خبرگزاری کار ایران

کی‌روش: باید بپذیریم که چرا در 40 سال گذشته قهرمان نشدیم/ آیا می خواهید ما جام ملتها را با سردرد آغاز کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۶۴۱

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان از مشکلات تیم صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار با بولیوی اظهار داشت:همه دلایل حضور ما را می‌دانید چون فردا می‌خواهیم با بولیوی بازی کنیم. مطمئنا فردا بازی خوبی خواهیم داشت و آنها بازیکنان خوبی دارند و دو بازیکن خیلی خوب در این تیم حضور دارند ولی این بازی فرصت خوبی برای آماده سازی در راه جام ملتها خواهد بود. امیدوارم که فردا هواداران از بازی لذت ببرند.

کی روش در پاسخ به این سوال که آیا بولیوی می تواند به تیم ملی ما  کمک کند یا خیر گفت:در حال حاضر ما تغییرات آنچنانی از نظر تاکتیکی نداریم، ما باید پیشرفتمان را بهبود ببخشیم.مطمئنا بازی های ما در جام ملتها نوع متفاوتی از فوتبال را به ما دیکته می کند، ما باید آمادگی کامل داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: مطمئنا هوشمندانه و منطقی نبود که پایه های اصلی تیم را نادیده بگیریم. ما باید از نقاط قوت و ضعف در جام جهانی برای جام ملتها درس بگیریم.وقتی ما تیمی داریم که مقابل اسپانیا و پرتغال در برخی دقایق بازی هجومی و کارهای خوبی انجام بدهند قطعا از آنها در جام ملتها هم استفاده خواهیم کرد.بازی های دوستانه ما هم به این دلیل است که فرصت به بازیکنان داده شود.

کی روش در خصوص اینکه بیشتر بحث ها طی روزهای اخیر حاشیه ای بوده و استراتژی تیم ملی در جام ملتها چیست گفت: بیش از 40 سال است که ایران در جام ملتها قهرمان نشده است، من در ابتدای این اردو همه چیز را نوشته ام،سوال خوبی پرسیدید. ما باید کجا موفق شویم؟ در آن قسمت هایی که قبلا عده ای به شکست رسیده اند و موفق نشده‌اند باید تحقیق شود. اولین سوال این است، چرا در 40 سال قبل قهرمان نشدیم، بدون غرور و خاضعانه و سر به زیر باید به اشتباهاتمان اشاره کنیم، به نقاط ضعفمان پی ببریم و آنها را شناسیایی کنیم، کارشناسان و دیگران باید بدانند اگر می‌خواهیم در جام ملتها موفق باشیم باید آماده سازی متفاوت از گذشته داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی در ادامه تاکید کرد: ما هنوز در آنجایی که می خواهیم باشیم نیستیم ولی از گذشته خیلی بهتر هستیم، الان از گذشته بهتریم ولی هنوز سردردهایی داریم! سوال این است، آیا می خواهید مسکن ها را بعد از جام ملتها به ما بدهید یا قبل از مسابقات. آیا می خواهید ما جام ملتها را با سردرد آغاز کنیم؟ ما هنوز منتظر مسکن ها و داروها هستیم. این استراتژی ما است که تیم و بازیکنان باید راضی باشند، باید انگیزه خوبی داشته باشند و همه بازیکنان من متعهد هستند و در حال حاضر هم فقط باید به موفقیت برسیم.

 کی روش در خصوص اینکه آیا دلیلی داشت کنفرانس در پک برگزار شود گفت: قطعا دلیلی وجود دارد، من هیچ کاری را در زندگی ام بی دلیل انجام نمی دهم.دلیل اول این است که دوستان رسانه اینجا باشند چون شما افرادی هستید که مستقیما با مردم ارتباط دارید.می خواستم همه بدانند شما جزوی از خانواده ما هستید.این مکان ساخته یا طراحی نشده که تعداد محدودی از آن لذت ببرند. اینجا ساخته شده تا فوتبالی ها از آن لذت ببرند. حالا شما بدانید که جزوی از خانواده ما هستید، دلیل دوم هم این است: احترام.اگر به این ساختمان با دقت نگاه کنید می بینید که ادای احترامی به فوتبال ایران است. در هر گوشه این ساختمان شما تصاویر افرادی را می بینید که فوتبال ایران را ساخته اند، بازیکنان، مربیان، کسانی که سخت کار کرده اند.هر گوشه و قسمت این ساختمان ادای احترام به کسانی است که به فوتبال ایران خدمت کرده اند و به همین دلیل کنفرانس امروز در اینجا برگزار شد.شما به مردم بگویید این مکان سراسر احترام است. تمام عکس های سرمربیان تیم ملی، بازیکنان سابق تیم ملی که بیش از 100 بازی ملی داشتند در اینجا نصب شده است.هیچکس این کار را تنها انجام نداده است.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا سید جلال حسینی و رامین رضاییان شانس بازگشت به تیم ملی را دارند یا نفرات مد نظر وی محدود شده اند گفت: شما گفتید برخی از بازیکنان از تیم ملی کنار گذاشته شده اند ولی این کلمات مناسب نیست.مطمئنا این کلمات می تواند منعکس کننده احترام یا حقایق باشد. شما تنها زمانی می توانید از کلمه کنار گذاشتن استفاده کنید که کسی صاحب پیراهن، مکان یا جنسی باشد. اینجا کسی صاحب پیراهن یا پستی نیست.در تیم ملی شرایط اینگونه نیست و این نگرش اشتباه است. تیم ملی و پیراهن های تیم ملی تنها چیزهایی هستند که تا ابد باقی خواهند ماند.در برهه های مختلف زمانی برخی بازیکنان این فرصت را دارند که بدنشان را در این پیراهن ها قرار بدهند. در همینجا که نشسته ام فرصت داشتم تا با آن بازیکنان چشم در چشم حرف بزنم، وظیفه اصلی من تصمیم گیری است، اگر برای من مقدور بود به جای 23 بازیکن 46 بازیکن انتخاب می کردم. وقتی من مجبور هستم 23 نفر انتخاب کنم برخی ها بیرون می مانند ولی این موضوع به هیچ عنوان نشانه احترام کمتر نیست. شما در مورد بازیکنی حرف می زنید که تصویرش بالای سر من است(سید جلال حسینی). او 7/5 سال تاریخ سازی کرده است، من در یک لحظه حس کردم برخی دیگر از بازیکنان گزینه های من هستند ولی هیچکس تصمیم نگرفته او را کنار بگذارد یا به او بی احترامی کند.من در هر لحظه اگر احتیاج باشد در تیم ملی به روی بازیکنی مثل سید جلال همیشه باز است مخصوصا با جایگاهی که این بازیکن دارد، البته ما باید به آینده هم فکر کنیم، اگر رو به جلو فکر نمی کردم الان سردار در تیم ملی نبود و علی دایی اینجا کنار من نشسته بود و در تیم ملی حضور داشت.فوتبال همین است، بازیکنان می آیند و می روند.خود حسینی در برنامه 90 اعلام کرد که باید به این تصمیمات احترام گذاشته شود. هیچکس نمی تواند جایگاه بازیکنی بزرگ مثل حسینی را تضعیف کند زیرا او یکی از بهترین بازیکنان من طی سالهای اخیر بوده است. نه تنها او همیشه یک جایگاه در تیم ملی دارد بلکه حسینی بخشی خاص از قلب من را تسخیر کرده است چون او شماره 4 می پوشید و من به چهارمین جام جهانی ام رسیدم. شما این را نمی دانید ولی بعد از بازی صعود من پیراهن شماره 4 را از او گرفتم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز