خبرگزاری کار ایران

میلان – اینتر؛ دربی تیم‌های بی دفاع

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۳۲۷

اینتر و میلان هر دو مصمم هستند در دربی دلامادونینای امشب به فرم خوب خود ادامه دهند. لوچانو اسپالتی اگرچه از سه بازی ابتدایی‌اش تنها یک برد به دست آورد اما بالاخره توانست در اینتر ثبات به وجود آورد و نراتزوری در شش بازی آخرش در رقابت‌های مختلف به پیروزی رسیده است. این تیم فوتبالی نه خارق‌العاده بلکه موثر بازی می‌کند و این در پیروزی اخیرش برابر اسپال کاملا مشهود بود.

به گزارش ایلنا، بازی فیزیکی و نتیجه‌گرایی اینتر دقیقا مکمل سبک بازی و گلزنی مائورو ایکاردی است و بازگشت این آرژانتینی به فرم همزمان شده با شش برد متوالی. ایکاردی در این شش بازی پنج گل زده و مصمم است آمارش برابر میلان را بهتر کند. او در 11 بازی با روسونری 4 گل زده که سه تایش در هت‌تریک بازی درست یک سال قبل زده شد. اما گلزنی به روسونری شاید برای پیروزی کافی نباشد چون تیم جنارو گتوزو هر سه بازی قبلی‌اش را برده با وجود آنکه در همه‌شان گل خورده است. میلان در حال حاضر هشت مسابقه پیاپی است که نباخته و تنها شکست این فصلشان در بازی اول فصل برابر ناپولی در سن پائولو با نتیجه 3 بر 2 رقم خورد.

اگرچه رکورد خوبی برای میلان ثبت شده اما بسیاری از نتایج این تیم به خاطر حضور گونسالو ایگواین در حمله به دست آمده. این آرژانتینی 30 ساله که در پنج بازی اخیرش شش گل زده، در 9 بازی با اینتر با پیراهن تیم‌های مختلف 6 گل به ثمر رسانده و جدی‌ترین تهدید برای دروازه سمیر هاندانوویچ محسوب می‌شود. ایگواین گلزن اول میلان در این فصل است با هفت گلی که در رقابت‌های مختلف زده اما شاید چشمگیرترین بخش کار پیپیتا از خودگذشتگی و سختکوشی‌اش برای تیم است که برخی از نقاط ضعف تیم را پوشش می‌دهد. اگر میلان می‌خواهد از بازی امشب پیروز خارج شود، ایگواین باید کفش‌های گلزنی‌اش را به همراه داشته باشد چون تیم گتوزو گل زیاد می‌خورد و در هفت بازی‌اش در این فصل لیگ ایتالیا 10 گل خورده در حالی که اینتر در هشت بازی شش بار دروازه‌اش باز شده.

البته دفاع اینتر هم ضدضربه نیست و مردان اسپالتی تنها سه بار در رقابت‌های مختلف کلین‌شیت کرده‌اند. با توجه به این آمار و همچنین قدرت هجومی دو تیم، بعید نیست امشب شاهد یک بازی هجومی با موقعیت‌های گل زیاد روی هر دو دروازه باشیم.

فیزیکی بودن هر دو تیم و هیجان و احساسی که همراه همیشگی دربی دلامادونینا است، این بازی را به یک جنگ واقعی تبدیل می‌کند. برنده چنین بازی‌هایی تیمی است که در میانه میدان عملکرد بهتری دارد و باید دید از این جهت کفه ترازو به نفع کدام یک سنگین می‌شود. روی کاغذ اینتر تیم بهتری دارد اما آمدن ایگواین چیزی را به میلان داده که سال‌ها از آن بی‌بهره بود ضمن اینکه پاتریک کوترونه هم هرگاه فرصت بازی در کنار مهاجم سابق یوونتوس را به دست آورده، درخشیده هرچند گتوزو احتمالا تیم متعادل‌تری را به زمین می‌فرستد و این ایتالیایی شاید در ترکیب اصلی قرار نگیرد.

اسپالتی و گتوزو بهترین بازیکنان خود را در اختیار دارند، اینتر هیچ مصدومی ندارد و ریکاردو مونتولیوو که دیگر مورد علاقه نیست و ایوان استرینیچ تنها بازیکنان غایب میلان هستند که این کروات جای خود در دفاع راست را به داویده کالابریا می‌دهد که در بازی‌های اخیر آنجا بوده.

اینتر با 16 امتیاز از هشت بازی در رده سوم قرار دارد اما میلان با یک بازی کمتر 12 امتیازی و تیم دهم جدول است. 48 ساعت قبل از شروع بازی از سوی مقامات جوزپه مه آتزا اعلام شد تمام 78 هزار بلیت این بازی به فروش رسیده است.

نکته آماری

اینتر در شش بازی آخرش برابر میلان در رقابت‌های رسمی تنها یک برد داشته، سه بار مساوی کرده و دو باخت هم متحمل شده. نراتزوری در دو بازی آخرش برابر میلان نتوانسته گل بزند. دو تیم در رقابت‌های مختلف 221 بار هم با هم روبه‌رو شده‌اند که سهم اینتر 78 پیروزی و سهم میلان 76 پیروزی بوده، 67 بازی هم مساوی شده است.

ترکیب احتمالی

اینتر: هاندانوویچ؛ ورسالیکو، دی فری، اشکرینیار، آساموا؛ وچینو، بروزوویچ؛ پولیتانو، نایینگولان، پریشیچ؛ ایکاردی

میلان: دوناروما؛ کالابریا، موساکیو، رومانیولی، رودریگس؛ کسی، بیلیا، بوناونتورا؛ سوسو، ایگواین، چالهان اوغلو.

منبع: سایت فوتبال ایتالیا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز