک دفاعی فرو برود.

وی در ادامه افزود: کار دشواری در راه است. از یک جهت پرسپولیس می خواهد از دستاوردش دفاع کند ولی اگر قرار باشد 90 دقیقه مقابل تیم بین المللی السد دفاع صرف کند به مشکل می خورد. از طرفی حمله بی محابا هم می تواند در ضد حمله عواقبی داشته باشد. پرسپولیس نباید پشت محوطه خطا کند و به بازیکنی چون ژاوی اجازه دهد تا زهر خود را بریزد. همین مسائل هست که آدم را می ترساند. السد آمد و استقلالی که هم سطح و هم درجه پرسپولیس است و بازیکنان خوبی هم دارد را 3-1 در آزادی شکست می دهد ولی به پرسپولیس با یک گل می بازد پس هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

کارشناس فوتبال کشورمان همچنین بیان داشت: برانکو را درک می کنم. او دو مصدوم مهم دارد و از لحاظ تعداد بازیکن هم محدودیت است. توصیه من این است که پرسپولیس عقب ننشیند. در یک سوم دفاع نباید بمانند. همچنین نباید در حمله حضور پرتعدادی داشته باشند و احساسی کار کنند. بهترین شیوه بازی کنترل مسابقه در میانه میدان است. در این گونه بازی ها بازیکنانی که پیستون چپ و راست و هافبک نفوذی هستند نقش مهمی دارند. آنها بایدهم در حمله ها حضور داشته باشند و هم در هنگام دفاع. این بازیکنان اگر به موقع نرسند زهر حمله ها از بین می رود و اگر در امور دفاعی به وقت شرکت نکنند انسجام تیم از بین می رود.

وی که سابقه حضور در قطر را هم دارد در این باره تصریح کرد: السد شناسنامه فوتبال قطر است. آنها سوابق زیادی دارند و سازمان یافته هستند و با برنامه کار می کنند. من زمانی در این تیم بازی می کردم و نسبت به آن موقع، الان سرمایه گذاری به مراتب کلان تری می کنند. در اولین قهرمانی آنها من هم عضوی از تیمشان بودم. یادم می آید که مسابقات در اندونزی یا مالزی مرحله اولش انجام شد و مرحوم حجازی هم در محمدان بنگلادش بودند. بیژن ارشدی و رضا نعلچگر هم در آن تیم حضور داشتند. ما از گروهمان بالا آمدیم و در فینال به یک تیم عراقی به نام الراشد برخوردیم. در آن زمان جنگ ما و عراق هم بود. من خودم را به مصدومیت زدم و پایم را گرفتم تا برای بازی رفت به عراق نروم. تیممان 3-2 باخت اما در دور برگشت بازی کردم و با برد 1-0 به مقام قهرمانی رسیدیم.

وی در ادامه افزود: قراردادهای الان با آن زمان قابل مقایسه نیست. الان به دلار و یویو پول می دهند اما در زمان ما به پول خودشان به ما حقوق می دادند ولی نسبت به ایران بیشتر بود. من و آقایان نظری و روشن هم حضور داشتیم. آن پول برای منی که در آبادان بودم و جنگ زده به شمار می رفتیم پول خیلی خوبی بود.

قاسم پور در پایان درباره پیش بینی اش از مسابقه گفت: پیش بینی اینکه در فوتبال کدام تیم می برد خیلی دشوار است. السد به استقلال 3 گل زد و دو گل دیگر هم می توانست بزند. دعا می کنم پرسپولیس بعد از سال ها بتواند یک نماینده از ایران را به فینال آسیا برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز