خبرگزاری کار ایران

یادداشت

نگاهی دیگر به حملات به مرد پرتغالی / تاریخ قضاوت خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۱۵۴

روزشمار برای برگزاری مهم ترین رویداد فوتبالی قاره آسیا به شمارش درآمده و پرسش مهم در این موسم این است که آیا جامعه فوتبال متوجه میزان اهمیت این رویداد شده اند؟

به گزارش ایلنا، دیر زمانی است که گاه و بیگاه حمله به کارلوس کی روش، با تابلوی دریافتی او زمزمه جمعی از مربیان شده و ارقامی در این باب مطرح می شوند که یک بررسی کوتاه نشان می دهد تهی از حقیقت هستند. اظهاراتی که این روزها مهندسی شده تر برنامه ریزی می شوند و به نظر می رسد به این دلیل طرح می شوند که حساسیت جامعه را نسبت به دریافتی یک مربی خارجی برانگیزند. اما واقعیت چیست؟

کارلوس کی روش مانند هر فرد دیگری موافقانی دارد و طیف مخالفانی؛ منصفانه اما اگر به گذشته نه چندان دور رجعت کنیم در کمتر از ۸ سال، دو صعود متوالی به جام جهانی را می بینیم که بر کسی پوشیده نیست صرفا همین دو اتفاق، چه بازگشت سرشار مالی به فوتبال ما روانه کرد و مگر همین نیست اقتصاد فوتبال؟ مگر یوونتوس که ۱۰۰ میلیون یورو هزینه خرید رونالدو می کند، در ازایش با فیات قرارداد نمی بندد که در کنار در اختیار داشتن جزیی از رایت تصویر کریس می بایست یک چهارم این قرارداد نجومی را پرداخت کند؟

آری! فوتبال امروز بر اساس همین داد و ستدهاست، همین بده بستان ها. ستاره می شوی و برایت پول خرج می کنند‌‌ چون نتیجه است که مخاطب می آورد و بابتش اسپانسر دست در جیب می کند. تیم ملی اگر در ۲۰۱۴ و بعد ۲۰۱۸ به جام جهانی نمی رفت، آیا کسی متصور بود که درب اروپا اینچنین بر بچه های با استعداد فوتبال ما باز شود؟ آیا همین باشگاهها - که البته خود به مربیان شان رقمی بالغ بر ۵  میلیارد می پردازند - با توجه به دریافت قدر السهم حضور بازیکنان شان در جام جهانی دچار منعفت مالی نشدند؟

در شرایط اقتصادی امروز جامعه، آیا این دو صعود را نمی توان یادگاری مرد پرتغالی به کشورمان دانست؟ کارلوس کی روش! چه دوستش داشته باشید یا نه او همان کسی است که در ۸۹ مسابقه، آمار۵۳ برد، ۲۴ مساوی و تنها ۱۲ شکست را از خود بر جای گذاشته است‌. آیا نسل های بعد، درباره این آمار به نیکی یاد خواهند کرد؟ تاریخ قضاوت می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز