خبرگزاری کار ایران

گل به خودی شبکه سه با مدیریت جدید/ از حذف نود تعجب نکنید!

کد خبر : ۶۸۱۱۴۵

مدیریت جدید شبکه سه بدون توجه به مخاطبان خود تصمیم گرفته شمشیر را برای پربیننده ترین برنامه اش از رو ببندد.

به گزارش ایلنا، شب گذشته برای هواداران فوتبال با دوشنبه شب‌های دیگر فرق بزرگی داشت. کسانی که به عادت هر هفته حدود ساعت 10:30 تا 11 شبکه سه را گرفتند، متوجه شدند که خبری از برنامه نود و عادل فردوسی‌پور نیست. سال‌هاست که طرفداران فوتبال دوشنبه شب‌ها عادت به تماشای برنامه نود دارند، ولی این برنامه قدیمی این هفته از کنداکتور شبکه سه خارج شد.کنداکتور هفتگی شبکه‌های سیما در روزهای آخر هفته قبل تعیین می‌شود و شبکه سه که مدیریتش به تازگی تغییر کرده ناگهان تصمیم گرفت پخش زنده بازی اسپانیا - انگلیس در لیگ ملت‌های اروپا را جایگزین برنامه نود کند.

این برنامه در جریان عمر طولانی‌اش تنها در مقطعی از سال که مسابقات فوتبال داخلی برگزار نمی‌شود، تعطیل می‌شد و با شروع فصل جدید دوباره روی آنتن می‌رفت. این بار اما مدیریت جدید تصمیم گرفته یک بازی فوتبال خارجی را جایگزین برنامه نود کند، آن هم در هفته‌ای که قرار است بازی تیم ملی برگزار شود و مسابقات لیگ برتر هم پنج‌شنبه از سر گرفته می‌شود.

توجیه شبکه برای این جابه‌جایی عجیب لابد این است که بر اساس سلیقه مخاطب بوده و یک مسابقه فوتبال را جانشین یک برنامه با موضوع فوتبال کرده، ولی پخش مستقیم یک فوتبال خارجی کجا و برنامه قدیمی نود و مخاطبان میلیونی‌اش کجا. کسانی که تحولات اخیر شبکه سه را دنبال کرده‌اند، می‌دانند که تغییر کنداکتور با هدف جلب رضایت طرفداران فوتبال نبوده. شهرت، محبوبیت و تاثیرگذاری تهیه‌کننده و مجری برنامه نود در این سال‌ها به قدری بالا رفته که او را به یکی از مهمترین چهره‌های این رسانه تبدیل کرده و این تصمیم قبل از هرچیز برای ضربه زدن به جایگاه فردوسی‌پور است.

در سال‌های اخیر هم برخی از تصمیم‌گیرندگان شبکه سه تلاش کردند که با این برنامه و رویه‌اش مخالفت کنند، ولی مدیریت جدید شبکه شمشیر را از رو بسته و خارج کردن این برنامه از کنداکتور معنایی جز حمله مستقیم به آن ندارد. تردیدی نیست که نود محبوب‌ترین و ماندگارترین برنامه شبکه سه است و در تمام این سال‌ها هیچ برنامه‌ای نتوانسته با آن رقابت کند. این شبکه تلاش کرد با تقلید از فرمول این برنامه، نود سینمایی (هفت) و نود سیاسی (دیروز، امروز، فردا) را هم بسازد و تصور می‌کرد که می‌تواند مخاطب مشابهی جذب کند، ولی هیچکدام از این برنامه‌ها نتوانست موفقیت و دوام نود را داشته باشد و بعد از مدتی از دور خارج شد.

حالا عجیب است مدیریت جدید شبکه سه که قاعدتا باید برای اعتلا و پیشرفت این مجموعه تلاش کند، با تیشه به جان پرمخاطب‌ترین برنامه‌اش افتاده و با این رویه ظاهرا تلاش می‌کند فردوسی‌پور را مطیع کند. در یک شبکه خصوصی، ضربه زدن به پرمخاطب‌ترین برنامه حکم شلیک به پای خود را دارد، ولی در سازمانی که از بودجه مردم ارتزاق می‌کند و هرگز تلاشی برای پاسخگویی نداشته، نباید از چنین تصمیم عجیبی خیلی تعجب کرد. شبکه ورزش از زمان تاسیس ماموریت پخش بازی‌های خارجی را به عهده گرفته، بخصوص در شب‌هایی که کنداکتور شبکه سه پر بوده. بارها دیده‌ایم که دوشنبه شب همزمان با برنامه نود، شبکه ورزش در حال پخش یک فوتبال خارجی بوده و مخاطب اجازه داشته بنا به سلیقه‌اش یکی را انتخاب کند، ولی حالا شبکه سه ناگهان تصمیم گرفته یک مسابقه فوتبال را جانشین برنامه ثابتش کند.

با هر بهانه‌ای بود برنامه نود این هفته پخش نشد، ولی این تصمیم بیش از آنکه به فردوسی‌پور ضربه بزند، اعتبار مدیریت جدید شبکه سه را زیر سوال برد و نزد مخاطبان از او چهره‌ای ساخت که امیدی نیست آجری روی آجر بگذارد، بلکه باید انتظار داشت باقیمانده محبوبیت و اعتبار این شبکه را بر باد بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز