خبرگزاری کار ایران

شش مهاجم کمتر از دو مدافع گل زده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۹۵۴

تیم فوتبال استقلال تهران در هفته نهم توانست به دومین پیروزی پی در پی خود در لیگ و با احتساب پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان در جام حذفی، به سومین پیروزی متوالی خود آن هم در سه بازی خارج از خانه دست یابد.

به گزارش ایلنا، تیم فوتبال استقلال تهران در هفته نهم توانست به دومین پیروزی پی در پی خود در لیگ و با احتساب پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان در جام حذفی، به سومین پیروزی متوالی خود آن هم در سه بازی خارج از خانه دست یابد. آبی‌ها با این پیروزی‌ها آرام آرام به بالای جدول نزدیک شدند.

مدافعانی که بوی گل می‌دهند

استقلالی‌ها در حالی هفته نهم توانستند سایپا را مغلوب کرده تا با ۱۴ امتیاز به رده پنجم جدول برسند که زننده هر دو گل این تیم مدافعان بودند. محمد دانشگر و وریا غفوری زننده دو گل استقلال بودند و مهاجمان این تیم مثل اغلب بازی‌های این فصل در گلزنی ناکام ماندند.

بهترین گلزن، مهاجم نیست

آبی پوشان در این فصل کلا ۹ بار گلزنی کرده‌اند در حالی که بهترین گلزن آنها یک مهاجم نیست، بلکه مدافع آنهاست که به خوبی ضعف مهاجمان آبی‌پوشان را نشان می‌دهد. گلزنی مدافعان گویای این امر است که آنها دارند جور گل نزدن مهاجمان را به دوش می‌کشند.

55 درصد گل‌ها را مهاجمان نزده‌اند

وریا غفوری با 3 گل بهترین گلزن آنهاست؛ در مجموع مدافعان آنها 44 درصد گل‌های‌شان را به ثمر رسانده‌اند یعنی 4 گل از 9 گل که 3 گل توسط وریا و یکی به وسیله محمد دانشگر به ثمر رسیده است. یکی دیگر از این گل‌ها هم توسط فرشید اسماعیلی هافبک به ثمر رسیده و در این بین مهاجمان آبی‌ها کمتر از مدافعان، یعنی 33 گل ها را به ثمر رسانده‌اند. نکته دیگر این است که این 3 گل توسط سه مهاجم به ثمر رسیده، یعنی هیچ مهاجمی بیش از یک گل به ثمر نرسانده است. مهدی قائدی، اللهیار صیادمنش و مرتضی تبریزی مهاجمانی هستند که برای استقلال شفر گلزنی کرده‌اند. یک گل این تیم هم در بازی مقابل تراکتورسازی توسط علی عبدا...زاده، مدافع حریف به ثمر رسیده است.

اجاق کور مهاجمان

روح‌ا... باقری، جابر انصاری و الحاجی گرو مهاجمانی هستند که در این فصل هنوز موفق به گلزنی نشده‌اند. به عبارتی دیگر، شش مهاجم استقلال کمتر از دو مدافع آبی‌ها گل به ثمر رسانده‌اند که بی‌شک کارنامه مردودی برای مهاجمان استقلال است.

صیادمنش، نور امید خط حمله بیمار

یک گل و یک پاس گل برابرنفت مسجدسلیمان صیادمنش را به موثرترین بازیکن استقلال تبدیل کرد و در دیدار با سایپا نیز با یک تیرک و گرفتن یک پنالتی به روزهای خوب خود ادامه داد تا نور امیدی در خط حمله نه چندان زهردار استقلال برای آینده باشد.

فرصت طلایی شاگردان شفر

استقلال پس دیدار با سایپا، در 2 دیدار از 3 دیدار خود برابر تیم‌هایی به میدان می‌رود که بالاتر از این تیم در جدول حضور دارند و موفقیت استقلال در این دیدارها می‌تواند آبی‌پوشان را به شکل چشمگیری در جدول بالا بکشد. آبی‌های تهرانی در اولین دیدار خود برابر سپاهان به میدان می‌روند؛ استقلال با سپاهان 5 امتیاز اختلاف دارد و در صورت کسب برد در این دیدار حساس و کلیدی با صدر جدول فاصله خود را کم می‌کند. استقلال در هفته یازدهم و بعد از دیدار با ماشین سازی نیز به مصاف تیم پدیده می‌رود که این روزها در صدر جدول قرار دارد. آبی‌های تهرانی برابر پدیده نیز در تهران به میدان می‌روند و در صورت کسب پیروزی برابر این تیم نیز فاصله خود را با صدر جدول کاهش می‌دهند. برگزاری 3 دیدار حساس در تهران برابر تیم‌های بالانشین برای شفر و شاگردان او فرصت بسیار خوبی است تا در پایان هفته یازدهم با حداقل فاصله در رتبه‌های بالای جدول ح

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز